Nový Peugeot 308: první specifikace jsou na světě (+nové foto)

Nová generace kompaktního Peugeotu se drží trendu posledních let. Vnější rozměry se poměrně výrazně zvětšily a Peugeot 308 tak nabídne více prostoru pro posádku a zavazadla. Na délku měří nová generace 4 280 mm, což je o 80 mm více, než ta současná. Na šířku je nový model o 54 mm větší a měří tak 1 800 mm. Rozvor má hodnotu 2 610 mm.

O pohon se bude starat poměrně bohatá plejáda benzínových a naftových agregátů. Benzínový čtyřválec 1,6 o výkonu 88 kW (120 k) a nový turbo čtyřválec ze společného vývoje PSA/BMW 1,6 o výkonových variantách 110 kW (150 k) a 128 kW (175 k). Naftu určitě zastoupí špičkový čtyřválec 1,6 HDI o výkonu 80 kW (110 k) a také inovovaný 2,0 HDI o výkonu 100 kW (136 k). Hovoří se také o novém bi-turbo 2,2 HDI o výkonu 125 kW (170 k), který ale do nabídky přibude zřejmě až později.

Klasický hatchback doplní v příštím roce klasické kombi 308 SW a v roce 2009 pak i módní 308 CC. Od nové generace Peugeotu 308 bude také odvozen malý MPV model, který má prozatímní značení 3008. Ten by měl u Peugeotu zaplnit mezeru v nabídce rodinných vozů stejným způsobem, jako model Citroen C4 a z něj odvozená verze (Grand) Picasso.

Na veřejnost se nově dostaly první specifikace Peugeotu 308. Jedná se o přehled čtyř motorů, které budou v nabídce po uvedení modelu na trh. Automobilka ovšem počítá s postupným doplněním agregátů o dříve zmíněné.

 

1,6

1,6 Turbo

1,6 Hdi

2,0 Hdi

Objem motoru (ccm)

1 598

1 598

1 560

1 997

Výkon (kw/k)

88/120

110/150

80/110

100/136

Točivý moment (Nm)

160

240

240-260

320-340

Převodovka

MT5

MT5

MT5

MT6

Zrychlení 0-100 km/h (s)

10,8

8,8

11,3

10,1

Maximální rychlost (km/h)

195

213

190

205

Komb.spotřeba (l/100 km)

6,7

7,1

4,7

5,5

Peugeotu také unikl první snímek tří dveřové verze Peugeotu 308.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot 308

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků