Nový Opel Corsa krájí vzduch jako horký nůž máslo. Může to mít nespornou výhodu

Po Astře vydává Opel fotografie z aerodynamického tunelu i modelu Corsa. I ten zde totiž dostal zaslouženou pozornost.

Když se Opel před pár týdny pochlubil faceliftem svého hatchbacku Astra, nezapomněl mimo jiné zmínit i fakt, že spoustu času strávil v aerodynamickém tunelu, aby vůz co nejlépe krájel vzduch a byl tak co nejefektivnější, což koresponduje s celou filozofií této novinky.

Nový Opel Corsa podruhé: Už známe nabídku spalovacích motorů, vrcholem je 130 koní

Nový Opel Corsa podruhé: Už známe nabídku spalovacích motorů, vrcholem je 130 koní

A očividně to nezůstane jen u Astry. Inovace modelu Corsa má totiž zajistit ty nejlepší aerodynamické výsledky ve svém segmentu. I zde je totiž potřeba stáhnout průměrnou spotřebu paliva na co možná nejmenší hodnotu. Zajímavé je, že dříve byly aerodynamické tunely výsadou těch nejrychlejších automobilů, kde se zkoumalo, jak je udělat ještě rychlejší. 

Jak je vidět, krájení vzduchu přináší skvělé výsledky i v oblasti efektivnosti provozu, a tak se Corsa může pochlubit koeficientem odporu Cx 0,29. Jen pro srovnání - legendární supersport Ferrari F40 má koeficient odporu 0,34. U hatchbacku nejde jen o decentní spoiler. Takto nízkým hodnotám vděčí Corsa například panelům, které vedou od motoru k zadní nápravě a usměrňují tak vzduch k co nejefektnějšímu proudění.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Funkce aktivní a funkční aerodynamiky jsou u vozidla tohoto segmentu nevídané. Když pomineme jaký to přináší efekt pro spotřebu paliva, je tu ještě jedna věc, která zní ještě zajímavěji. Corsa se i se zbytkem inovované flotily vozů Opel nepochybně vejde do přísných emisních limitů a budou tak dost možná otevřené dveře pro modely OPC.

A v takovém případě, kdy se Opel rozhodne něco takového spustit, má skvěle nakročeno k ostrému hatchbacku. Ale to už bychom se zbytečně zasnili a nebudeme si dělat zbytečné naděje. Faktem zatím je, že nejsilnější spalovací jednotkou je dvanáctistovka s výkonem 130 koní. Zatímco Němci už mohou novinku měsíc objednávat, uvedení na český trh se stále očekává.

Pokud budete chtít vidět nový Opel Corsa naživo mezi prvního, zastavte se na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Bude tam mít výstavní premiéru.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků