Metalízu a barevné čalounění sedaček ve standardní výbavě kompenzuje Frontera absencí displeje na palubní desce. Jinak se ale může pochlubit vcelku slušnou výbavou.
Znovuzrozený Opel Frontera ve formě rodinného crossoveru se nám nedávno představil naživo i u nás v Česku, na oficiální ceník a spuštění konfigurátoru však stále čekáme. Představu o tom, jak může novinka vypadat napříč cenovými úrovněmi a výbavami však odhalují sousedé v Německu. Tamní konfigurátor je již aktivní a potvrzuje, že Frontera může i v úplném základu vypadat celkem k světu.
Frontera startuje v Německu od cenovky 23.900 eur (cca 602.000 Kč), a to ve výchozí motorizaci Hybrid představující mild-hybridní 1,2litrový turbo tříválec (74 kW/100 k) s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol – ostatně s manuální skříní nebo pohonem všech kol nebude model vůbec nabízen. Od 25.700 eur (cca 647.000 Kč) pak začíná výkonnější verze mild-hybridu (100 kW/136 k).
Nejdražší cenovku ponese dle předpokladu čistě elektrická Frontera Electric, která v Německu vychází na minimálně 28.990 eur (cca 731.000 Kč). Přední kola u ní pohání elektromotor o výkonu 83 kW (113 koní) a dojezd až 305 km (WLTP) zajišťuje 44kWh baterie. Opel už dříve zmínil příchod Frontery s větší baterií a prodlouženým dojezdem okolo 400 km, tuto verzi však do nabídky uvede později.
Pro všechny zmíněné motorizace dává Opel na výběr z dvojice výbav. V základní úrovni Frontera je crossover lakován standardně oranžovou metalízou Kanyon (další odstíny jsou za příplatek 400-600 eur/cca 10.000-15.000 Kč) a jezdí na 16palcových ocelových kolech s černo-stříbrnými kryty (vcelku schopně imitující litá kola). Interiér má hliníkový dekor palubní desky a látkové čalounění v kombinaci černé a šedomodré s bílými detaily. Ani standardně zařízená kabina tedy nevypadá fádně.
Základní výbava poskytuje taky LED reflektorové světlomety, 10palcový digitální přístrojový štít, držák na smartphone pro funkci vlastního infotainment systému, jeden nabíjecí port USB-C vpředu, manuální klimatizaci, dešťový senzor nebo hrstku asistentů a bezpečnostních systémů včetně čtení dopravních značek, tempomatu, sledování pozornosti řidiče, asistence jízdy v pruzích nebo parkovacích senzorů vzadu.
Vyšší výbava GS začíná u slabšího mild-hybridu od 27.400 eur/cca 690.000 Kč. Zde už má Frontera v ceně i zbylou paletu metalických odstínů karoserie, černě lakovanou střechu, 17palcová litá kola v černo-stříbrném provedení s broušeným povrchem, černo-šedé látkové čalounění s bílými detaily, trojici nabíjecích USB-C portů (1x přední, 2x zadní), přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu, volant potažený umělou kůží, automatickou klimatizaci, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, dvojici 10palcových obrazovek ve formě přístrojového štítu a infotainmentu s integrovanou navigací nebo zadní parkovací kamerou.
Opel již uvedl, že atraktivní příplatek extra dvojice sedaček ve třetí řadě posune cenu Frontery o dalších 800 eur (cca 20.000 Kč) – v německém konfigurátoru však tato možnost zatím chybí. Z objemu kufru pětimístné verze (základních 460 litrů/max. 1594 litrů) už toho navíc sedmimístné variantě mnoho nezbude.
Rozšířit dvojici výbav je nicméně možné párem volitelných balíčků Comfort a Tech (každý za 1000 eur/cca 25.000 Kč), zahrnujících třeba vyhřívání čelního skla a sedadel, adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu nebo zmíněný 10palcový infotainment pro základní výbavu.
Opel Frontera: Ceny na německém trhu |
Motorizace |
Frontera |
GS |
Hybrid (1.2 MHEV, 74 kW) |
23.900 eur
(cca 602.000 Kč) |
27.400 eur
(cca 690.000 Kč) |
Hybrid (1.2 MHEV, 100 kW) |
25.700 eur
(cca 647.000 Kč) |
29.200 eur
(cca 736.000 Kč) |
Electric (e-motor, 83 kW, 44 kWh) |
28.990 eur
(cca 731.000 Kč) |
32.490 eur
(cca 819.000 Kč) |