Nový Opel Corsa krájí vzduch jako horký nůž máslo. Může to mít nespornou výhodu

Assasin  |  30. 07. 2019 13:34

Vše ostatní pominu. K**wa !! Konečně pěkná Corsa !! Ten předešlý model byla kupa sr**ek !! I tak dávám Opelu 5, možná 6 let, než půjde do kopru. Hodně překvapí, když přežije déle.

Odpovědět  |   | 
Kvičalo hunter  |  30. 07. 2019 13:44

Kvičalo, narvali tě prášky, že tu vyjímečně nesereš? Tak si své názory strč do řitě a vypadni, ty geronte.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  30. 07. 2019 19:00

Zdrz se psani lopato hloupá a slyš slova mocného Assasina jenž uvrhne tě do pekel za tve hanebne rouhacstvi.

Odpovědět  |   | 

Tak to je jasná povinná chvála Německému autu. Této hodnoty Cx 0.29 dosahovala jiná aut již před víc jak dvaceti lety.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  30. 07. 2019 15:45

.....auta této kategorie, například ?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  31. 07. 2019 10:02

2009 Peugeot 207 - 0.274

2006-2011 Toyota Yaris - 0.29

2016 Toyota Yaris - 0.286/287 podla motorizacie.


Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  30. 07. 2019 15:45

Opel teda vie zaujat... nie autom ale dymom ponad neho prechadzajucim, super. A inak kde ma byt to nove auto?!

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  30. 07. 2019 16:49

To srovnání s odporem vzduchu u sportovního auta je mimo. Vysokovýkonné vozy nemůžou mít odpor 0,1, protože by se vznesly jak Mercedesy v Le-Mans. Proto mají vzadu velká křídla, proto mají velké difuzory, které ženou vzduch rychle zpod auta na horu na přítlačné křídlo. A proto má F1 součinitel odporu vzduchu 0,7 až 1+ (podle nastavení).

Mimochodem 0,29 není moc dobrý výsledek. Po chvilce hledání zjistíte, že pod 0,25 je i u nás na trhu pár aut...

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  30. 07. 2019 18:07

No tak jedno je vztlak. to druhé přítlak a to třetí Cx a musí se to vyladit podle vkusu každého soudruha auta, podle toho do jaké kasty patří. Jen tak jednoduše se hrušky s jablky srovnávat nedají, protože to nejsou švestky, třeba chacha.

Odpovědět  |   | 
E15  |  30. 07. 2019 18:44

Pár ano, ale kolik z nich jsou hatchbacky z B segmentu?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  31. 07. 2019 10:04

Overene hodnoty aktualnych modelov som nenasiel, ale minimalne Yaris a Mazda 2 maju 0.29.

(starsie modely, vid moj prispevok vyssie).

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 08. 2019 14:51

Udělat na 4metrové délce nízký odpor vzduchu a ještě aby to nevypadalo blbě a bylo to řešení levné a auto prostorné to je skoro nemožné.Víte jak vypadá Toyota prius zezadu?

Odpovědět  |   | 
Suditscher  |  06. 08. 2019 22:47

Jak vypadá Toyota Prius zezadu nevím, dodržuji bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího přede mnou Ale spíš by mě zajímalo, jak do toho ten Prius zapadá, když to není 4metrové auto.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  02. 08. 2019 22:31

Kedysi dávno - pred 30 rokmi sa hodnota Cx uvádzala štandardne pri technických údajoch áut. Dnes je to rarita a aj na tomto článku vidieť, že autor moc o tom informácií nemá.
Porovnávať malé auto s Ferrari je b1bosť na kvadrát. U superšportových áut primárne nejde o nízky koeficient odporu vzduchu, ale o to, aby auto bolo "prisávané" pri vyšších rýchlostiach k vozovke, či už tvarovaním podvozku alebo aerodynamickými krídlami. Samozrejme tieto "doplnky" zhoršujú koeficient odporu vzduchu.
To už autor mohol rovno porovnať Corsu s autobusom či kamiónom.
Inak hodnota Cx okolo 0,30 nebola výnimočná ani pred 20 rokmi. Síce skôr u sedanov a kupé ako u malých hatchbackov. Legendárny Opel Calibra, ktorý sa začal vyrábať pred 30 rokmi, mal Cx 0,27 (wikipedia teraz píše 0,26).

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 115 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A