Nový Opel Insignia GSi je oficiálně tady. Má nový dvoulitr s výkonem Octavie RS

Modernizovanou Insignii nám už Opel ukázal. Teď ovšem přináší pohled na nejsilnější variantu GSi a upřesňuje kompletní paletu motorizací modelu.

Opel na začínajícím autosalonu v Bruselu již kompletně odhaluje podrobnosti o modernizaci Insignie. Přehled nové výbavy a úprav designu liftbacku Grand Sport a kombi Sports Tourer nám automobilka ukázala nedávno. Nyní se během oficiální premiéry zaměřuje především na techniku pod kapotou, která je zbrusu nová, a rovněž odhaluje nejsilnější verzi GSi.

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Insignia GSi i nadále přijíždí jako sportovně střižená výbava s nevýkonnější motorizací, v tomto případě s nově vyvinutým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o objemu dvou litrů a novou devítistupňovou automatickou převodovkou. GSi nabídne výkon 169 kW (230 koní) a točivý moment 350 N.m. To jsou mimochodem stejné hodnoty, jakými disponovala minulá Škoda Octavia RS TSI, když v modernizované verzi dorazila na trh.

Standardně dostává GSi také pohon všech kol se systémem vektorování točivého momentu, adaptivní podvozek FlexRide, ostřeji naladěné řízení a čtyřpístkové brzdy Brembo s červenými třmeny. V rámci jízdních režimů Standard, Tour, Sport a Competiton se pak kromě tuhosti podvozku upravuje i odezva plynového pedálu a citlivost řízení.

Plug-in hybridní Opel Grandland X v další verzi. Pohon 4x4 doplní i levnější předokolka

Plug-in hybridní Opel Grandland X v další verzi. Pohon 4x4 doplní i levnější předokolka

Co se týče zbývající nabídky motorů modernizované Insignie, rovněž u ní mluví Opel o zbrusu nové generaci, stejně jako u nedávno vylepšené Astry. Základem Insignie tak bude naftový tříválec 1.5D o výkonu 90 kW (122 koní) a lehce výkonnější volbou bude benzinový tříválec 1.4T o síle 107 kW (145 koní).

Výše pak stojí benzinový čtyřválec 2.0T o výkonu 147 kW (200 koní), který je pro nejvýkonnější Insignii GSi naladěn na zmíněných 169 kW (230 koní). Nové benzinové dvoulitry jsou také prvními motory Opelu, které pracují s funkcí deaktivace válců pro úsporu paliva a nižší produkci emisí.

Opel Astra po modernizaci má české ceny. Nabízí pouze tříválce, i jako diesely

Opel Astra po modernizaci má české ceny. Nabízí pouze tříválce, i jako diesely

Opel uvádí, že nabídku později doplní i další naftový motor, přesněji dvoulitrový čtyřválec. V závislosti na motorizaci se v Insignii objeví klasický šestistupňový manuál, výše uvedená devítistupňová automatická převodovka nebo i bezestupňový automat CVT (v Astře je nabízen u motoru 1.4T).

V Belgii už je modernizovaný Opel Insignia v prodeji. Na trh Česka určitě zavítá v následujících týdnech či měsících. O cenách budeme informovat.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků