Nový Opel Corsa podruhé: Už známe nabídku spalovacích motorů, vrcholem je 130 koní

Elektrickou verzi jsme už viděli a teď Opel vytahuje na světlo novou Corsu také ve specifikaci se spalovacími motory.

Opel nám trochu netradičně ukázal novou generaci Corsy nejprve v čistě elektrické verzi. Teď už však představuje i její specifikaci se spalovacími motory. Základ pochopitelně zůstává stejný a pod křídly francouzského koncernu PSA využívá Corsa platformu nového Peugeotu 208. Od elektrické verze se přitom designem standardní model zas tak razantně neliší.

Jak už víme, rozměrově si novinka udržuje zhruba stejné rozměry vůči odchozí generaci s uváděnou délkou 4,06 metru. Linie střechy je ale nižší o 48 mm a řidič uvnitř sedí o 28 mm níže. Objem zavazadlového prostoru Opel stále ještě neuvádí. Bez ohledu na elektrické či spalovací ústrojí pak bude nová Corsa prodávána výhradně s pětidveřovou karoserií.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

S přechodem na základ od PSA a využitím hliníkových dílů karoserie se pak nová Corsa pyšní zhubnutím až o 108 kg vůči předchůdci. To znamená, že v nejzákladnější verzi má model pohotovostní hmotnost jen 980 kg (bez řidiče). Další novinkou, která se hodí zmínit, je možná výbava hatchbacku adaptivními Matrix LED světlomety.

Uvnitř se před řidičem ukazuje digitální přístrojový štít, standardem je poté 7palcový displej infotainmentu (10palcový za příplatek). V nabídce Corsy přitom najdete i adaptivní tempomat, monitorování slepého úhlu, funkci rozpoznávání značek nebo parkovacího asistenta. Kromě základní verze bude novinka nabízena v další trojici výbav – zaváděcí Corsa Edition, komfortní Elegance a sportovněji střižená GS Line.

Německý A-Team? Opel se inspiroval americkým seriálem a ukázal speciální Zafiru Life

Německý A-Team? Opel se inspiroval americkým seriálem a ukázal speciální Zafiru Life

Pod kapotou Corsy začíná portfolio motorů u nejslabší benzinové atmosférické dvanáctistovky, která ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou zajistí 55 kW (75 koní). Více výkonu pak zajistí přeplňované benzinové dvanáctistovky – o výkonu 74 kW (100 koní) s šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem, přičemž silnější 96kW (130 koní) varianta má automat standardně. Nabídku pak uzavírá naftová patnáctistovka o výkonu 75 kW (102 koní), její převodovku ale Opel neupřesňuje.

Datum zahájení prodeje nové Corsy na českém trhu ještě neznáme. V Německu však půjde objednávat už od 1. července s cenou startující u základní verze na 13.990 euro, tedy v přepočtu asi 356 tisíc korun.  

Galerie doplněna o elektrický Opel Corsa-e.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků