Nový Passat chce sebrat zákazníky i BMW [první jízdní dojmy]

Osmá generace Passatu hodlá oslovit také zájemce o prémiové auto střední třídy. A jak se zdá, kvality na to má.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér na vysoké úrovni
  2. Dvě navigace najednou, Asistent pro couvání s přívěsem
  3. 2.0 Bi-TDI 176 kW: Jistě pohodlný,
  4. Jak jede s 1.4 TSI?, Sedan jízdně vůbec nejlepší, Nejen Insignia má problém, Technické údaje
  5. Volkswagen Passat: Kompletní fotogalerie

Osm generací, téměř 22 milionů prodaných kusů, přičemž pouze minulý rok se prodalo 1,1 milionu Passatů... O důležitosti tohoto modelu pro Volkswagen nelze pochybovat. A tak nepřekvapí, že si s příchodem posledního vydání dali ve Wolfsburgu zatraceně záležet. Seznam novinek je rozsáhlý a začíná se, jak už bývá zvykem, u designu.

Volkswagen je konzervativní značka, o Passatu jako takovém to platí dvojnásob. Zásadní revoluci proto snad nikdo (a celkem oprávěně) nečekal. Designéři se drželi do jisté míry při zemi, ale přesto Passat vypadá při setkání tváří v tvář o poznání lépe. Je dynamičtější.

Volkswagen Passat B8 podrobně: motory, výbavy, rozměry a všechny fotky

Volkswagen Passat B8 podrobně: motory, výbavy, rozměry a všechny fotky

Platí to hlavně o sedanu, který vlastně není až tolik vzdálený současnému CC. Důvodem jsou nové prvky typu ostrých hran, diodových světlometů nebo diodových koncových světel. Tím nejdůležitějším jsou ale celkové proporce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Passat dostal nižší karoserii, větší rozvor a kratší převisy. Design je konzervativní, auto ale vypadá dynamičtěji. 

Novinka je v podstatě stejně dlouhá jako dříve, je ale nižší, má výrazně větší rozvor náprav a kratší převisy. Přesně řečeno jsou přední kola o 29 mm blíže k nárazníku, ta zadní byla odsunuta o 17 mm vzad. Na výšku ubrali designéři 14 mm, karoserie je širší o 12 mm, rozvor přibral 79 mm. Nižší je také kapota a kabina se celkově posunula více vzad.

Passat vám asi na první pohled dech nevyrazí, určitě se ale neokouká. Volkswagen nechtěl šokovat veřejnost revolucí, ale plynule navázat na to, co je aktuálně tak úspěšné a přidat k tomu trochu nového koření. Nebudu se dlouze rozepisovat, výsledek se mi líbí. Jen pro úplnost dodejme, že na fotkách jsou auta s osmnáctipalcovými disky. Standardem jsou disky o dva palce menší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S chromovými prvky se opravdu nešetřilo. Passat díky tomu působí trochu americky. 

Interiér na vysoké úrovni

Také v interiéru platí, že se Volkswagen nepouštěl do velké revoluce, ale na detailech si dal hodně záležet, stejně jako na prostoru. Kabina se prodloužila o 33 mm, zavazadelník přibral 21 litrů u sedanu a 47 litrů u kombi. Nabídka prostoru je jednou z věcí, které dělají z Passatu auto o třídu vyšší.

Nový Volkswagen Passat dostal karoserii kupé a shooting brake  

Nový Volkswagen Passat dostal karoserii kupé a shooting brake  

Platí to především o kombi, kde vás bude vzadu omezovat jedině vysoký středový tunel, kdybyste se snad náhodou usadili na pozici zadního prostředního pasažéra. V sedanu se musí lehce uskrovnit cestující vysocí přes 190 cm, pro které je prostor kolem hlavy z kategorie tak akorát. 

Nový Ford Mondeo vs. nový Volkswagen Passat: První tabulkový duel

Nový Ford Mondeo vs. nový Volkswagen Passat: První tabulkový duel

Zavazadelník je jedním slovem obrovský. Volkswagen udává u kombíku 650 litrů, což je ale číslo, kde je započítán prostor až po strop. Po sklopení zadních opěradel vznikne díky variabilnímu dnu téměř rovná plocha a prostor o objemu 1780 litrů. Zaujme také velice nízko položená nákladová hrana. Sedan zvládne v základu stále velmi slušných 586 litrů a i zde je samozřejmě možné sklopit zadní opěradla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nabídka prostoru je bohatá. Sedačky navíc potěší povedeným tvarem. K dispozici je také masáž, kterou ale nabízí i Golf. 

K tématu interiéru je potřeba doplnit ještě pár slov o odhlučnění. Při jízdě je Passat nadprůměrně tichý, což kromě jiného přinesla také boční okna s dvojitým sklem. Zpracování vypadá naprosto precizně a pozitivní dojmy podtrhnout i výborně tvarovaná sedadla. 

Abych byl zcela upřímný, během necelých dvou dnů za volantem se mi mnoho nevýhod odhalit nepodařilo. Někomu se nelíbí analogové hodiny uprostřed palubní desky, což mi ale přijde jako věc absolutně nepodstatná, někdo se pozastavoval nad prvkem imitujícím jeden velký výdech ventilace před spolujezdcem. Ale to jsou opravdu drobnosti.

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Kde je potenciál na něco, co by mohlo vadit, to je koleno řidiče. Středová konzole je velká a relativně vysoká. Má to své výhody, ale prostoru pro nohu to nepomůže. Koleno si opřete o tvrdý plast. Pokud za volantem sedíte tak, že by se koleno dostalo na hranu, asi to moc pohodlné nebude. Já jsem to měl tak akorát. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér na vysoké úrovni
  2. Dvě navigace najednou, Asistent pro couvání s přívěsem
  3. 2.0 Bi-TDI 176 kW: Jistě pohodlný,
  4. Jak jede s 1.4 TSI?, Sedan jízdně vůbec nejlepší, Nejen Insignia má problém, Technické údaje
  5. Volkswagen Passat: Kompletní fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků