Nový Opel Corsa ecoFlex jezdí za 3,7 litru na sto

Představitelé automobilky Opel uvedli před víkendem novou Corsu s přívlastkem ecoFlex, což je neklamným znakem toho, že majiteli se tento vůz odvděčí nízkou spotřebou a planetě zas nízkými emisemi. Tak to vypadá alespoň na papíře a jelikož jsme tento model z pochopitelných důvodů zatím neměli možnost vyzkoušet, musíme vycházet pouze z oficiálních informací naservírovaných přímo od výrobce.

Opel Corsa ecoFlex disponuje 1,3litrovým dieselovým agregátem CDTi s výkonem 95 koní, čímž překonala doposud nabízenou 75 koňovou verzi. A i navzdory 28 procentnímu nárůstu výkonu se kombinovanou spotřebu podařilo ještě snížit a to o celých 10 procent. Jak jsme již uvedli v nadpisu, Corsa ecoFlex si na sto kilometrů kombinovaného provozu vystačí s přibližně 3,7 litry nafty, na jeden kilometr pak připadá 99 gramů emisí CO2. Pro dosažení těchto působivých čísel byla Corsa vybavena „delší” převodovkou, aerodynamickými doplňky vč. zmenšení otvorů pro vstup vzduchu a pneumatikami o rozměru 175/70 s nižším valivým odporem.
Závěrem už jenom dodejme, že vůz se u nás ukáže od ledna, zvládne maximální rychlost 177 km/h a na zrychlení z nuly na 100 km/h mu postačí 12,3 sekundy. Obě čísla (a zejména to druhé) jsou ale vzhledem k takřka sto koním výkonu na vůz velikosti Corsy hodně slabá. Inu dlouhé převody a „defensivní” motor management udělají své...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Corsa ecoFlex
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 66 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků