Nový Opel Astra: válka s Golfem pokračuje (podrobné informace)

Nový Opel Astra: válka s Golfem pokračuje (podrobné informace)

Kapitoly článku:


Strohý, ale kvalitní

Interiér kráčí v zažitém duchu, žádné experimenty se nekonají. K vidění je čistý, jednoduchý design s čitelným důrazem na přehlednost, funkčnost. Většinu ovládacích prvků nalezneme na mohutné středové konzole, na jejímž vrcholu sídlí dvojice spojených výdechů ventilace. Na těmito výdechy se nachází 6,5palcový barevný displej zapuštěný do palubní desky. Palubní deska je vytvarována z vysoce kvalitních plastů.

   
Interiér je poněkud strohý, výrobce se snažil o maximální přehlednost

Přístrojové desce dominují dva velké budíky. Rychloměr je umístěn vpravo, otáčkoměr vlevo. Ukazatel paliva, jakožto nejmenší budík, ovládl vrchní část přístrojové desky. Přehlédnout nelze ani trojramenný multifunkční volant, který se po vzoru celého automobilu tváří sportovním dojmem. Středová konzola ukrývá autorádio s přehrávačem CD/MC/MP3 (v závislosti na výbavě), audiosystém se šesti reproduktory umožňuje nezávislé nastavení cestujícím na předních i zadních sedadlech.

     
Dominanty interiéru - tříramenný multifunkční volant, a barevný 6,5palcový displej 

V interiéru nalezne pohodlí pět členů posádky. Na nedostek místa by si neměli stěžovat pasažéři na předních ani na zadních sedadlech. Dostatečný vnitřní prostor dnes zkrátka patří mezi základní požadavky. Přístup do vozu by měl být díky dveřím otevírajícím se do velikého úhlu bezproblémový.  

Pětkrát benzín, třikrát nafta

Astru třetí generace bude pohánět jeden z pěti zážehových a třech vznětových motorů. Nejslabším „benzíňákem“ bude 1.4 TWINPORT ECOTEC, jenž vyniká především nízkou spotřebou paliva (díky variabilnímu sání a recirkulaci výfukových plynů). Nabídka benzínových motorů pokračuje agregáty o objemu 1.6 l a 1.8 l. Na vrcholu nabídky stojí dva turbo benzíny o objemu 2.0 l. Naftu spalují motory s objemy 1.7 a 1.9 l. Jednotky s objemem 1.7 l odlišuje přítomnost a nepřítomnost turba (jeden motor turbo nemá, zatímco druhý ano). Nejsilnější 1.9 CDTI využívá technologii přímého vstřiku paliva Common-rail druhé generace.

Benzínové motory 1.4 1.6 1.8 2.0 2.0
výkon kW/k 66/90 77/105 92/125 125/170 147/200
točivý moment N.m 125 150 170 250 262
převodovka 5 st. manuální  5.st. manuální
5.st. Easytronic
5.st. manuální
4.st. automatická
6. st. manuální 6. st. manuální
Dieselové motory 1.7 1.7 1.9    
výkon kW/k 59/80 74/100 110/150    
točivý moment N.m 170 240 315    
převodovka 5.st. manuální 5.st. manuální 6.st. manuální    

Podvozek - silná zbraň

Silnou zbraní nové Astry je podvozek. Na první pohled možná neoslní, když nabídne osvědčený mix: přední náprava – vzpěry McPherson, zadní náprava – U nosník a vlečná ramena. Bližší pohled odhalí daleko zajímavější skutečnosti. Řízení podvozku obstarává systém IDSplus (Interactive Driving System – interaktivní zavěšení kol). Ten spolupracuje se systémem CDC (Continuous Damping Control), ABS a ESP.

Všechny tyto systémy přizpůsobují chování vozu momentální jízdní situaci. Jinými slovy, budete-li kupříkladu nuceni prudce zabrzdit, podvozek automaticky ztvrdne, aby byl zajištěn maximální kontakt s vozovkou. Odpružení podvozku se díky systému CDC přizpůsobuje nerovnostem na vozovce a zabraňuje velkým odskokům kol. Při rychlém vjezdu do zatáčky tentýž systém automaticky přitvrdí podvozek, aby nedošlo k nadměrným náklonům.

Pokud CDC v zatáčkách nedostačuje, pomůže systém ESP. Stisknutím tlačítka na palubní desce lze automobil přepnout do režimu sport. Ve sportovním režimu ztvrdne podvozek, změní se reakce plynového pedálu, přitvrdí též posilovač řízení. V případě, že je vůz vybaven automatickou převodovku, přepne se i ona do sportovního režimu. Sportovně založení řidiči jistě využijí možnost deaktivace ESP.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud