Nový Opel Mokka-e oficiálně: Uvádí nový směr značky, interiér ovládly displeje

Pro Opel je nová generace Mokky zásadní. Přináší hned několik novinek, kterých se dočkáme na dalších modelech značky.

Podobně jako u technického sourozence Opelu Corsa se nám nová generace crossoveru Mokka představuje nejprve jako elektromobil Mokka-e. Bez ohledu na sdílení platformy CMP s dalšími modely koncernu PSA (Peugeot 2008 či DS 3 Crossback) je nová Mokka pro Opel důležitým modelem, jelikož uvádí nový designový směr značky pro další dekádu.

Opel uzavírá řadu elektrických minivanů od PSA. I Zafira-e zvládne 330 km na jedno nabití

Opel uzavírá řadu elektrických minivanů od PSA. I Zafira-e zvládne 330 km na jedno nabití

Přestože má nová Mokka o 2 mm delší rozvor, samotná délka vozu je o 12,5 cm kratší (4,15 m) než v případě starší generace. Pětimístný interiér pak doplňuje kufr o objemu 350 litrů. Opel dále zmiňuje, že novinka je rovněž o 120 kg lehčí a v případě elektrické verze nabízí o 30 % vyšší torzní tuhost.

Design přední masky Mokky, takzvaný Vizor, si tedy nakonec vypůjčí i další modely Opelu. Crossover je standardně vybaven LED osvětlením vpředu i vzadu, přičemž volitelnou položkou jsou adaptivní matrix přední světlomety IntelliLux LED. Dále vozu nechybí i pokročilý adaptivní tempomat, systém udržování jízdy v pruhu, funkce rozpoznávání značek nebo zadní parkovací kamera se záběrem 180 stupňů.

Minitest Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi 90 kW: Nekřič na mě, prosím

Minitest Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi 90 kW: Nekřič na mě, prosím

Pohonné ústrojí je identické jako v Opelu Corsa-e, tedy elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 260 N.m, který je spojen s baterií o kapacitě 50 kWh. Opel mluví o dojezdu na jedno nabití až 322 kilometrů (prozatímní hodnoty dle WLTP). V případě nabíjení u rychlonabíjejích DC stanic výkonem 100 kW je zajištěno doplnění 80 % kapacity baterie za 30 minut.

Velké změny na designu přináší Mokka také v interiéru, kde Opel předvádí Pure Panel – tedy dvojici spojených obrazovek o velikosti 10 až 12 palců (nižší výbavy dostanou menší konfiguraci), kdy je displej infotainmentu lehce natočen na řidiče. Podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto je samozřejmostí a nechybí taky chytré hlasové ovládání, jelikož fyzických tlačítek je zde pomálu.

Opel Corsa-e se zimy bát nebude. Ve standardu má vychytávku z vyšších tříd

Opel Corsa-e se zimy bát nebude. Ve standardu má vychytávku z vyšších tříd

Ve výbavě se vpředu objevuje i odkládací prostor s možností bezdrátového dobíjení telefonů a ve vyšších výbavách uvede Opel i možnost celokoženého čalounění interiéru či sportovně vyhlížející polstrování Alcantarou. V seznamu výbavy bude možné zaškrtnout i přední vyhřívané kožené sedačky s perforací a masážní funkcí pro řidiče.   

Objednávky elektrického Opelu Mokka-e spustí značka na konci léta, načež se první vozy objeví u dealerů na začátku roku 2021. Na oficiální uvedení Mokky se spalovacími motory si budeme muset počkat, kromě potvrzení benzinových i naftových jednotek zatím Opel další informace nezveřejnil.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků