Nový Opel Astra zhubne až 200 kg. Přijede už do Frankfurtu

Opel dokončuje vývoj nové generace Astry. Má to být prý nejlepší a nejhospodárnější auto ve své třídě.
Nový Opel Astra zhubne až 200 kg. Přijede už do Frankfurtu

Do odhalení nové generace Opelu Astra (půjde o model s označením K) zbývá už jen několik měsíců. Novinka se totiž představí v září na autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje by měla dorazit na konci roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Šéf Opelu Karl-Thomas Neumann nové Astře velmi věří. Z fotek můžeme zatím vidět jen tyto, ale video ukazuje trochu víc detailů. Designovou revoluci nečekejte

Nová Astra je jakousi dělostřeleckou přípravou před velkou ofenzivou automobilky Opel. Technické detaily jsou ještě tajné. Přestože šéf automobilky Opel Karl-Thomas Neumann na přiloženém videu některé věci naznačuje, moc konkrétní nebyl. 

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 4x4: Prémiová střední třída?

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 4x4: Prémiová střední třída?

Nová Astra K vyjede na modulární platformě D2XX koncernu General Motors. Ta poslouží jako základ většiny kompaktních modelů koncernu a díky ní bude nové Astra o trochu menší, ale prostornější uvnitř a hlavně až o 200 kg lehčí.

Celkově bude Opel Astra o 49 mm kratší, o 26 mm nižší, rozvor se zkrátí o 23 mm, ale přesto bude na nohy o 34 mm více místa. I přes odhlečení konstrukce má být nové auto výrazně kultivovanější. Snížit se mají i vibrace od motorů.

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

Z bezpečnostních systémů dostane Opel Astra daptivní tempomat schopný úplně zastavit a znovu auto rozjet, systém automatického parkování a další pomocníky. Vše ale bude zřejmě jen za příplatek kromě systému nouzového brzdění, pokud řidič nezareaguje na překážku. Astra dostane i asistenční systém OnStar.

Na podvozku se revoluce neočekává, nová generace Astry bude mít pořád vzpěry MacPherson vpředu a zadní nápravu s Wattovým přímovodem. Zvýší se ale pevnost vozu a jen na podvozku bylo údajně ušetřeno 50 kg hmotnosti. Astra tak nedostane ani adaptivní tlumiče.

Opel Corsa OPC koneně oficiálně: 207 koní a samosvor za příplatek

Opel Corsa OPC koneně oficiálně: 207 koní a samosvor za příplatek

Pod kapotou se očekává nová generace downsizovaných motorů. Fanoušci nafty zřejmě dostanou na výběr několik variant motoru 1.6 CDTI o výkonu od 95 do 170 koní. Benzínové motory začnou na litrovém tříválci s výkonem kolem stovky koní a skončí u dvousetkoňové verze motoru 1.6 SIDI. Na Astru OPC si počkáme ještě dva nebo tři roky.

Vedle klasické šestistupňové manuální převodovky dorazí i nový osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Dvouspojková převodovka nebude, ani pohon všech kol. Nechystá se ani kupé GTC, jen někdy výhledově by mohlo přijít kombi.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků