Nový Opel Corsa krájí vzduch jako horký nůž máslo. Může to mít nespornou výhodu

Po Astře vydává Opel fotografie z aerodynamického tunelu i modelu Corsa. I ten zde totiž dostal zaslouženou pozornost.

Když se Opel před pár týdny pochlubil faceliftem svého hatchbacku Astra, nezapomněl mimo jiné zmínit i fakt, že spoustu času strávil v aerodynamickém tunelu, aby vůz co nejlépe krájel vzduch a byl tak co nejefektivnější, což koresponduje s celou filozofií této novinky.

Nový Opel Corsa podruhé: Už známe nabídku spalovacích motorů, vrcholem je 130 koní

Nový Opel Corsa podruhé: Už známe nabídku spalovacích motorů, vrcholem je 130 koní

A očividně to nezůstane jen u Astry. Inovace modelu Corsa má totiž zajistit ty nejlepší aerodynamické výsledky ve svém segmentu. I zde je totiž potřeba stáhnout průměrnou spotřebu paliva na co možná nejmenší hodnotu. Zajímavé je, že dříve byly aerodynamické tunely výsadou těch nejrychlejších automobilů, kde se zkoumalo, jak je udělat ještě rychlejší. 

Jak je vidět, krájení vzduchu přináší skvělé výsledky i v oblasti efektivnosti provozu, a tak se Corsa může pochlubit koeficientem odporu Cx 0,29. Jen pro srovnání - legendární supersport Ferrari F40 má koeficient odporu 0,34. U hatchbacku nejde jen o decentní spoiler. Takto nízkým hodnotám vděčí Corsa například panelům, které vedou od motoru k zadní nápravě a usměrňují tak vzduch k co nejefektnějšímu proudění.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Funkce aktivní a funkční aerodynamiky jsou u vozidla tohoto segmentu nevídané. Když pomineme jaký to přináší efekt pro spotřebu paliva, je tu ještě jedna věc, která zní ještě zajímavěji. Corsa se i se zbytkem inovované flotily vozů Opel nepochybně vejde do přísných emisních limitů a budou tak dost možná otevřené dveře pro modely OPC.

A v takovém případě, kdy se Opel rozhodne něco takového spustit, má skvěle nakročeno k ostrému hatchbacku. Ale to už bychom se zbytečně zasnili a nebudeme si dělat zbytečné naděje. Faktem zatím je, že nejsilnější spalovací jednotkou je dvanáctistovka s výkonem 130 koní. Zatímco Němci už mohou novinku měsíc objednávat, uvedení na český trh se stále očekává.

Pokud budete chtít vidět nový Opel Corsa naživo mezi prvního, zastavte se na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Bude tam mít výstavní premiéru.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků