Nový Opel Corsa podruhé: Už známe nabídku spalovacích motorů, vrcholem je 130 koní

Elektrickou verzi jsme už viděli a teď Opel vytahuje na světlo novou Corsu také ve specifikaci se spalovacími motory.

Opel nám trochu netradičně ukázal novou generaci Corsy nejprve v čistě elektrické verzi. Teď už však představuje i její specifikaci se spalovacími motory. Základ pochopitelně zůstává stejný a pod křídly francouzského koncernu PSA využívá Corsa platformu nového Peugeotu 208. Od elektrické verze se přitom designem standardní model zas tak razantně neliší.

Jak už víme, rozměrově si novinka udržuje zhruba stejné rozměry vůči odchozí generaci s uváděnou délkou 4,06 metru. Linie střechy je ale nižší o 48 mm a řidič uvnitř sedí o 28 mm níže. Objem zavazadlového prostoru Opel stále ještě neuvádí. Bez ohledu na elektrické či spalovací ústrojí pak bude nová Corsa prodávána výhradně s pětidveřovou karoserií.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

S přechodem na základ od PSA a využitím hliníkových dílů karoserie se pak nová Corsa pyšní zhubnutím až o 108 kg vůči předchůdci. To znamená, že v nejzákladnější verzi má model pohotovostní hmotnost jen 980 kg (bez řidiče). Další novinkou, která se hodí zmínit, je možná výbava hatchbacku adaptivními Matrix LED světlomety.

Uvnitř se před řidičem ukazuje digitální přístrojový štít, standardem je poté 7palcový displej infotainmentu (10palcový za příplatek). V nabídce Corsy přitom najdete i adaptivní tempomat, monitorování slepého úhlu, funkci rozpoznávání značek nebo parkovacího asistenta. Kromě základní verze bude novinka nabízena v další trojici výbav – zaváděcí Corsa Edition, komfortní Elegance a sportovněji střižená GS Line.

Německý A-Team? Opel se inspiroval americkým seriálem a ukázal speciální Zafiru Life

Německý A-Team? Opel se inspiroval americkým seriálem a ukázal speciální Zafiru Life

Pod kapotou Corsy začíná portfolio motorů u nejslabší benzinové atmosférické dvanáctistovky, která ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou zajistí 55 kW (75 koní). Více výkonu pak zajistí přeplňované benzinové dvanáctistovky – o výkonu 74 kW (100 koní) s šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem, přičemž silnější 96kW (130 koní) varianta má automat standardně. Nabídku pak uzavírá naftová patnáctistovka o výkonu 75 kW (102 koní), její převodovku ale Opel neupřesňuje.

Datum zahájení prodeje nové Corsy na českém trhu ještě neznáme. V Německu však půjde objednávat už od 1. července s cenou startující u základní verze na 13.990 euro, tedy v přepočtu asi 356 tisíc korun.  

Galerie doplněna o elektrický Opel Corsa-e.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků