Nový Opel Combo: Elegantní a přizpůsobivý

Nový Opel Combo nabízí atraktivitu, praktičnost, dostatek prostoru a nákladový prostor 3 200 litrů. Což není špatné, že?
Nový Opel Combo: Elegantní a přizpůsobivý

Na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu představí Opel zcela přepracovaný model Combo. Mimořádně atraktivní vůz, mířící do rychle sílícího tržního segmentu malých dodávkových automobilů.

Nový Opel Combo je charakteristický svým jednoprostorovým designem, který vizuálně prakticky neodděluje interiér pro cestující od nákladového prostoru. Prostor pro náklad je opticky zcela integrovaný do siluety vozu, výrazně sešikmené čelní partie navazující na konvexní linii střechy propůjčují novému modelu nepřehlédnutelně dynamický image. Opel Combo dokonale kombinuje prostornost a robustnost, požadovanou u lehkých užitkových vozů této kategorie, s komfortem a jízdními vlastnostmi moderních osobních vozů.

Pro náklad i osoby

Jako první se na trhu objeví dvoumístná verze Combo Cargo. O pouhých šest měsíců později vyjedou pětimístné modely Opel Combo Tour. Ty dokáží posloužit nejenom podnikatelům jako praktické užitkové vozy, ale bez problémů se vypořádají i s nároky kladenými na rodinné automobily. Osloví také osobnosti s bohatým spektrem zájmů a koníčků.

Combo zaujme svým praktickým a velmi prostorným interiérem. Řidič i jeho spolucestující na předním sedadle mají skutečně nadprůměrný volný prostor nad hlavami, rozměrné dveře přispívají k pohodlnému nastupování i vystupování. Díky vyššímu posezu a bohatému prosklení kabiny (čelní sklo má plochu 0,95 m2!) má řidič od volantu dokonalý výhled. Manévrování s vozem usnadňují i rozměrná zpětná zrcátka. Prosklení karoserie v zadní části, které je charakteristickým znakem verzí Combo Tour, mohou na přání volit i zájemci o provedení Combo Cargo.

Objem jeho skříně dosahuje hodnoty až 3200 litrů, ložná plocha je dlouhá 2,70 m, užitečná hmotnost činí až 810 kg a za nový model je možné připojit přívěs o hmotnosti až 1200 kg. Osobitost a komfort vozů Opel Combo umocňuje řada vyspělých prvků, jako je např. výkonná klimatizace, elektrické ovládání oken, centrální zamykání nebo vyspělé informační systémy.

Nenápadný venku, velký uvnitř

Nový Opel Combo je dlouhý přesně 4323 mm, je tedy o 93 mm delší než jeho předchůdce. Také jeho rozvor se zvětšil, a to o 236 mm na současných 2716 mm. Zvětšení celkové délky i rozvoru se pozitivně projevilo ve velikosti prostoru pro náklad - jeho maximální objem 3200 litrů (2880 l při měření podle metodiky VDA) patří k největším hodnotám v této automobilové kategorii. Také další užitné parametry nového Opelu Combo výrazně převyšují obvyklé standardy této třídy: Užitečná hmotnost vozu činí až 810 kg a za nový model je možné připojit přívěs celkové hmotnosti až 1200 kg.

Požadavku na dosažení vysoké užitné hmotnosti přizpůsobili návrháři nového Opelu Combo konstrukci jeho zadní nápravy s dvojitou torzní příčkou průřezu písmene „U“. Vpředu má Opel Combo závěsy kol Corsy třetí generace včetně pomocného rámu - přední vyspělé zavěšení kol DSA (Dynamic Safety) propůjčuje novému modelu vynikající jízdní vlastnosti s vysokou mírou aktivní bezpečnosti.

Ložná plocha nového modelu Opel Combo je dlouhá 1,78 m a široká 1,38 m. Šířka ložné plochy mezi podběhy zadních kol činí 1,13 m a maximální výška nákladového prostoru dosahuje hodnoty 1,20 m. Vůz může být na přání vybavený dvojicí velkých bočních posuvných dveří, které umožňují bezproblémové nakládání předmětů širokých až 60 cm. Symetricky dělené zadní dveře dovolují nakládání zboží uloženého přímo na standardizovaných Euro-paletách.

Na přání je možné vůz vybavit sedadlem předního spolujezdce, které lze překlápět směrem dopředu - potom je možné ve voze převážet předměty dlouhé až 2,70 m. Dokonalé uchycení převážených předmětů zaručuje propracovaný systém FlexCargo. Odolná přepážka za sedadly odděluje kabinu vozu od prostoru pro náklad a zabraňuje proniknutí převážených předmětů do interiéru vozu. Ochranné vlastnosti přepážky byly ověřovány při náročných bariérových testech. Promyšlená konstrukce dělicí sítě umožňuje v případě překlopení sedadla předního spolujezdce přiklopení poloviny ochranné přepážky z boku k sedadlu řidiče, který je díky tomu i v tomto uspořádání dokonale chráněný před nežádoucím pohybem převážených předmětů.

Pod kapotou

Zájemci o nový Opel Combo budou moci volit ze třech vitálních a zároveň hospodárných motorů. Nejsilnější z nich - zážehová šestnáctistovka o výkonu 64 kW/87 k a maximálním točivém momentu 138 Nm - propůjčuje novému modelu nejvyšší rychlost až 164 km/h a umožňuje mu zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 14,0 s. Tento výkonný agregát, který plní emisní limity normy Euro 4, si v průměru řekne jenom o 7,8 l benzinu na 100 km jízdy (měřeno podle metodiky MVEG).

Nabídku pohonných jednotek pro nový Opel Combo doplňují dva moderní přeplňované vznětové motory řady ECOTEC - oba mají shodný objem 1,7 l a výkon 48 kW/65 k (1.7 DI 16V), resp. 55 kW/75 k (1.7 DTI 16V). Průměrná spotřeba těchto motorů, které vyhovují emisní normě Euro 3, činí pouze 5,8 l nafty na 100 km jízdy (měřeno podle metodiky MVEG).

Bezpečí? Ano, jistě.

Základním bezpečnostním prvkem nové dodávky automobilky Opel je její velmi tuhá struktura. Karoserie nového Opelu Combo však není jenom příkladně odolná proti nárazu, ale také proti korozi - díky galvanizaci prakticky všech karosářských panelů a prvků může automobilka Opel garantovat dvanáctiletou odolnost karoserie nového modelu proti prorezivění.

Do standardní výbavy Opelu Combo nové generace patří celá řada prvků aktivní a pasivní bezpečnosti např. velkoobjemové čelní airbagy pro řidiče i spolujezdce, předpínače bezpečnostních pásů, omezovače napětí v bezpečnostních pásech nebo patentovaný systém bezpečnostního uchycení pedálů PRS (Pedal Release System). Na přání se dodávají aktivní opěrky hlav či protiblokovací systém brzd ABS.

Pohodlí a komfort

Nový Opel Combo převyšuje obvyklé standardy své automobilové třídy i nabídkou informačních a komunikačních systémů. Zákazníci mohou volit z celé řady vyspělých přístrojů dvojnásobného formátu „double-DIN“, který zaručuje pohodlné a jednoznačné ovládání. Na přání se ke všem audiosystémům dodává dálkové ovládání pomocí tlačítek přímo na volantu. Orientaci řidiče v neznámých lokalitách usnadňují moderní navigační přístroje a asistenční služby Opel OnStar - za pomocí těchto technologií je nalezení cesty na jakoukoli zadanou adresu velmi snadné, což ocení především provozovatelé kurýrních služeb v městských aglomeracích.

Špičkovým přístrojem v nabídce audiosystémů Opel je přístroj NCDC 2015, který v sobě integruje autorádio se systémem RDS (Radio Data System) a TMC (Traffic Message Channel), přehrávače CD disků se zásobníkem na čtyři CD disky, navigační systém a mobilní telefon GSM se sadou hands-free.

A co na závěr?

Nový Opel Combo nastupuje do tržního segmentu, který zejména v poslední době rychle roste, proto nebude mít lehkou úlohu a bude muset vynaložit hodně ze svého potencionálu, aby uspěl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků