Nový Passat chce sebrat zákazníky i BMW [první jízdní dojmy]

Osmá generace Passatu hodlá oslovit také zájemce o prémiové auto střední třídy. A jak se zdá, kvality na to má.
Nový Passat chce sebrat zákazníky i BMW [první jízdní dojmy]
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér na vysoké úrovni
  2. Dvě navigace najednou, Asistent pro couvání s přívěsem
  3. 2.0 Bi-TDI 176 kW: Jistě pohodlný,
  4. Jak jede s 1.4 TSI?, Sedan jízdně vůbec nejlepší, Nejen Insignia má problém, Technické údaje
  5. Volkswagen Passat: Kompletní fotogalerie

Dvě navigace najednou

Passat nabídne mnoho různých více či méně podstatných vychytávek. Řeč je třeba o Wi-Fi hotspotu, systému Mirror Link, head-up displeji, možnosti sledovat auto z ptačí perspektivy díky sadě kamer, a tak dále. Na to všechno si necháme klasický test. Dvě nejdůležitější novinky ovšem přeskočit nemůžu. Jde o Active Display a asistent pro couvání s přívěsem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Displej na místě přístrojového štítu nabízí různé možnosti zobrazení budíků a také možnost zvětšit mapu.

Active Display je stejná věc, s jakou přišlo nové Audi TT. Řidič dostane k dispozici místo přístrojového štítu displej o velikosti 12,3“ s rozlišením 1440 x 540 pixelů. Co přesně bude sledovat, to záleží na nastavení. K dispozici jsou čtyři různé režimy od klasických přístrojů, přes ekologické až po navigaci, kdy se v pravém virtuálním budíku zobrazují zjednodušené navigační pokyny. Pozor, nejde o mapu, jak by se mohlo na první pohled zdát. Tímto nastavením se mění pouze budíky.

Co je mezi nimi, to záleží na nastaveném režimu tak, jako to je u běžných analogových přístrojových štítů. Může zde být přehrávaná hudba, údaje z palubního počítač a samozřejmě i navigace, respektive v tomto případě celá mapa.

Audi představilo interiér nové generace modelu TT. Středový displej zmizí  

Audi představilo interiér nové generace modelu TT. Středový displej zmizí  

Ta se standardně zobrazí řekněme pod budíky, takže vyplní úplně celý zbývající prostor. Na přání se budíky mohou zmenšit a mapa se roztáhne. V tu chvíli už je klasický displej na středovém panelu skoro zbytečný.

Je to zajímavá novinka, která se bude dodávat za příplatek. Standardem je analogový přístrojový štít.

Asistent pro couvání s přívěsem

Systémy, které zacouvají s autem do příčeného nebo podélného parkovacího místa, už dnes dobře známe. Passat dostal rozšíření o asistent, který pomůže při couvání s přívěsem. 

Po aktivaci systému se na středovém displeji objeví schematicky zobrazený přívěs. Jeho směr můžete měnit pomocí ovladače, se kterými běžně seřizujete zpětná zrcátka. Tímto způsobem autu řeknete, co chcete, aby se s přívěsem dělo. Auto pak už točí samo volantem a i při couvání rovně neustále dělá drobné korekce, aby se přívěs nezačal stáčet někam, kam nechceme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Během couvání s přívěsem v podstatě řídíte auto pomocí ovladače na zpětná zrcátka. Speciálně tento asistent je velmi působivý. 

Pokud chcete zatočit, jednoduše posunete přívěs na displeji na stranu, například při couvání do kolmého místa. Auto začne točit nejprve na opačnou stranu a v ideální okamžik kola přetočí. Jakmile už přívěs míří do zvoleného prostoru a vy chcete, aby se dále nestáčel, na displeji jej srovnáte do osy auta. Systém ale ví, že vůz fyzicky ještě v ose není, takže ho při následném couvání srovná. Nicméně přívěs už pokračuje rovně.

Test ojetiny: VW Passat TDI Variant - klasik

Test ojetiny: VW Passat TDI Variant - klasik

Během praktické ukázky se objevily názory, že celý proces můžete sledovat pouze přes couvací kameru, kde toho vlastně moc nevidíte. Na to jsme dostali odpověď, že se v blízké budoucnosti vývojáři přesně na toto zaměří. Nabídnout by mohli kameru, kterou si na přívěs jednoduše přiděláte a která bude propojena s automobilem přes Bluetooth. 

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér na vysoké úrovni
  2. Dvě navigace najednou, Asistent pro couvání s přívěsem
  3. 2.0 Bi-TDI 176 kW: Jistě pohodlný,
  4. Jak jede s 1.4 TSI?, Sedan jízdně vůbec nejlepší, Nejen Insignia má problém, Technické údaje
  5. Volkswagen Passat: Kompletní fotogalerie
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 34 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek