Nový Peugeot 308 přijede už brzy. GTi bude poprvé hybridní čtyřkolkou

Peugeot už brousí lví drápy nové generaci 308. Bude se vyrábět i jako sedan. Návrat konceptu 308 R-Hybrid v podobě hybridní verze GTi je pravděpodobný!

V roce 2013 přišla nová 308 po Citroënu C4 Picasso jako druhý vůz na nové a pro skupinu PSA revoluční modulární platformě EMP2. Po faceliftu, který přinesl nový dieselový motor či osmistupňovou převodovku, se tak blíží konec této generace. Respektovaný francouzský web Caradisiac nyní přichází s informacemi o nástupci.

Nový Peugeot 508 SW oficiálně! Je to nové nejkrásnější kombi?

Nový Peugeot 508 SW oficiálně! Je to nové nejkrásnější kombi?

Nová 308 přijede v roce 2020 ve třech karosářských verzích. Jako hatchback, sedan a kombi. Zmíněnou modulární podlahu si ponechá. Novinka má být o pár milimetrů větší, ale na kilogramy naopak hubenější. Designově se má inspirovat novou generací 508, včetně dynamičtějšího postoje.

Co se týče techniky, standardní verze má dostat tutéž paletu motorů a převodovek jako nyní. Tříválcové jednotky Puretech má doplnit inovovaná šestnáctistovka se stejným označení, která se i v posílené verzi objevila pod kapotou 508. Nadále se počítá s novým diesele 1.5 BlueHDi, který jsme nedávno otestovali.

Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Velkých změn se ale dočkají sportovní verze GT a GTi. Obě mají být elektrifikované. Ta slabší má poskytnout kombinovaný výkon kolem 220 koní a pohánět přední nápravu. GTi bude čtyřkolkou, protože blíže nespecifikovaný motor doplní ještě dva elektromotory, z nichž jeden bude roztáčet kola nápravy zadní.

Vzhledem k tomu, že výkon by se měl posunout nad 300 koňských sil, můžeme tento záměr považovat za návrat konceptu 308 R-Hybrid, který měl už v současné generaci blízko k sériové výrobě.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků