Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každé rodiny

Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každé rodiny

Opel na mezinárodní výstavě užitkových vozidel v Hannoveru představí mimo jiné i nové Vivaro Combi. Druhá generace navazuje na úspěšný model, který byl konstrukčně příbuzný s Renaultem Trafic a Nissanem Primastar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důležitá bude hlavně praktičnost, ale prý nepřijdou zkrátka ani cestující vzadu. Pod kapotou najdeme nový dvakrát přeplňovaný diesel 1.6 CDTI BiTurbo

Novinka je k dispozici ve dvou délkách rozvoru - 3098 mm nebo 3498 mm. To se projeví i na délce vozu. Nové Vivaro Combi, které se zaměřuje hlavně na přepravu osob, může být stejně jako klasická dodávka dlouhé 4998 mm nebo 5398 mm. Základní provedení má vpředu více místa díky o 116 mm delší kabině, přesto nabídne prostor až pro 8,6 m3 nákladu.

Opel představuje nový motor 2.0 CDTI určený pro Zafiru Tourer a Insignii

Opel představuje nový motor 2.0 CDTI určený pro Zafiru Tourer a Insignii

Opel nové Vivaro nabízí ve třech provedeních. Klasický Panel van nabízí prostor pro cestující vpředu a pak velký nákladový prostor. Verze Doublecab má dvě řady sedaček a za nimi úložný prostor. Combi je pak vlastně veliký osobák se třemi vyjímatelnými řadami sedaček.

Na rozdíl od obou spíše pracovních verzí má model Combi honosnější interiér a hlavně myslí i na cestující vzadu - a to jak kvalitou obložení a materiálů, tak třeba hlukovou izolací. Jsou tu i výdechy ventilace a je možné přikoupit zábavní systém pro zadní sedačky.

Opel Vivaro je v nové generaci větší, praktičtější a komfortnější

Opel Vivaro je v nové generaci větší, praktičtější a komfortnější

Opel Vivaro Combi přichází s úplně novým naftovým motorem 1.6 CDTI v provedení BiTurbo, který posílá na přední kola této malé dodávky výkon 88 kW (120 k) nebo rovnou 103 kW (140 k) v 3500 ot./min. Dvojité přeplňování zaručuje podle Opelu lepší průběh točivého momentu. Jeho vrchol leží už na hodnotě 1500 ot./min. v případě slabší verze, která nabídne 320 Nm. Silnější motor má pak 340 Nm, ale o 250 ot./min. výše.

Základní provedení s jedním turbodmychadlem poskytuje výkon 66 kW (90 k) a točivý moment 260 Nm, silnější verze téhož motoru nabídne 85 kW (115 k) a 300 Nm. Spotřeba prý dosahuje na 5,7 l/100 km a emise na 149 g/km CO2.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků