Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každé rodiny

Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každé rodiny

Opel na mezinárodní výstavě užitkových vozidel v Hannoveru představí mimo jiné i nové Vivaro Combi. Druhá generace navazuje na úspěšný model, který byl konstrukčně příbuzný s Renaultem Trafic a Nissanem Primastar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důležitá bude hlavně praktičnost, ale prý nepřijdou zkrátka ani cestující vzadu. Pod kapotou najdeme nový dvakrát přeplňovaný diesel 1.6 CDTI BiTurbo

Novinka je k dispozici ve dvou délkách rozvoru - 3098 mm nebo 3498 mm. To se projeví i na délce vozu. Nové Vivaro Combi, které se zaměřuje hlavně na přepravu osob, může být stejně jako klasická dodávka dlouhé 4998 mm nebo 5398 mm. Základní provedení má vpředu více místa díky o 116 mm delší kabině, přesto nabídne prostor až pro 8,6 m3 nákladu.

Opel představuje nový motor 2.0 CDTI určený pro Zafiru Tourer a Insignii

Opel představuje nový motor 2.0 CDTI určený pro Zafiru Tourer a Insignii

Opel nové Vivaro nabízí ve třech provedeních. Klasický Panel van nabízí prostor pro cestující vpředu a pak velký nákladový prostor. Verze Doublecab má dvě řady sedaček a za nimi úložný prostor. Combi je pak vlastně veliký osobák se třemi vyjímatelnými řadami sedaček.

Na rozdíl od obou spíše pracovních verzí má model Combi honosnější interiér a hlavně myslí i na cestující vzadu - a to jak kvalitou obložení a materiálů, tak třeba hlukovou izolací. Jsou tu i výdechy ventilace a je možné přikoupit zábavní systém pro zadní sedačky.

Opel Vivaro je v nové generaci větší, praktičtější a komfortnější

Opel Vivaro je v nové generaci větší, praktičtější a komfortnější

Opel Vivaro Combi přichází s úplně novým naftovým motorem 1.6 CDTI v provedení BiTurbo, který posílá na přední kola této malé dodávky výkon 88 kW (120 k) nebo rovnou 103 kW (140 k) v 3500 ot./min. Dvojité přeplňování zaručuje podle Opelu lepší průběh točivého momentu. Jeho vrchol leží už na hodnotě 1500 ot./min. v případě slabší verze, která nabídne 320 Nm. Silnější motor má pak 340 Nm, ale o 250 ot./min. výše.

Základní provedení s jedním turbodmychadlem poskytuje výkon 66 kW (90 k) a točivý moment 260 Nm, silnější verze téhož motoru nabídne 85 kW (115 k) a 300 Nm. Spotřeba prý dosahuje na 5,7 l/100 km a emise na 149 g/km CO2.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků