Nový Opel Corsa krájí vzduch jako horký nůž máslo. Může to mít nespornou výhodu

Assasin  |  30. 07. 2019 13:34

Vše ostatní pominu. K**wa !! Konečně pěkná Corsa !! Ten předešlý model byla kupa sr**ek !! I tak dávám Opelu 5, možná 6 let, než půjde do kopru. Hodně překvapí, když přežije déle.

Odpovědět  |   | 
Kvičalo hunter  |  30. 07. 2019 13:44

Kvičalo, narvali tě prášky, že tu vyjímečně nesereš? Tak si své názory strč do řitě a vypadni, ty geronte.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  30. 07. 2019 19:00

Zdrz se psani lopato hloupá a slyš slova mocného Assasina jenž uvrhne tě do pekel za tve hanebne rouhacstvi.

Odpovědět  |   | 

Tak to je jasná povinná chvála Německému autu. Této hodnoty Cx 0.29 dosahovala jiná aut již před víc jak dvaceti lety.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  30. 07. 2019 15:45

.....auta této kategorie, například ?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  31. 07. 2019 10:02

2009 Peugeot 207 - 0.274

2006-2011 Toyota Yaris - 0.29

2016 Toyota Yaris - 0.286/287 podla motorizacie.


Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  30. 07. 2019 15:45

Opel teda vie zaujat... nie autom ale dymom ponad neho prechadzajucim, super. A inak kde ma byt to nove auto?!

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  30. 07. 2019 16:49

To srovnání s odporem vzduchu u sportovního auta je mimo. Vysokovýkonné vozy nemůžou mít odpor 0,1, protože by se vznesly jak Mercedesy v Le-Mans. Proto mají vzadu velká křídla, proto mají velké difuzory, které ženou vzduch rychle zpod auta na horu na přítlačné křídlo. A proto má F1 součinitel odporu vzduchu 0,7 až 1+ (podle nastavení).

Mimochodem 0,29 není moc dobrý výsledek. Po chvilce hledání zjistíte, že pod 0,25 je i u nás na trhu pár aut...

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  30. 07. 2019 18:07

No tak jedno je vztlak. to druhé přítlak a to třetí Cx a musí se to vyladit podle vkusu každého soudruha auta, podle toho do jaké kasty patří. Jen tak jednoduše se hrušky s jablky srovnávat nedají, protože to nejsou švestky, třeba chacha.

Odpovědět  |   | 
E15  |  30. 07. 2019 18:44

Pár ano, ale kolik z nich jsou hatchbacky z B segmentu?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  31. 07. 2019 10:04

Overene hodnoty aktualnych modelov som nenasiel, ale minimalne Yaris a Mazda 2 maju 0.29.

(starsie modely, vid moj prispevok vyssie).

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 08. 2019 14:51

Udělat na 4metrové délce nízký odpor vzduchu a ještě aby to nevypadalo blbě a bylo to řešení levné a auto prostorné to je skoro nemožné.Víte jak vypadá Toyota prius zezadu?

Odpovědět  |   | 
Suditscher  |  06. 08. 2019 22:47

Jak vypadá Toyota Prius zezadu nevím, dodržuji bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího přede mnou Ale spíš by mě zajímalo, jak do toho ten Prius zapadá, když to není 4metrové auto.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  02. 08. 2019 22:31

Kedysi dávno - pred 30 rokmi sa hodnota Cx uvádzala štandardne pri technických údajoch áut. Dnes je to rarita a aj na tomto článku vidieť, že autor moc o tom informácií nemá.
Porovnávať malé auto s Ferrari je b1bosť na kvadrát. U superšportových áut primárne nejde o nízky koeficient odporu vzduchu, ale o to, aby auto bolo "prisávané" pri vyšších rýchlostiach k vozovke, či už tvarovaním podvozku alebo aerodynamickými krídlami. Samozrejme tieto "doplnky" zhoršujú koeficient odporu vzduchu.
To už autor mohol rovno porovnať Corsu s autobusom či kamiónom.
Inak hodnota Cx okolo 0,30 nebola výnimočná ani pred 20 rokmi. Síce skôr u sedanov a kupé ako u malých hatchbackov. Legendárny Opel Calibra, ktorý sa začal vyrábať pred 30 rokmi, mal Cx 0,27 (wikipedia teraz píše 0,26).

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 189 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 39 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro