| Opel Combo 4x4 (konverze Dangel) Zdroj: Opel

| Opel Combo 4x4 (konverze Dangel) | Zdroj: Opel

| Opel Combo Zdroj: Opel

| Opel Combo | Zdroj: Opel

| Opel Combo Zdroj: Opel

| Opel Combo | Zdroj: Opel

| Opel Combo Zdroj: Opel

| Opel Combo | Zdroj: Opel

| Opel Combo Zdroj: Opel

| Opel Combo | Zdroj: Opel

| Opel Combo Zdroj: Opel

| Opel Combo | Zdroj: Opel

| Opel Combo Zdroj: Opel

| Opel Combo | Zdroj: Opel

| Opel Combo Zdroj: Opel

| Opel Combo | Zdroj: Opel

| Opel Combo Zdroj: Opel

| Opel Combo | Zdroj: Opel

| Opel Combo Zdroj: Opel
| Opel Combo Zdroj: Opel
| Opel Combo Zdroj: Opel
| Opel Combo Zdroj: Opel
9
Fotogalerie

Nový Opel Combo přijíždí s pohonem 4x4. Dieselu nyní v terénu pomáhá elektromotor

Konverze od francouzského experta na pohon všech kol vytvořila z dodávky Opelu zajímavě schopný hybrid.

Do nabídky modernizované dodávky Combo přidává Opel znovu možnost oficiální konverze na pohon 4x4 skrze francouzského specialistu Dangel. Firma přitom pokračuje v loni uvedeném inovativním řešení, kdy dodatečný pohon zadní nápravy zajišťuje pomocí elektromotoru – ten inteligentně naskočí do akce v případě, že vozidlo detekuje ztrátu přilnavosti.

Užitkové Combo 4x4 nabízí Dangel výhradně se silnější verzí turbodieselu 1.5 CDTI o výkonu 130 koní (96 kW) a osmistupňovou automatickou převodovkou. Zmíněný elektromotor na zadní nápravě čerpá energii ze 48V akumulátoru o kapacitě 4,8 kWh, který se rekuperací průběžně automaticky dobíjí. Výkon pomocného e-motoru Dangel ani Opel neupřesňují, jednotka má nicméně dva volitelné režimy výstupu točivého momentu pro variabilitu v závislosti na terénních podmínkách.

Instalací elektromotoru konverze nekončí. Kompletní balíček úprav na Combo 4x4 obsahuje také zvýšení podvozku o 90 mm, specificky nastavený systém ESP, kontrolu trakce pro všechna kola a ochranné ližiny pro motor, převodovku a palivovou nádrž. Pohon všech kol nabízí Dangel pro dodávku v délkách L1 (4401 mm) a L2 (4751 mm).

Zájemce o Combo 4x4 odkazuje Opel přímo ke společnosti Dangel. Za konverzi dodávky od německé značky, stejně jako u technických sourozenců Citroënu Berlingo, Peugeotu Partner a Fiatu Doblò, si firma účtuje 9250 eur (cca 232.000 Kč). Tuto částku tedy připočtěte k ceně výchozího Combo L1 se zmíněnou výkonnější patnáctistovkou, které v Česku začíná od 599.900 Kč bez DPH (725.879 Kč s DPH).

Citroen Berlingo

Na základech užitkového modelu vyvinul Citroen praktické a cenově dostupné MPV s vynikajícími užitnými vlastnostmi. Žádané jsou diesely HDi, ale Berlingo se vyrábí i s benzínovou šestnáctistovkou.

Nová generace • Test Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi 130

Doporučujeme

Články odjinud