Kapitoly článku:
Strohý, ale kvalitní
Interiér kráčí v zažitém duchu, žádné experimenty se nekonají. K vidění je čistý, jednoduchý design s čitelným důrazem na přehlednost, funkčnost. Většinu ovládacích prvků nalezneme na mohutné středové konzole, na jejímž vrcholu sídlí dvojice spojených výdechů ventilace. Na těmito výdechy se nachází 6,5palcový barevný displej zapuštěný do palubní desky. Palubní deska je vytvarována z vysoce kvalitních plastů.
Interiér je poněkud strohý, výrobce se snažil o maximální přehlednost
Přístrojové desce dominují dva velké budíky. Rychloměr je umístěn vpravo, otáčkoměr vlevo. Ukazatel paliva, jakožto nejmenší budík, ovládl vrchní část přístrojové desky. Přehlédnout nelze ani trojramenný multifunkční volant, který se po vzoru celého automobilu tváří sportovním dojmem. Středová konzola ukrývá autorádio s přehrávačem CD/MC/MP3 (v závislosti na výbavě), audiosystém se šesti reproduktory umožňuje nezávislé nastavení cestujícím na předních i zadních sedadlech.
Dominanty interiéru - tříramenný multifunkční volant, a barevný 6,5palcový displej
V interiéru nalezne pohodlí pět členů posádky. Na nedostek místa by si neměli stěžovat pasažéři na předních ani na zadních sedadlech. Dostatečný vnitřní prostor dnes zkrátka patří mezi základní požadavky. Přístup do vozu by měl být díky dveřím otevírajícím se do velikého úhlu bezproblémový.
Pětkrát benzín, třikrát nafta
Astru třetí generace bude pohánět jeden z pěti zážehových a třech vznětových motorů. Nejslabším „benzíňákem“ bude 1.4 TWINPORT ECOTEC, jenž vyniká především nízkou spotřebou paliva (díky variabilnímu sání a recirkulaci výfukových plynů). Nabídka benzínových motorů pokračuje agregáty o objemu 1.6 l a 1.8 l. Na vrcholu nabídky stojí dva turbo benzíny o objemu 2.0 l. Naftu spalují motory s objemy 1.7 a 1.9 l. Jednotky s objemem 1.7 l odlišuje přítomnost a nepřítomnost turba (jeden motor turbo nemá, zatímco druhý ano). Nejsilnější 1.9 CDTI využívá technologii přímého vstřiku paliva Common-rail druhé generace.
Benzínové motory |
1.4 |
1.6 |
1.8 |
2.0 |
2.0 |
výkon kW/k |
66/90 |
77/105 |
92/125 |
125/170 |
147/200 |
točivý moment N.m |
125 |
150 |
170 |
250 |
262 |
převodovka |
5 st. manuální |
5.st. manuální 5.st. Easytronic |
5.st. manuální 4.st. automatická |
6. st. manuální |
6. st. manuální |
Dieselové motory |
1.7 |
1.7 |
1.9 |
|
|
výkon kW/k |
59/80 |
74/100 |
110/150 |
|
|
točivý moment N.m |
170 |
240 |
315 |
|
|
převodovka |
5.st. manuální |
5.st. manuální |
6.st. manuální |
|
|
Podvozek - silná zbraň
Silnou zbraní nové Astry je podvozek. Na první pohled možná neoslní, když nabídne osvědčený mix: přední náprava – vzpěry McPherson, zadní náprava – U nosník a vlečná ramena. Bližší pohled odhalí daleko zajímavější skutečnosti. Řízení podvozku obstarává systém IDSplus (Interactive Driving System – interaktivní zavěšení kol). Ten spolupracuje se systémem CDC (Continuous Damping Control), ABS a ESP.
Všechny tyto systémy přizpůsobují chování vozu momentální jízdní situaci. Jinými slovy, budete-li kupříkladu nuceni prudce zabrzdit, podvozek automaticky ztvrdne, aby byl zajištěn maximální kontakt s vozovkou. Odpružení podvozku se díky systému CDC přizpůsobuje nerovnostem na vozovce a zabraňuje velkým odskokům kol. Při rychlém vjezdu do zatáčky tentýž systém automaticky přitvrdí podvozek, aby nedošlo k nadměrným náklonům.
Pokud CDC v zatáčkách nedostačuje, pomůže systém ESP. Stisknutím tlačítka na palubní desce lze automobil přepnout do režimu sport. Ve sportovním režimu ztvrdne podvozek, změní se reakce plynového pedálu, přitvrdí též posilovač řízení. V případě, že je vůz vybaven automatickou převodovku, přepne se i ona do sportovního režimu. Sportovně založení řidiči jistě využijí možnost deaktivace ESP.