Nový Opel Insignia GSi je oficiálně tady. Má nový dvoulitr s výkonem Octavie RS

Modernizovanou Insignii nám už Opel ukázal. Teď ovšem přináší pohled na nejsilnější variantu GSi a upřesňuje kompletní paletu motorizací modelu.

Opel na začínajícím autosalonu v Bruselu již kompletně odhaluje podrobnosti o modernizaci Insignie. Přehled nové výbavy a úprav designu liftbacku Grand Sport a kombi Sports Tourer nám automobilka ukázala nedávno. Nyní se během oficiální premiéry zaměřuje především na techniku pod kapotou, která je zbrusu nová, a rovněž odhaluje nejsilnější verzi GSi.

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Opel Insignia má po faceliftu. Zaujme novými LED světlomety a lepší výbavou

Insignia GSi i nadále přijíždí jako sportovně střižená výbava s nevýkonnější motorizací, v tomto případě s nově vyvinutým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o objemu dvou litrů a novou devítistupňovou automatickou převodovkou. GSi nabídne výkon 169 kW (230 koní) a točivý moment 350 N.m. To jsou mimochodem stejné hodnoty, jakými disponovala minulá Škoda Octavia RS TSI, když v modernizované verzi dorazila na trh.

Standardně dostává GSi také pohon všech kol se systémem vektorování točivého momentu, adaptivní podvozek FlexRide, ostřeji naladěné řízení a čtyřpístkové brzdy Brembo s červenými třmeny. V rámci jízdních režimů Standard, Tour, Sport a Competiton se pak kromě tuhosti podvozku upravuje i odezva plynového pedálu a citlivost řízení.

Plug-in hybridní Opel Grandland X v další verzi. Pohon 4x4 doplní i levnější předokolka

Plug-in hybridní Opel Grandland X v další verzi. Pohon 4x4 doplní i levnější předokolka

Co se týče zbývající nabídky motorů modernizované Insignie, rovněž u ní mluví Opel o zbrusu nové generaci, stejně jako u nedávno vylepšené Astry. Základem Insignie tak bude naftový tříválec 1.5D o výkonu 90 kW (122 koní) a lehce výkonnější volbou bude benzinový tříválec 1.4T o síle 107 kW (145 koní).

Výše pak stojí benzinový čtyřválec 2.0T o výkonu 147 kW (200 koní), který je pro nejvýkonnější Insignii GSi naladěn na zmíněných 169 kW (230 koní). Nové benzinové dvoulitry jsou také prvními motory Opelu, které pracují s funkcí deaktivace válců pro úsporu paliva a nižší produkci emisí.

Opel Astra po modernizaci má české ceny. Nabízí pouze tříválce, i jako diesely

Opel Astra po modernizaci má české ceny. Nabízí pouze tříválce, i jako diesely

Opel uvádí, že nabídku později doplní i další naftový motor, přesněji dvoulitrový čtyřválec. V závislosti na motorizaci se v Insignii objeví klasický šestistupňový manuál, výše uvedená devítistupňová automatická převodovka nebo i bezestupňový automat CVT (v Astře je nabízen u motoru 1.4T).

V Belgii už je modernizovaný Opel Insignia v prodeji. Na trh Česka určitě zavítá v následujících týdnech či měsících. O cenách budeme informovat.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

7.  3.  2021 | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků