Hatchback a kombi na baterie se chlubí velmi nízkou spotřebou. Na trh dorazí v polovině příštího roku.
O možnostech elektrifikace v rámci platformy EMP2 nás koncern Stellantis informuje už nějakou dobu a s příchodem elektrického provedení E-308 se nijak netajil. Konkrétní technické detaily ale jistá překvapení přináší. Čekali jsme, že verze na baterie dorazí s nyní již „klasickým“ elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k), který najdeme v řadě jiných vozidel Peugeotu, Citroënu, DS a Opelu – kdepak. Automobilka hlásí, že nová E-308 ve formě hatchbacku i kombi SW dostává zcela nový motor se 115 kW (156 k) a 260 Nm točivého momentu.
S konkrétními parametry zrychlení a maximální rychlosti se výrobce nepochlubil, ale na hodnotu dojezdu je – zdá se – velmi pyšný. Vůz má 54kWh baterii (využitelných je 51 kWh), vyrobenou z 80 % niklu, 10 % manganu a 10 % kobaltu. S ní slibuje dojezd přes 400 km při spotřebě 12,7 kWh/100 km. V základní výbavě je 11kW palubní nabíječka, ze 100kW stojanu stejnosměrně dobijete z 20 na 80 procent kapacity za 25 minut.
Designových změn oproti klasické verzi je dle prvních informací poskrovnu. E-308 dostává nové 18“ disky s optimalizovanou aerodynamikou, znáčky s označením modelu, sekci infotainmentu pro údaje a nastavení dobíjení – a to je zřejmě všechno. Skrze aplikaci MyPeugeot si majitelé mohou načasovat nabíjení či nezávislé topení. Delší trasy lze plánovat s ohledem na nabíjecí stanice díky aplikaci Free2Move. K zákazníkům E-308 dorazí v půlce roku 2023.