Opel Grandland dostává s novou generací i moderní platformu, která ho katapultuje kupředu v oblasti techniky, prostoru i designu. Spalovací motory zůstanou, byť v elektrifikované podobě. Čistý elektromobil nebude chybět.
Letos se Grandland dočká nové generace, která výrazně mění karty, s jakými v segmentu bude hrát. Inženýři začali stavět na zelené louce, protože poprvé použili novou platformu Stellantis STLA Medium BEV. Ta naznačuje dominanci elektrifikovaných pohonů a integraci pokročilé techniky.
Návrhářům moderní architektura umožnila vytvořit zcela odlišný design a definovat nové proporce vozu. Ty jsou samozřejmě větší. Grandland mezigeneračně narostl do délky o 173 mm, o 19 mm na výšku a 64 mm na šířku. Celkem měří 4650 mm s rozvorem 2784 mm, šířkou 1905 mm a výškou 1660 mm.
Jakým směrem se bude design karoserie ubírat, nastínil menší Opel Frontera. Grandland jej v tomto ohledu následuje mohutnou přídí s kontrastní maskou 3D Vizor a podsvíceným logem. Premiéru zde slaví špičková světla Intelli-Lux Pixel Matrix HD s 51.200 světelnými segmenty. Díky jemné struktuře dokážou světla lépe vykrýt ostatní automobily a ochránit je před oslňováním. Z boku vyniknou 20palcová kola a plovoucí střecha s kontrastním lakem. Také záď se pyšní novým světelným podpisem a osvětleným logem.
Palubní deska využívá četné horizontální linie, čímž umocňuje šířku interiéru. Na vrcholu se tyčí digitální přístrojový štít doplněný head-up displejem a 16palcový dotykový infotainment. Vzhledem k předpokladu interakce s chytrým telefonem je zde bezdrátová nabíječka s průhledným krytem, takže na telefon stále vidíte.
Ovládání klimatizace si ponechalo fyzická tlačítka. Pro hodnotnější vzhled je palubní deska čalouněna variací dvou materiálů, které doplňuje decentní náladové osvětlení. Zajímavým detailem jsou krajní výdechy klimatizace integrované do dveřních panelů. Mimochodem, všechny materiály použité na čalounění jsou plně recyklovatelné.
Sedadla mají tradičně certifikát AGR. Novinkou jsou nastavitelné bočnice a centrální prolis, který ulevuje tlak na kostrč během dlouhých cest. Sedadla lze dovybavit odvětráváním a masážní funkcí pro řidiče. Zadní lavice dělená v poměru 40:20:40 poskytuje cestujícím o 20 mm více místa pro nohy. Pak už zbývá jen zavazadlový prostor o objemu až 1641 litrů. K tomu si přidejte dalších 35 litrů úložných prostor.
V oblasti pohonů automobilka detaily šetří. Koncem února dostala Astra na některých trzích čiperný mild-hybrid, který se u nás dostane do nabídky v květnu. Motor o výkonu 100 kW doplní 21kW elektromotor. Tuto sestavu dostane také Grandland, přičemž alternativou bude i plug-in hybrid s dojezdem v elektrickém režimu 85 kilometrů. Bude i plně elektrická verze založená na 400V architektuře s predikcí 73 nebo 98kWh baterie. Předpokládaný dojezd je 700 km s možností nabíjet DC stanicí o výkonu 160 kW.
Z technických novinek si užijeme moderní adaptivní podvozek reagující na různé povrchy a celou řadu jízdních asistentů. V základní výbavě se objeví tempomat, rozpoznávání dopravních značek a protikolizní asistent s doplňkem pro minimalizaci sekundární kolize. Sestavu lze na přání doplnit poloautomatickou změnou jízdního pruhu, adaptivním tempomatem, kamerovým systémem, parkovacími senzory a asistentem, který nejtěžší práci na parkovišti udělá za vás.