Nový Opel Zafira: pět hvězdiček v EuroNCAP

Nový Opel Zafira získal v zatím posledním kole nezávislých bariérových testů Euro NCAP pět hvězdiček. Konstrukce skeletu a karoserie nové Zafiry vychází z Opelu Astra nové generace, který v testech Euro NCAP získal rovněž plný počet pěti hvězdiček.

Také za bezpečnost převážených dětí získala Zafira čtyřhvězdičkové hodnocení. A Zafira je velmi ohleduplná i vůči chodcům – již nyní plní přísné bezpečnostní normy týkající se minimalizace rizika poranění chodce při případném střetu, které v Evropské unii vstoupí v platnost až v říjnu 2005.

Perfektní ochranné vlastnosti Zafiry jsou do značné míry zásluhou její pevnostně optimalizované karoserie. Při čelním nárazu se deformační energie maří ve speciálně vytvořených deformačních zónách, které leží před vlastním prostorem pro cestující, jež je definován velni pevným skeletem. Při nárazu do boku vozu se deformační síly rozvádějí předem vytvořenými silovými cestami do celé struktury karoserie.

Promyšlená karoserie je stěžejním prvkem komplexního ochranného systému SAFETEC, který zahrnuje všechny důležité prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Celá řada sofistikovaných technologií pomáhá řidiči předejít nehodě – k nejdůležitějším prvkům aktivní bezpečnosti patří např. interaktivní podvozek IDS, stabilizační systém ESPPlus, protiprokluzové zařízení TCPlus, protiblokovací systém brzd ABS se systémem modulovaného brždění v zatáčkách CBC, brzdový asistent a čtveřice kotoučových brzd.

Pokud už dojde k nehodě, aktivuje se systém vzájemně propojených prvků pasivní bezpečnosti, které minimalizují riziko poranění pasažérů. Mezi nejdůležitější prvky pasivní bezpečnosti patří čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, které chrání oblast hrudníku a pánve při nárazech do boků vozu, průběžné hlavové airbagy, jež výrazně snižují riziko poranění hlav vpředu sedících osob i pasažérů na zadních krajních sedadlech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků