Nový Opel Corsa ecoFlex jezdí za 3,7 litru na sto

Nový Opel Corsa ecoFlex jezdí za 3,7 litru na sto

Představitelé automobilky Opel uvedli před víkendem novou Corsu s přívlastkem ecoFlex, což je neklamným znakem toho, že majiteli se tento vůz odvděčí nízkou spotřebou a planetě zas nízkými emisemi. Tak to vypadá alespoň na papíře a jelikož jsme tento model z pochopitelných důvodů zatím neměli možnost vyzkoušet, musíme vycházet pouze z oficiálních informací naservírovaných přímo od výrobce.

Opel Corsa ecoFlex disponuje 1,3litrovým dieselovým agregátem CDTi s výkonem 95 koní, čímž překonala doposud nabízenou 75 koňovou verzi. A i navzdory 28 procentnímu nárůstu výkonu se kombinovanou spotřebu podařilo ještě snížit a to o celých 10 procent. Jak jsme již uvedli v nadpisu, Corsa ecoFlex si na sto kilometrů kombinovaného provozu vystačí s přibližně 3,7 litry nafty, na jeden kilometr pak připadá 99 gramů emisí CO2. Pro dosažení těchto působivých čísel byla Corsa vybavena „delší” převodovkou, aerodynamickými doplňky vč. zmenšení otvorů pro vstup vzduchu a pneumatikami o rozměru 175/70 s nižším valivým odporem.
Závěrem už jenom dodejme, že vůz se u nás ukáže od ledna, zvládne maximální rychlost 177 km/h a na zrychlení z nuly na 100 km/h mu postačí 12,3 sekundy. Obě čísla (a zejména to druhé) jsou ale vzhledem k takřka sto koním výkonu na vůz velikosti Corsy hodně slabá. Inu dlouhé převody a „defensivní” motor management udělají své...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa ecoFlex
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků