Kapitoly článku:
Dvě navigace najednou
Passat nabídne mnoho různých více či méně podstatných vychytávek. Řeč je třeba o Wi-Fi hotspotu, systému Mirror Link, head-up displeji, možnosti sledovat auto z ptačí perspektivy díky sadě kamer, a tak dále. Na to všechno si necháme klasický test. Dvě nejdůležitější novinky ovšem přeskočit nemůžu. Jde o Active Display a asistent pro couvání s přívěsem.
Displej na místě přístrojového štítu nabízí různé možnosti zobrazení budíků a také možnost zvětšit mapu.
Active Display je stejná věc, s jakou přišlo nové Audi TT. Řidič dostane k dispozici místo přístrojového štítu displej o velikosti 12,3“ s rozlišením 1440 x 540 pixelů. Co přesně bude sledovat, to záleží na nastavení. K dispozici jsou čtyři různé režimy od klasických přístrojů, přes ekologické až po navigaci, kdy se v pravém virtuálním budíku zobrazují zjednodušené navigační pokyny. Pozor, nejde o mapu, jak by se mohlo na první pohled zdát. Tímto nastavením se mění pouze budíky.
Co je mezi nimi, to záleží na nastaveném režimu tak, jako to je u běžných analogových přístrojových štítů. Může zde být přehrávaná hudba, údaje z palubního počítač a samozřejmě i navigace, respektive v tomto případě celá mapa.
Ta se standardně zobrazí řekněme pod budíky, takže vyplní úplně celý zbývající prostor. Na přání se budíky mohou zmenšit a mapa se roztáhne. V tu chvíli už je klasický displej na středovém panelu skoro zbytečný.
Je to zajímavá novinka, která se bude dodávat za příplatek. Standardem je analogový přístrojový štít.
Asistent pro couvání s přívěsem
Systémy, které zacouvají s autem do příčeného nebo podélného parkovacího místa, už dnes dobře známe. Passat dostal rozšíření o asistent, který pomůže při couvání s přívěsem.
Po aktivaci systému se na středovém displeji objeví schematicky zobrazený přívěs. Jeho směr můžete měnit pomocí ovladače, se kterými běžně seřizujete zpětná zrcátka. Tímto způsobem autu řeknete, co chcete, aby se s přívěsem dělo. Auto pak už točí samo volantem a i při couvání rovně neustále dělá drobné korekce, aby se přívěs nezačal stáčet někam, kam nechceme.
Během couvání s přívěsem v podstatě řídíte auto pomocí ovladače na zpětná zrcátka. Speciálně tento asistent je velmi působivý.
Pokud chcete zatočit, jednoduše posunete přívěs na displeji na stranu, například při couvání do kolmého místa. Auto začne točit nejprve na opačnou stranu a v ideální okamžik kola přetočí. Jakmile už přívěs míří do zvoleného prostoru a vy chcete, aby se dále nestáčel, na displeji jej srovnáte do osy auta. Systém ale ví, že vůz fyzicky ještě v ose není, takže ho při následném couvání srovná. Nicméně přívěs už pokračuje rovně.
Během praktické ukázky se objevily názory, že celý proces můžete sledovat pouze přes couvací kameru, kde toho vlastně moc nevidíte. Na to jsme dostali odpověď, že se v blízké budoucnosti vývojáři přesně na toto zaměří. Nabídnout by mohli kameru, kterou si na přívěs jednoduše přiděláte a která bude propojena s automobilem přes Bluetooth.