Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Na standardní verzi se spalovacími motory si ještě počkáme. Prozatím nám tedy Opel oficiálně ukazuje novou generaci Corsy v čistě elektrické specifikaci.

Design nové, v pořadí už šesté generace Opelu Corsa není po nedávném úniku fotek žádným překvapením a model si udržuje celkem zdrženlivý vzhled bez jakýchkoliv výstředností. Po technické stránce je navíc také všechno podle plánu, jelikož mluvíme o sourozenci již uvedeného Peugeotu 208 postaveném na identické platformě CMP francouzského koncernu PSA.

Namísto klasické varianty se spalovacím motorem nám však Opel nejprve detailněji představuje očekávanou elektrickou verzi Corsa-e. K zástavbě obecně těžkého elektrického ústrojí se automobilce hodí, že novou konstrukcí a využitím lehčích dílů karoserie zhubla nová Corsa až 108 kg oproti starému modelu. Přesnější info o hmotnosti elektrické verze si ale Opel zatím drží v tajnosti.

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Každopádně víme, že rozměrově si novinka udržuje zhruba stejné rozměry vůči odchozí generaci s uváděnou délkou 4,06 metru. Linie střechy je ale nižší o 48 mm a řidič uvnitř sedí o 28 mm níže. Objem zavazadlového prostoru taky ještě nevíme. Bez ohledu na elektrické či spalovací ústrojí pak bude nová Corsa prodávána výhradně s pětidveřovou karoserií.

Po vzoru identické platformy si pochopitelně Corsa-e vypůjčuje od elektrického Peugeotu e-208 i stejné pohonné ústrojí. Očekávejte tedy elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 260 N.m, přičemž baterie o kapacitě 50 kWh má zajistit dojezd až 330 kilometrů na jedno nabití (WLTP). Zajímavostí je, že Peugeot u e-208 uvádí oficiálně dojezd o 10 km vyšší.

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Na 100 km/h se Corsa-e dostane za 8,1 vteřiny. Dobu nabíjení Opel prozatím zmiňuje v případě rychlonabíječky, se kterou lze dosáhnout 80% kapacity akumulátoru za 30 minut. Stav nabíjení mohou majitelé sledovat i přes aplikaci v chytrém telefonu.

Uvnitř se před řidičem ukazuje digitální přístrojový štít, standardem je poté 7palcový displej infotainmentu (10palcový za příplatek). Ve výbavě nové Corsy se dále objevují i adaptivní LED Matrix světlomety, adaptivní tempomat, monitorování slepého úhlu, funkce rozpoznávání značek nebo parkovací asistent.

Opel nám ukázal jedinou Zafiru Life v Česku. Bude mít novinka úspěch?

Opel nám ukázal jedinou Zafiru Life v Česku. Bude mít novinka úspěch?

Detailnějšího pohledu na novou Corsu se spalovacími motory se teprve dočkáme. Určitě nás ale čeká podobná nabídka francouzských jednotek jako v Peugeotu 208 – zážehový 1,2litrový tříválec, naladěný na 55 kW (75 koní), 75 kW (100 koní) a 96 kW (130 koní), zatímco vznětovou jednotku nejspíš zastane 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 75 kW (100 koní).

Objednávky Corsy-e plánuje Opel spustit již v následujících týdnech. Prvních vozů se zákazníci dočkají před koncem letošního roku. Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků