Nová generace kompaktního Peugeotu se drží trendu posledních let. Vnější rozměry se poměrně výrazně zvětšily a Peugeot 308 tak nabídne více prostoru pro posádku a zavazadla. Na délku měří nová generace 4 280 mm, což je o 80 mm více, než ta současná. Na šířku je nový model o 54 mm větší a měří tak 1 800 mm. Rozvor má hodnotu 2 610 mm.
O pohon se bude starat poměrně bohatá plejáda benzínových a naftových agregátů. Benzínový čtyřválec 1,6 o výkonu 88 kW (120 k) a nový turbo čtyřválec ze společného vývoje PSA/BMW 1,6 o výkonových variantách 110 kW (150 k) a 128 kW (175 k). Naftu určitě zastoupí špičkový čtyřválec 1,6 HDI o výkonu 80 kW (110 k) a také inovovaný 2,0 HDI o výkonu 100 kW (136 k). Hovoří se také o novém bi-turbo 2,2 HDI o výkonu 125 kW (170 k), který ale do nabídky přibude zřejmě až později.
Klasický hatchback doplní v příštím roce klasické kombi 308 SW a v roce 2009 pak i módní 308 CC. Od nové generace Peugeotu 308 bude také odvozen malý MPV model, který má prozatímní značení 3008. Ten by měl u Peugeotu zaplnit mezeru v nabídce rodinných vozů stejným způsobem, jako model Citroen C4 a z něj odvozená verze (Grand) Picasso.
Na veřejnost se nově dostaly první specifikace Peugeotu 308. Jedná se o přehled čtyř motorů, které budou v nabídce po uvedení modelu na trh. Automobilka ovšem počítá s postupným doplněním agregátů o dříve zmíněné.
| 1,6 | 1,6 Turbo | 1,6 Hdi | 2,0 Hdi |
Objem motoru (ccm) | 1 598 | 1 598 | 1 560 | 1 997 |
Výkon (kw/k) | 88/120 | 110/150 | 80/110 | 100/136 |
Točivý moment (Nm) | 160 | 240 | 240-260 | 320-340 |
Převodovka | MT5 | MT5 | MT5 | MT6 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,8 | 8,8 | 11,3 | 10,1 |
Maximální rychlost (km/h) | 195 | 213 | 190 | 205 |
Komb.spotřeba (l/100 km) | 6,7 | 7,1 | 4,7 | 5,5 |
Peugeotu také unikl první snímek tří dveřové verze Peugeotu 308.
Peugeot 308