Nový Opel Astra zhubne až 200 kg. Přijede už do Frankfurtu

Opel dokončuje vývoj nové generace Astry. Má to být prý nejlepší a nejhospodárnější auto ve své třídě.
Nový Opel Astra zhubne až 200 kg. Přijede už do Frankfurtu

Do odhalení nové generace Opelu Astra (půjde o model s označením K) zbývá už jen několik měsíců. Novinka se totiž představí v září na autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje by měla dorazit na konci roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Šéf Opelu Karl-Thomas Neumann nové Astře velmi věří. Z fotek můžeme zatím vidět jen tyto, ale video ukazuje trochu víc detailů. Designovou revoluci nečekejte

Nová Astra je jakousi dělostřeleckou přípravou před velkou ofenzivou automobilky Opel. Technické detaily jsou ještě tajné. Přestože šéf automobilky Opel Karl-Thomas Neumann na přiloženém videu některé věci naznačuje, moc konkrétní nebyl. 

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 4x4: Prémiová střední třída?

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 4x4: Prémiová střední třída?

Nová Astra K vyjede na modulární platformě D2XX koncernu General Motors. Ta poslouží jako základ většiny kompaktních modelů koncernu a díky ní bude nové Astra o trochu menší, ale prostornější uvnitř a hlavně až o 200 kg lehčí.

Celkově bude Opel Astra o 49 mm kratší, o 26 mm nižší, rozvor se zkrátí o 23 mm, ale přesto bude na nohy o 34 mm více místa. I přes odhlečení konstrukce má být nové auto výrazně kultivovanější. Snížit se mají i vibrace od motorů.

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

Z bezpečnostních systémů dostane Opel Astra daptivní tempomat schopný úplně zastavit a znovu auto rozjet, systém automatického parkování a další pomocníky. Vše ale bude zřejmě jen za příplatek kromě systému nouzového brzdění, pokud řidič nezareaguje na překážku. Astra dostane i asistenční systém OnStar.

Na podvozku se revoluce neočekává, nová generace Astry bude mít pořád vzpěry MacPherson vpředu a zadní nápravu s Wattovým přímovodem. Zvýší se ale pevnost vozu a jen na podvozku bylo údajně ušetřeno 50 kg hmotnosti. Astra tak nedostane ani adaptivní tlumiče.

Opel Corsa OPC koneně oficiálně: 207 koní a samosvor za příplatek

Opel Corsa OPC koneně oficiálně: 207 koní a samosvor za příplatek

Pod kapotou se očekává nová generace downsizovaných motorů. Fanoušci nafty zřejmě dostanou na výběr několik variant motoru 1.6 CDTI o výkonu od 95 do 170 koní. Benzínové motory začnou na litrovém tříválci s výkonem kolem stovky koní a skončí u dvousetkoňové verze motoru 1.6 SIDI. Na Astru OPC si počkáme ještě dva nebo tři roky.

Vedle klasické šestistupňové manuální převodovky dorazí i nový osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Dvouspojková převodovka nebude, ani pohon všech kol. Nechystá se ani kupé GTC, jen někdy výhledově by mohlo přijít kombi.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků