Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Na standardní verzi se spalovacími motory si ještě počkáme. Prozatím nám tedy Opel oficiálně ukazuje novou generaci Corsy v čistě elektrické specifikaci.

Design nové, v pořadí už šesté generace Opelu Corsa není po nedávném úniku fotek žádným překvapením a model si udržuje celkem zdrženlivý vzhled bez jakýchkoliv výstředností. Po technické stránce je navíc také všechno podle plánu, jelikož mluvíme o sourozenci již uvedeného Peugeotu 208 postaveném na identické platformě CMP francouzského koncernu PSA.

Namísto klasické varianty se spalovacím motorem nám však Opel nejprve detailněji představuje očekávanou elektrickou verzi Corsa-e. K zástavbě obecně těžkého elektrického ústrojí se automobilce hodí, že novou konstrukcí a využitím lehčích dílů karoserie zhubla nová Corsa až 108 kg oproti starému modelu. Přesnější info o hmotnosti elektrické verze si ale Opel zatím drží v tajnosti.

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Každopádně víme, že rozměrově si novinka udržuje zhruba stejné rozměry vůči odchozí generaci s uváděnou délkou 4,06 metru. Linie střechy je ale nižší o 48 mm a řidič uvnitř sedí o 28 mm níže. Objem zavazadlového prostoru taky ještě nevíme. Bez ohledu na elektrické či spalovací ústrojí pak bude nová Corsa prodávána výhradně s pětidveřovou karoserií.

Po vzoru identické platformy si pochopitelně Corsa-e vypůjčuje od elektrického Peugeotu e-208 i stejné pohonné ústrojí. Očekávejte tedy elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 260 N.m, přičemž baterie o kapacitě 50 kWh má zajistit dojezd až 330 kilometrů na jedno nabití (WLTP). Zajímavostí je, že Peugeot u e-208 uvádí oficiálně dojezd o 10 km vyšší.

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Na 100 km/h se Corsa-e dostane za 8,1 vteřiny. Dobu nabíjení Opel prozatím zmiňuje v případě rychlonabíječky, se kterou lze dosáhnout 80% kapacity akumulátoru za 30 minut. Stav nabíjení mohou majitelé sledovat i přes aplikaci v chytrém telefonu.

Uvnitř se před řidičem ukazuje digitální přístrojový štít, standardem je poté 7palcový displej infotainmentu (10palcový za příplatek). Ve výbavě nové Corsy se dále objevují i adaptivní LED Matrix světlomety, adaptivní tempomat, monitorování slepého úhlu, funkce rozpoznávání značek nebo parkovací asistent.

Opel nám ukázal jedinou Zafiru Life v Česku. Bude mít novinka úspěch?

Opel nám ukázal jedinou Zafiru Life v Česku. Bude mít novinka úspěch?

Detailnějšího pohledu na novou Corsu se spalovacími motory se teprve dočkáme. Určitě nás ale čeká podobná nabídka francouzských jednotek jako v Peugeotu 208 – zážehový 1,2litrový tříválec, naladěný na 55 kW (75 koní), 75 kW (100 koní) a 96 kW (130 koní), zatímco vznětovou jednotku nejspíš zastane 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 75 kW (100 koní).

Objednávky Corsy-e plánuje Opel spustit již v následujících týdnech. Prvních vozů se zákazníci dočkají před koncem letošního roku. Vůz si odbude výstavní premiéru na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Frankfurt nad Mohanem, Německo
Adresa výstaviště: Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327
Oficiální web: www.iaa.de/en/cars
Otevírací doba: Po - Ne 9:00 - 19:00
Ceny vstupného: Po-Pá: 15 eur, So-Ne: 13:00 eur, studenti: 8,5 eur
Vstupenky: IAA Online Ticketing

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

 

 

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků