Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každé rodiny

Nový Opel Vivaro Combi je autobus do každé rodiny

Opel na mezinárodní výstavě užitkových vozidel v Hannoveru představí mimo jiné i nové Vivaro Combi. Druhá generace navazuje na úspěšný model, který byl konstrukčně příbuzný s Renaultem Trafic a Nissanem Primastar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Důležitá bude hlavně praktičnost, ale prý nepřijdou zkrátka ani cestující vzadu. Pod kapotou najdeme nový dvakrát přeplňovaný diesel 1.6 CDTI BiTurbo

Novinka je k dispozici ve dvou délkách rozvoru - 3098 mm nebo 3498 mm. To se projeví i na délce vozu. Nové Vivaro Combi, které se zaměřuje hlavně na přepravu osob, může být stejně jako klasická dodávka dlouhé 4998 mm nebo 5398 mm. Základní provedení má vpředu více místa díky o 116 mm delší kabině, přesto nabídne prostor až pro 8,6 m3 nákladu.

Opel představuje nový motor 2.0 CDTI určený pro Zafiru Tourer a Insignii

Opel představuje nový motor 2.0 CDTI určený pro Zafiru Tourer a Insignii

Opel nové Vivaro nabízí ve třech provedeních. Klasický Panel van nabízí prostor pro cestující vpředu a pak velký nákladový prostor. Verze Doublecab má dvě řady sedaček a za nimi úložný prostor. Combi je pak vlastně veliký osobák se třemi vyjímatelnými řadami sedaček.

Na rozdíl od obou spíše pracovních verzí má model Combi honosnější interiér a hlavně myslí i na cestující vzadu - a to jak kvalitou obložení a materiálů, tak třeba hlukovou izolací. Jsou tu i výdechy ventilace a je možné přikoupit zábavní systém pro zadní sedačky.

Opel Vivaro je v nové generaci větší, praktičtější a komfortnější

Opel Vivaro je v nové generaci větší, praktičtější a komfortnější

Opel Vivaro Combi přichází s úplně novým naftovým motorem 1.6 CDTI v provedení BiTurbo, který posílá na přední kola této malé dodávky výkon 88 kW (120 k) nebo rovnou 103 kW (140 k) v 3500 ot./min. Dvojité přeplňování zaručuje podle Opelu lepší průběh točivého momentu. Jeho vrchol leží už na hodnotě 1500 ot./min. v případě slabší verze, která nabídne 320 Nm. Silnější motor má pak 340 Nm, ale o 250 ot./min. výše.

Základní provedení s jedním turbodmychadlem poskytuje výkon 66 kW (90 k) a točivý moment 260 Nm, silnější verze téhož motoru nabídne 85 kW (115 k) a 300 Nm. Spotřeba prý dosahuje na 5,7 l/100 km a emise na 149 g/km CO2.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků