Nová Insignia přijede v roce 2022. Bude dalším Opelem, který pohltí Francouzi

Ještě nás čeká mezigenerační facelift, už teď se ovšem začínají objevovat informace o zbrusu novém Opelu Insignia, který již kompletně využije techniku francouzského PSA.

Opel Insignia je jedním z posledních modelů německé značky, který se teprve chystá na zásadní změny pod křídly francouzského koncernu PSA. Současná generace vysluhujícího liftbacku a kombi se ještě dočká modernizace, zcela nové generace bychom se ale podle nejnovějších informací měli dočkat už do tří let.

Alespoň to tedy zmiňuje německý Auto Bild, který rovněž dle předpokladů uvádí pro novou Insignii využití francouzské platformy EMP2. V základu by tedy nový Opel sdílel techniku již používanou například u Peugeotu 508. A po stránce celkových proporcí by si Insignia udržela stylověji pojatou karoserií se splývající zádí – Peugeot ji dnes u 508 popisuje jako „fastback“. Na nový kombík ale určitě dojde také.

PSA pokročilo v likvidaci původních Opelů. Výroba Mokky X v tichosti skončila

PSA pokročilo v likvidaci původních Opelů. Výroba Mokky X v tichosti skončila

Designové směřování nových modelů již Opel nakousl třeba novou Corsou nebo dřívějším konceptem GT X Experimental. Podobné prvky masky, grafiky světlometů a křivek se tedy čekají rovněž v případě nové Insignie. Zbavit by se přitom Opel neměl ani sportovněji střižené varianty Insignie s označením GSi.

Pod kapotou nové generace se rovněž očekává technika Peugeotu, tedy 1,5litrové až dvoulitrové přeplňované jednotky na benzin či naftu. Stejně tak by si Insignia vypůjčila i plug-in hybridní ústrojí z 508. Nakonec je současně Opel silně zaměřen na elektrická ústrojí, takže v budoucnu nebude překvapením ani čistě elektrická Insignia.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků