Nový Peugeot 308: první specifikace jsou na světě (+nové foto)

Nová generace kompaktního Peugeotu se drží trendu posledních let. Vnější rozměry se poměrně výrazně zvětšily a Peugeot 308 tak nabídne více prostoru pro posádku a zavazadla. Na délku měří nová generace 4 280 mm, což je o 80 mm více, než ta současná. Na šířku je nový model o 54 mm větší a měří tak 1 800 mm. Rozvor má hodnotu 2 610 mm.

O pohon se bude starat poměrně bohatá plejáda benzínových a naftových agregátů. Benzínový čtyřválec 1,6 o výkonu 88 kW (120 k) a nový turbo čtyřválec ze společného vývoje PSA/BMW 1,6 o výkonových variantách 110 kW (150 k) a 128 kW (175 k). Naftu určitě zastoupí špičkový čtyřválec 1,6 HDI o výkonu 80 kW (110 k) a také inovovaný 2,0 HDI o výkonu 100 kW (136 k). Hovoří se také o novém bi-turbo 2,2 HDI o výkonu 125 kW (170 k), který ale do nabídky přibude zřejmě až později.

Klasický hatchback doplní v příštím roce klasické kombi 308 SW a v roce 2009 pak i módní 308 CC. Od nové generace Peugeotu 308 bude také odvozen malý MPV model, který má prozatímní značení 3008. Ten by měl u Peugeotu zaplnit mezeru v nabídce rodinných vozů stejným způsobem, jako model Citroen C4 a z něj odvozená verze (Grand) Picasso.

Na veřejnost se nově dostaly první specifikace Peugeotu 308. Jedná se o přehled čtyř motorů, které budou v nabídce po uvedení modelu na trh. Automobilka ovšem počítá s postupným doplněním agregátů o dříve zmíněné.

 

1,6

1,6 Turbo

1,6 Hdi

2,0 Hdi

Objem motoru (ccm)

1 598

1 598

1 560

1 997

Výkon (kw/k)

88/120

110/150

80/110

100/136

Točivý moment (Nm)

160

240

240-260

320-340

Převodovka

MT5

MT5

MT5

MT6

Zrychlení 0-100 km/h (s)

10,8

8,8

11,3

10,1

Maximální rychlost (km/h)

195

213

190

205

Komb.spotřeba (l/100 km)

6,7

7,1

4,7

5,5

Peugeotu také unikl první snímek tří dveřové verze Peugeotu 308.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot 308

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků