Nový Opel Corsa krájí vzduch jako horký nůž máslo. Může to mít nespornou výhodu

14 komentářů

josephko
2. srpna • 22:31

Kedysi dávno - pred 30 rokmi sa hodnota Cx uvádzala štandardne pri technických údajoch áut. Dnes je to rarita a aj na tomto článku vidieť, že autor moc o tom informácií nemá.
Porovnávať malé auto s Ferrari je b1bosť na kvadrát. U superšportových áut primárne nejde o nízky koeficient odporu vzduchu, ale o to, aby auto bolo "prisávané" pri vyšších rýchlostiach k vozovke, či už tvarovaním podvozku alebo aerodynamickými krídlami. Samozrejme tieto "doplnky" zhoršujú koeficient odporu vzduchu.
To už autor mohol rovno porovnať Corsu s autobusom či kamiónom.
Inak hodnota Cx okolo 0,30 nebola výnimočná ani pred 20 rokmi. Síce skôr u sedanov a kupé ako u malých hatchbackov. Legendárny Opel Calibra, ktorý sa začal vyrábať pred 30 rokmi, mal Cx 0,27 (wikipedia teraz píše 0,26).

Michal
1. srpna • 14:51

Udělat na 4metrové délce nízký odpor vzduchu a ještě aby to nevypadalo blbě a bylo to řešení levné a auto prostorné to je skoro nemožné.Víte jak vypadá Toyota prius zezadu?

Suditscher
6. srpna • 22:47

Jak vypadá Toyota Prius zezadu nevím, dodržuji bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího přede mnou ;-) Ale spíš by mě zajímalo, jak do toho ten Prius zapadá, když to není 4metrové auto. B-]

Znalec
30. července • 16:49

To srovnání s odporem vzduchu u sportovního auta je mimo. Vysokovýkonné vozy nemůžou mít odpor 0,1, protože by se vznesly jak Mercedesy v Le-Mans. Proto mají vzadu velká křídla, proto mají velké difuzory, které ženou vzduch rychle zpod auta na horu na přítlačné křídlo. A proto má F1 součinitel odporu vzduchu 0,7 až 1+ (podle nastavení).Mimochodem 0,29 není moc dobrý výsledek. Po chvilce hledání zjistíte, že pod 0,25 je i u nás na trhu pár aut...

E15
30. července • 18:44

Pár ano, ale kolik z nich jsou hatchbacky z B segmentu? ;-)

Joe Doe
31. července • 10:04

Overene hodnoty aktualnych modelov som nenasiel, ale minimalne Yaris a Mazda 2 maju 0.29.(starsie modely, vid moj prispevok vyssie).

neodborník
30. července • 18:07

No tak jedno je vztlak. to druhé přítlak a to třetí Cx a musí se to vyladit podle vkusu každého soudruha auta, podle toho do jaké kasty patří. Jen tak jednoduše se hrušky s jablky srovnávat nedají, protože to nejsou švestky, třeba chacha.

Miroslav Hoření
30. července • 14:28

Tak to je jasná povinná chvála Německému autu.3-[ Této hodnoty Cx 0.29 dosahovala jiná aut již před víc jak dvaceti lety.

kolkyno
30. července • 15:45

Opel teda vie zaujat... nie autom ale dymom ponad neho prechadzajucim, super. A inak kde ma byt to nove auto?!

neodborník
30. července • 15:45

.....auta této kategorie, například ?

Joe Doe
31. července • 10:02

2009 Peugeot 207 - 0.2742006-2011 Toyota Yaris - 0.292016 Toyota Yaris - 0.286/287 podla motorizacie.

Assasin
30. července • 13:34

Vše ostatní pominu. K**wa !! Konečně pěkná Corsa !! Ten předešlý model byla kupa sr**ek !! I tak dávám Opelu 5, možná 6 let, než půjde do kopru. Hodně překvapí, když přežije déle.

Kvičalo hunter
30. července • 13:44

Kvičalo, narvali tě prášky, že tu vyjímečně nesereš? Tak si své názory strč do řitě a vypadni, ty geronte.

Assasin
30. července • 19:00

Zdrz se psani lopato hloupá a slyš slova mocného Assasina jenž uvrhne tě do pekel za tve hanebne rouhacstvi.

Doporučujeme

Články odjinud