Nový Opel Zafira: pět hvězdiček v EuroNCAP

Nový Opel Zafira získal v zatím posledním kole nezávislých bariérových testů Euro NCAP pět hvězdiček. Konstrukce skeletu a karoserie nové Zafiry vychází z Opelu Astra nové generace, který v testech Euro NCAP získal rovněž plný počet pěti hvězdiček.

Také za bezpečnost převážených dětí získala Zafira čtyřhvězdičkové hodnocení. A Zafira je velmi ohleduplná i vůči chodcům – již nyní plní přísné bezpečnostní normy týkající se minimalizace rizika poranění chodce při případném střetu, které v Evropské unii vstoupí v platnost až v říjnu 2005.

Perfektní ochranné vlastnosti Zafiry jsou do značné míry zásluhou její pevnostně optimalizované karoserie. Při čelním nárazu se deformační energie maří ve speciálně vytvořených deformačních zónách, které leží před vlastním prostorem pro cestující, jež je definován velni pevným skeletem. Při nárazu do boku vozu se deformační síly rozvádějí předem vytvořenými silovými cestami do celé struktury karoserie.

Promyšlená karoserie je stěžejním prvkem komplexního ochranného systému SAFETEC, který zahrnuje všechny důležité prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Celá řada sofistikovaných technologií pomáhá řidiči předejít nehodě – k nejdůležitějším prvkům aktivní bezpečnosti patří např. interaktivní podvozek IDS, stabilizační systém ESPPlus, protiprokluzové zařízení TCPlus, protiblokovací systém brzd ABS se systémem modulovaného brždění v zatáčkách CBC, brzdový asistent a čtveřice kotoučových brzd.

Pokud už dojde k nehodě, aktivuje se systém vzájemně propojených prvků pasivní bezpečnosti, které minimalizují riziko poranění pasažérů. Mezi nejdůležitější prvky pasivní bezpečnosti patří čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, které chrání oblast hrudníku a pánve při nárazech do boků vozu, průběžné hlavové airbagy, jež výrazně snižují riziko poranění hlav vpředu sedících osob i pasažérů na zadních krajních sedadlech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků