Nový Opel Corsa umí stát i pod 190 000 korun, ale také přes půl milionu

Nový Opel Corsa umí stát i pod 190 000 korun, ale také přes půl milionu

Opel oficiálně uvedl na český trh omlazenou Corsu a samozřejmě k tomu zveřejnil i ceník. Hned na úvod přichází s akčními zaváděcími cenami a pokud využijete financování, dokáže prodejce cenu nové Corsy srazit pod 190 000 korun. Ceníkový základ je jinak 219 900 korun za třídveřovou verzi. Za pětidveřovou si připlatíte 15 000 korun.

V pětidveřové verzi tak stojí nový Opel Corsa úplně stejně jako základní Škoda Fabia, tedy 234 900 korun. Otázkou je, co v Corse dostanete v základu a za co si budete muset připlatit. Na to si ale hned odpovíme.

Opel Corsa vyzrazen, má nový podvozek a design z Adama

Opel Corsa vyzrazen, má nový podvozek a design z Adama

Základní výbava Selection má samozřejmě povinné ESP, přední, boční i hlavové airbagy, úchyty ISOFIX, manuální deaktivaci airbagu spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, elektrická přední okna, ve dvou osách nastavitelný volant, dálkový centrál, elektricky nastavitelná zrcátka v barvě auta a kontrolu tlaku v pneumatikách.

Další výbava nové Corsy se jmenuje Enjoy a přidává navíc mimo jiné výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tempomat s omezovačem, palubní počítač a dělené zadní sedadlo 60/40. Z výbavy Enjoy pak vychází výbava Color Edition, která má navíc hliníkové 16" ráfky, kožený multifunkční volant a audiosystém.

I nový Opel Corsa dostal výbavu OPC line

I nový Opel Corsa dostal výbavu OPC line

Teprve až od výbavy Sport dostanete aspoň manuální klimatizaci v základu. Jinak si za ni u předchozích třech výbav připlatíte 25 000 korun (je v nabídce i v rámci výhodnějších balíčků). Ve výbavě Sport jsou navíc třeba sportovní přední sedadla, dešťový senzor, samozatmavovací zpětné zrcátko či vyhřívaná vnější zrcátka.

Nejvyšší výbava Cosmo má navíc vedle spousty optických detailů a ozdobných prvků třeba bi-xenonové světlomety, denní LED světla, komfortní sedačky částečně čalouněné kůží a 15" hliníkové ráfky. Plně automatická klimatizace je u výbav Cosmo a Sport za příplatek 10 000 korun, jinak je za 35 000 korun.

Pokud nechcete v nové Corse řadit, Opel vám prodá automat jen k motoru 1.4 (66 kW). Buď můžete mít robotizovanou pětistupňovou převodovku EasyTronic ve všech výbavách krom té základní, nebo šestistupňový automat s měničem v nejvyšší výbavě Cosmo.

  Selection Enjoy Color Edition Sport Cosmo
1.2 (70 k) 219 900,- 225 900,-   276 900,-  
1.4 (90 k) 234 900,- 240 900,- 263 900,-    
1.4 (90 k) EasyTronic   265 900,- 288 900,- 316 900,- 323 900,-
1.4 (90 k) 6AT         338 900,-
1.0 Turbo EcoFlex (90 k) 269 900,- 275 900,- 298 900,- 326 900,- 333 900,-
1.0 Turbo (115 k)   285 900,- 308 900,- 336 900,- 343 900,-
1.4 Turbo (100 k) 259 900,- 265 900,- 288 900,- 316 900,- 323 900,-
1.3 CDTI (95 k)   310 900,-   361 900,- 368 900,-
1.3 CDTI (95 k) EcoFlex 319 900,- 325 900,- 348 900,-    

V tabulce technických údajů ještě najdeme motory 1.4 (55 kW / 75 k) a slabší diesel 1.3 CDTI (55 kW / 75 k). V ceníku ovšem nefigurují. Ještě si přiblížíme základní technické údaje nabízených motorů pro pětidveřovou verzi. Hodnoty třídveřového modelu se prakticky neliší.

motor objem/
válců
výkon
kW/k
toč. m.
Nm
0-100 km/h
s
max. rychl.
km/h
spotřeba
l/100 km
hmotnost
kg
1.0 Turbo* 999 / 3 66/90 170 11,9 180 4,4 1214
1.0 Turbo* 999 / 3 85/115 170 10,3 195 4,9 1214
1.2 1229 / 4 51/70 115 16,0 162 5,3 1178
1.4 1398 / 4 55/75 130 14,0 167 5,1 1178
1.4 (6AT) 1398 / 4 66/90 130 13,2 (13,9) 175 (170) 5,1 (5,9) 1178 (1214)
1.4 (5ET)* 1398 / 4 66/90 130 13,2 (13,9) 175 (175) 4,9 (4,7) 1178 (1178)
1.4 Turbo* 1364 / 4 74/100 200 11,0 185 5,1 1252
1.3 CDTI* 1248 / 4 55/75 190 14,8 164 3,7 1252
1.3 CDTI* 1248 / 4 70/95 190 11,9 182 3,3 1331

*verze se systémem Start/stop

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků