Nový Opel Vectra Caravan - konečně pořádné kombi!

Současná verze Opelu Vectra byla představena na začátku minulého roku. Jeho vzhled nebyl přijat úplně nadšeně, na adresu designu vozu padla spousta námitek. Nyní však přichází verze Caravan, která by mohla napravit reputaci. Tento kombík spatří světlo světa v září na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu.

Nová Vectra Caravan svými rozměry spadá do kategorie těch největších kombíků na trhu. Není divu, v rámci rodiny Opel má nahradit i Omegu Caravan. Rozměry jsou 4820 mm x 1790 mm x 1500 mm. Největší zbraní tohoto modelu bude logicky nabídka vnitřního prostoru, a to jak pro cestující, tak pro zavazadla. Konkrétně zavazadlový prostor dokáže nabídnout až 1850 litrů prostoru. Za tak vstřícné hodnoty může dlouhý rozvor 2830 mm - ten je shodný s modelem Signum, na jehož platformě je Vectra Caravan postavena.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová Vectra Caravan patří mezi největší kombíky na trhu, oproti sedanu (resp. hatchbacku) jí to docela sluší,
někomu však může vadit masivní zadní C sloupek. Zadní řešení světel se docela povedlo.

Interiér bude vybaven velkým množstvím praktických prvků. U zavazadlového prostoru, což je bezpochyby jeden z nejdůležitějších atributů tohoto vozu, lze použít nespočet různých oddělovacích přepážek a sítí, které zabrání zavazadlům v pohybu a napomůžou jeho lepšímu využití. Stejně jako u Hondy Accord bude možné kombík dovybavit elektrickými dveřmi zavazadlového prostoru. Zadní sedadlo je dělené v poměru 60:40. O zábavu uvnitř se jistě postará Travel Assistant (známe ze Signumu). Jedná se o multifunkční konzolu, která obsahuje ledničku, výklopné stolečky, držáky nápojů, odpadkový koš, ovládací panel rádia, dvě 12 V zásuvky atd.

O jízdní komfort a dostatečnou stabilitu se bude starat nová verze stabilizačního systému ESP s funkcí Interactive Driving System (IDS). Další součástí aktivní bezpečnosti jsou inteligentní světla AFL (Adaptive Forward Lightning). Chybět samozřejmě nesmí ani přední a zadní airbagy, dále jejich boční a hlavové varianty. Při nárazu se uvolní pedály, což známe již z dřívějších modelů Opelu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér by měl zůstat beze změn, přední maska je společná nejen pro modely Vectra, ale i pro Signum.

Co se týče pohonných jednotek, na výběr jsou zážehové varianty 1.8 l (92 kW/122 k), 2.2 l s přímým vstřikováním paliva (114 kW/155 k), dvoulitrové turbo (129 kW/175 k) a šestiválec 3.2 l (155 kW/211 k). Nabídku vznětových agregátů zatím reprezentuje nový šestiválcový třílítr common-rail o výkonu 130 kW/177 k. Cena nového Opelu Vectra Caravan bude začínat na částce okolo 20 000 euro.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků