Nový Opel Meriva: nové snímky a české ceny

Přinášíme vám první „živé“ fotky nové Merivy z českého showroomu Opelu, ale též její kompletní český ceník a specifikace výbav.

Zcela novou generaci Opelu Meriva jsme vám podrobně představili na tomto místě, k jejím technickým údajům se tedy nyní již vracet nebudeme. Připomeňme jen, že Meriva hodlá navázat na mimořádné úspěchy stejnojmenné řady, jež je v sočasnosti služebně nejstarším Opelem v jeho evropské nabídce.

Novinka by měla být po všech stránkách lepší, větší a více vybavená. Nabídne opět prostorný a variabilní interiér, ale její nejvýznačnější inovace spočívá v konstrukci zadního páru dveří, které se otevírají proti směru jízdy. Toto kdysi běžné řešení je nyní již s ohledem na konstrukci moderních zámků a elektroniky bezpečné, na Merivě nevyžaduje nijak komplikované závěsy a umožňuje mimořádně pohodlný přístup do prostoru pro cestující na zadních sedadlech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz na snímcích, který navíc stoí přímo vedle podobně zbarvené Merivy stávající řady, není žádná výstavní, příplatkovou výbavou ověšená panenka, ale naši čtenáři se mohou skrze jeho snímky konečně seznámit s modelem, který bude na českém trhu zřejmě patřit k nejprodávanějším.

Než se dostaneme ke specifikacím jednotlivých typů, můžeme předeslat, že tento červený (a velmi těžko fotografovatelný vůz) stojí 368 600 Kč včetně DPH. Jedná se o verzi Meriva Enjoy s motorem 1,4i s výkonem 100 koní (74 kW), manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou a doplňkovou výbavou v podobě červeného laku z řady Brillant (+ 3 500 Kč) a paketu Family (+ 14 300 Kč) zahrnujícího dvouzónovou automatickou klimatizaci, palubní počítač nebo šestnáctipalcová litá kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka sestává z výbavových stupňů Selection, Enjoy a Cosmo, přičemž pro každý z nich je k mání na nízkou spotřebu zaměřená verze Ecoflex se vznětovým čtyřválcem 1,3 CDTi, pětistupňovou převodovkou a výkonem 95 koní (70 kW).

Než nahlédnete do tabulky nabízených typů, je třeba upozornit na několik skutečností. Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH. V rámci zaváděcí akce se od všech cen verzí Enjoy a Cosmo (včetně typů Ecoflex) plošně odečítá částka 20 000 Kč. Základní stupeň Selection pak nabízí možnost bez příplatku objednat paket Selection Cool Pack v hodnotě 20 000 Kč, do kterého náleží především kliatizace a palubní počítač. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model
Motor/převodovka
Cena vč. DPH
Meriva Selection
1,4i XER 100 koní (74 kW)/ MT5
329 900 Kč
Meriva Selection
1,4i NEL 120 koní (88 kW)/ MT5
354 900 Kč
Meriva Selection
1,3 DTC 75 koní (55 kW)/ MT5
384 900 Kč
Meriva Selection
1,7 DT 100 koní (74 kW)/ AT6
429 900 Kč
Meriva Selection
1,7 DTC 110 koní (81 kW)/ MT5
409 900 Kč
Meriva Selection
1,7 DTS 130 koní (95 kW)/ MT6
409 900 Kč
Select. Ecoflex
1,3 DTE 95 koní (70 kW)/ MT5
389 900 Kč
Meriva Enjoy
1,4i XER 100 koní (74 kW)/ MT5
369 900 Kč
Meriva Enjoy
1,4i NEL 120 koní (88 kW)/ MT5
394 900 Kč
Meriva Enjoy
1,4i NET 140 koní (103 kW)/ MT6
411 900 Kč
Meriva Enjoy
1,3 DTC 75 koní (55 kW)/ MT5
424 900 Kč
Meriva Enjoy
1,7 DT 100 koní (74 kW)/ AT6
469 900 Kč
Meriva Enjoy
1,7 DTC 110 koní (81 kW)/ MT5
449 900 Kč
Meriva Enjoy
1,7 DTS 130 koní (95 kW)/ MT6
449 900 Kč
Enjoy Ecoflex
1,3 DTE 95 koní (70 kW)/ MT5
429 900 Kč
Meriva Cosmo
1,4i XER 100 koní (74 kW)/ MT5
389 900 Kč
Meriva Cosmo
1,4i NEL 120 koní (88 kW)/ MT5
414 900 Kč
Meriva Cosmo
1,4i NET 140 koní (103 kW)/ MT6
431 900 Kč
Meriva Cosmo
1,3 DTC 75 koní (55 kW)/ MT5
444 900 Kč
Meriva Cosmo
1,7 DT 100 koní (74 kW)/ AT6
489 900 Kč
Meriva Cosmo
1,7 DTC 110 koní (81 kW)/ MT5
469 900 Kč
Meriva Cosmo
1,7 DTS 130 koní (95 kW)/ MT6
469 900 Kč
Cosmo Ecoflex
1,3 DTE 95 koní (70 kW)/ MT5
449 900 Kč

Za informace a možnost fotografovat děkujeme brněnskému dealerství Renocar a spolu s vámi se těšíme na první jízdní zážitky s novým Opelem Meriva. Test jeho dosavadní generace jsme vám nabídli nedávno na tomto místě.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nový Opel Meriva „živě”
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků