Nový Opel Astra: válka s Golfem pokračuje (podrobné informace)

80 komentářů

Touareg
17. března • 19:49

To je teda sprostá diskuze. Kousek sem si přečetl, a už se červenám. Tady se opravdu cítím jako na inteligentním webu, na kterém se debatuje o automobilech.

Někteří amatéři, jako třeba qwido a Opel Opa by se měli jít léčit.

richard Rapl
8. května • 16:14

Tuareg: není to ten nový malotraktor od našich západoněmeckým soudruhů?

Mám Astru z roku 10/2002,každodenní tvrdý provoz celoročně,studené starty,terén,plné auto a tak dál.Spotřeba 6,2 na 100km,  s 66kW uteču přiblým plechařinám typu Octavia 1,4 16V i TDi 66kW.,fabie( s malým f) nepovažuju za auto. A OPEL je jako nový .Podívej se někdy pod kapotu Astry a řekni nachystej si pemrsku.

ozzy
30. prosince • 18:46

Berry plně a upřmě s tebou souhlasím!

Berry
28. prosince • 12:06

Sereš se tady do majitelů Aster a ani z tebe nevypadlo v čem jezdíš..Tak trojka v Tdi? Těm vždycky rád nařežu...Něž tu naftu roztočíš,já už sem za první zatáčkou..Svý auto sem si vymazlil a teď můžu říct,že nepotkám stejný! Ale Golf? A hele támhle jeden stojí.AAaaa sakra má lepší kola,jeee a támhle stojí další..Hmmm to In Pro vypadá dobře,a támhle další...Podívej se před svoji discotéku..Každá lopata si koupí trojku,dá na ni spojlej od Raigera a hurá v pátek na masáž před diskotéku.. Viva la astra

siegfried
26. ledna • 14:20

Pani, ja s Vami vobec nesuhlasim :) Golf je super auto... fakticky. Mam jedneho kamosa co jazdi fakt len imidzovky... Audi A4, VW Golf 4 a pod. Ked si sadne do mojej Astry F tak furt pinda ako sa mu nepaci a ze to vlastne ani nie je auto. Ale jeho poistka vyjde 65tis. a prehliadka 12tis. Zakazdym sa boji ci mu niekto auto neukradol a jazdi na najlacnejsich gumach ake zohnal. Takze kto je vlastne vacsi debil ja ci on? Kto na to ma nech si kupi kludne Golfa... kto chce jednoducho spolahlive a usporne auto z ktoreho moze mat radost nech si kupi "neimidzovu" Astru. Ja sa len usmievam nad komentarmi Golfistov ked na nizkoprofilovych sirokych gumach Michelin bezpecne prechadzam ostre zakruty. Usmievam sa nad nimi ked ma so smrtou v ociach predbiehaju aby nejakej slepici dokazali ako su IN. Kazde seriove auto je v podstate kompromis a myslim, ze Opel je dobry kompromis. Takze medzi novym Golfom a Astrou by mal rozhodnut pomer cena/vykon a nie subjektivne nazory a autoeroticke skusenosti adolescentov. Okrem toho ked postavite Astru a Golfa vedla Mercedesa SportCoupe alebo BMW Compact tak su obe mimo hry:)

Berry
28. prosince • 11:41

Jsem majitelem Astry G s motorem 1,8 16V a nemůžu si stěžovat..S tak malým autem necelých 130 koní  (tuning) slušně cvičí..Nová Astra se mi designově líbí sakra víc než Golf V. Jak to bude s kvalitou ukáže až čas.Největší slabinou Astry G byl interiér,ale jesli se nová astra bude odvíjet směrem nové Vectry,bude to obrovské zlepšení..A  s motorem 2,0 turbo bude velkým lákadlem..Já už se na ni těším....

BristolQ
16. prosince • 10:18

Mému otci je 52 let. Kadetta (r.v. 1986) si koupil z druhé ruky po prvním majiteli z CH. Měl najeto 130tkm. Na autě bylo naprosto vše původní. Dostal k tomu i návod k obsluze, servisku atd... Auto mělo 2 vady: chycené lemy a vadnou ECU (závada ECU se projevila asi tak po měsíci provozu). Lemy se nechaly vyvařit a ošetřit proti korozi (ristin ML, cca 5tis), ECU výměna za 6.5tis. To vše bylo před 7 lety.

Dnes má ten samý Kadet (mmch 1.3i 44kW C13NZ) najeto 296tkm!!!! Žádnou korozi. S původním motorem, který takřka nebere olej (od výměny k výměně tj. 15tkm, vezme od rysky k rysce). Převodovka je měněná protože v orig. OPEL servisu odmítli dolít olej s odůvodněním že je tam celoživotní náplň Jinak naprosto věřím tomu, že by tam byla dodnes. (První a také poslední zkušenost mého otce s OPEL servisem)

Za ty ujeté km (celoroční, denní provoz s mnoha starty za den) se na běžné údržbě do auta investovalo: víčko rozdělovače, kabely ke svíčkám, filtr benzínu, těsnění pod domeček řazení, manžeta na homokinetický kloub. TOŤ VŠE!!! 

Samozřejmě nepočítám věci jako výměny olejů, fitltrů, svíček atd... To považuji za spotřební materiál, který budete dávat všude.

Tvrdím že OPEL je super auto které se za své peníze bohatě vyplatí. Technologicky atd. zastaralé, ale tatínek na něho nedá dopustit. Vůbec se mu nedivím.

Jirka
20. října • 17:25

Mam astru 1,6 16V caravan(r.v. 96). Netvrdim, že je to bůhvíjak světový auto. Ani nejsem zarytý příznivce oplů. Ale to auto má najeto 100 000 km bez jediné poruchy!!! Ani jednou se mi nestalo, že bych ráno nenastartoval. A to s tim jezdim denně a většinou na krátký vzdálenosti. A žádnýmu motoru jízda "za studena" rozhodně neprospívá. Jezdim s tim v létě, v zimě na sněhu i ledu a nikdy mě to auto nezklamalo. I v servisu mi říkají, že je v perfektnim stavu. Zmáknu s nim v pohodě 1500 km za jeden den na něm. dálnicích. Takže až si budu vybírat nové auto, Opel se určitě dostane do užšího výběru.

Fakt nejsem žádnej zarytej příznivce oplů, pro kterýho jsou všechny ostatní auta špatný, ale ta Astra mě opravdu přesvědčila.

Taky jedna věc svědčí o oblibě Astry I (později Astry classic). Vyráběla se od roku 1990 do nedávna. To už samo o sobě něco svědčí.

Mimochodem Golf III má stejnej podvozek jako felicie a na dálnici při vyšší rychlosti docela "plave".

Kdybych kupoval teď nový auto, tak bych volil mezi 307, focusem a astrou (tou novou).

P.S. Jen omezenec může tvrdit, že nějaká značka aut je "shit" a ti o si jí kupujou jsou vadný. Takový lidi ví o autech ho..o a myslí si o sobě bůhvíco.

Zdar

     Jirka

Bodik
24. října • 20:14

Já mám Corsu B 1.4, najeto 160 tisíc  taky šlape krásně dál bez poruch!

K tomu výběru, 3 roky jsme měli v rodině Focuse a jakmile se splatil (leasing), tak mašíroval šupem pryč. Hrůza. Pro upřesnění to byl sedan Ghia, 2.0 benzín. Já zřejmě budu mít Carismu - ta už lepší (nový model) nebude, tak budu mít poslední. Teď s ní občas jezdím a oproti toho Focusu se to nedá v jízdních vlastnostech srovnat.

Jinak velkou slabost mám pro Astru Caravan B a Renaulta Megana Grandtour.

Funcarver
25. října • 16:13

No vidis a prave Focus je povazovan za lejlepsi podvozek tridy - tedy aspon nejlepe ovladatelny..:)) (Osobne jsem ho zase tak spickovy taky neshledal)

Petr Broža
20. října • 17:51

Golf III určitě nemá stejný podvozek jako Felicie... Podvozek Felicie má původ ještě v dobách českých soudruhů

V90
26. října • 12:55

Ony prošly felicie během výroby změnami a je klidně možné, že i původní podvozek byl změněn za VW. Např. do prvních felicií nešlo ABS (ač Skodovka tvrdila opak...) nebo původní motor 1.3 musel být zkrácen, protože se do nové verze nevešel.

Jirka
20. října • 20:19

někde jsem to četl že, felicie, golf III a ibiza měli stejnej podvozek

Funcarver
20. října • 20:53

podivej se od kdy VW koupil Skodovku, odecti od toho, jak dlouho trva nemcum vyvoj novyho modelu, srovnej s tim, kdy byla uvedena Felina, jak asi dlouho trval jeji vyvoj a dojde ti, ze nekdo se delal dulezitym....

BTW: Podvozek Golfu III byl lepsi nez Astry II

Jirka
23. října • 8:59

Mimochodem. Vývoj felicie trval pouhé 3 roky (!!!) a začal v době kdy do škodovky vw vstoupil. Takže by to teoreticky šlo.

Jirka

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Opel Opa
31. října • 13:04

Ach jo, to snad neni mozny, takze:
Golf III ma stejny podvozek s Audi A3 a Skodou Octavia
Pokud ma Felicia podvozek z Golfa, tak Golfa II
Stejne tak Golf V ma opet stejnou platformu jako nova Audi A3

Jirka
31. října • 23:39

To snad neni možný!

Psal jsem snad, že jsem to někde četl.

A Octavia má podvozek z Golfa IV, ty umělče!!!

Jirka
21. října • 19:41

Asi máte pravdu. Já jsem ale určitě někdy dávno četl v článku o felicii, že má stejnej podvozek jak golf. A nebylo to v nějakym pochybnym plátku, ale v solidnim časopise (jiný nečtu ). Ale možná to byl kec. Já na tom netrvam.

Opel Opa
18. října • 10:40

Mrknete sem, tady je poradny auto:
http://motozurnal.centrum.cz/svezlijsmese/clanek.phtml?id=1935

qwido
17. března • 18:20

pěkná stra*ka vodporná

V90
26. října • 13:04

Klasický PR článek - vymývání mozků novinářů přímo v sídle firmy je ten nejbrutálnější způsob.

Generation Golf
16. října • 23:02

co opel to debil

kasper-CZ
25. května • 22:20

Já když čtu tyhle odkazy...upoutají mě hlavně ty,které jsou komentovány proti astře..myslím,že to je pouze bledá zívist těch co žádný auto nemají.....a nikdy mít nebudou..a jestli jo tak tráboše!!Kreténi...OPEL ASTRA Combi.!!Zdar

qwido
17. března • 18:18

ty seš č*rák největšího kalibru, měls někdy opla, chudáku, jdi si leštit toho svýho schnilýho golfa I

vladimír kostrůnek
18. října • 15:02

No chlapče ty jsi skutečný a nefalšovaný idiot.To už mají modemy i v blazincích a kdopak tě k tomu kompu pustil co?Honem od toho mazej at nemáš malér ty čůráku zasranej,jenom by mě zajímalo čím jezdíš ty pokud vůbec jezdíš!!!!!!!!!!!!!impotente parohatej.Od r.93 majitel opel corsa bez závad deně najeto ca.300km niníslouží mé sestře.aaaahoj blbe

Opel Opa
31. října • 13:01

Nazdar kretene, to te teda fakt lituji, hrkat se denne 300km v te tve popelnici, na co to jezdi na olej ?
Curak jses sam, impotent urcite taky, snad ses strachem nepocural ?
Jo a pro tvou orientaci nemam modem, ale ty asi ani nevis co je to optika, tak te tim nebudu zbytecne zatezovat, mohla by te rozbolet hlava, tolik informaci naraz. Tak cau, a doufam ze se v te popelnici zabijes.

Funcarver
18. října • 17:46

Tak to vas fakt obdivuju, 300km denne s Corsou...to je narez, rekl bych, ze to je na blazinec... ono i 300km s Astrou uz je na ni dost... (S Golfem se da sjet i 500km denne) 

Jirka
1. listopadu • 18:03

S astrou car. (r.v. 96) jezdíme každou chvíli do německa až k holanskejm hranicím a je to úplně v pohodě. Je to 750 km. Párkrát jsme jeli i na otočku. 1500 km za jeden den ve dvou lidech.

josef
5. října • 13:35

Myslím si, že trošku, slušně řečeno kecáš. Proč si to myslím - vysvětlím - jestliže je tolik Tvých známých, jež vlastní Oply, a všichni na ně nadávají tak pak se ptám : PROČ JE MAJÍ ? Opel není nejlevnější střep na našem trhu, takže otázka peněz to nebude. Alespoň soudě dle svých známých, kteří mají OPLA. A sruhá věc - objektivně se mrkni na netu na testy a statistiku poruch u aut. Opel na tom není špatně. A pak k tvrzení, že nekoupíš špatné auto ? Hm, a které je to dobré ? Žádné není ani špatné, ani dobré, záleží jen na tom, jaké máš štěstí.

Viz:

Pan Borůfka ( Moravská Nová Ves - firma BC METALL - nakoupil do své firmy auta PEUGEOT, sobě  607. Těsně po záruce mu klekl motor - oprava - nemožná, jednalo se údajně o jediný  takový kus. Respektive oprava je nový motor.

Pekárna v Čebíně (U Tišnova) zakoupila FORD - závada za závadou - problém- nikdo nechápal, jak se tento model, určení pro afriku dostal k nám.

MUDr. Pavlík - Brno ( ordinace na Mášové ul. - VW PASAT 1,9 TDI - ukradli mu palubní desku - oprava  skoro 2 měsíce - protože  1. dovezená palubka  byla určena pro jižní ameriku, druhá nefungovala vůbec, třetí se přepravou rozbila a tepve 4. kus se podařilo nasadit.

A já ? na podzim v roce 1999 jsem prodal FELDU a koupil jiné auto, žel po 19000 km mi odešel starter. Nadával jsem jak špaček na auto, ale technik mě vyvedl z omylylu. Starter vyrobila firma ( renomovaná BOSH ).

atd tak bych mohl pokračovat. Není dobré ani špatné auto

 

Opel Opa
16. října • 23:10

OPEL je proste sracka

Mnaga
26. září • 23:48

Měl jsem 2 roky Calibru a poté jsem se z rodinných důvodů už jen rozhodoval mezi Vectrou a Vectrou, takže teď mám Vectru DTi a jsem NAPROSTO spokojen  Bez poruchy, bez klepání a pazvuků a jen s jednou opravou zrcátka po "zásahu" mé partnerky při vyjíždění z garáže.

ja
26. září • 19:08

jelikoz mne ukradli auto (www.sweb.cz/fmondeo) tak ted jezdim astrou z pujcovny, 1.4 16v, 10000 km a je to opel v pohode. ale prvne jsem dostal z pujcovny astru 1.8 ktera mela najeto 90 000 a byla to strasna plecka ....

 

STEVE HARRIS
23. září • 22:00

Jezdil jsem s OPLAMA od Kadettu až po CALIBRU, tradičně slabá zbraň rezivějící zadní lemi , ty jsou už dnes O.K.  ,ale co jse týče spotřeby a spolehlivosti super vůz!!! VW golf II. se dělal jako hranatá popelnice ještě do roku 1992 a KADETT se vyráběl  od roku 1984  jako první sériové vozidlo s odporem vzduchu cx 0,3!!! Nevim kde se berou ty DOGMY o tom že VW golf je lepší než OPEL KADETT a ASTRA. Zeptejte se automechaniků a nedejte se zblbnot reklamama. Měl jsem i VW CORRADO, hrůza a děs!! Jedině OPEL!!!

Generation Golf
2. října • 21:25

Takze o tom ze VW je legenda, snad nemusime diskutovat. Prvni VW Golf byl vyroben v roce 1974 jako nastupce Brouka, a pokud to nevite, tak se stale vyrabi v kapskem meste pod oznacenim Citi. Golf 1 byl revolucni vuz s pohonem prednich kol. Takze co to je Opel, oni delaji i auta ? Chteji dohnat VW to se jim ale uz nikdy nepovede, proc to kupuje tak malo lidi ? Proc Opel neproda jeho debilni Astry tolik co ss proda Golfu ? Je to jednoduchy, proc by si nekdo kupoval opla, snad jen kdyz je nemocnej.

MHPlus
5. listopadu • 10:18

Statistika nuda je, nicméně nám dává zajímavé údaje. Například z počtu aut, registrovaných v ČR cituji:
1. Škoda 120
2. ..
...
11. VW Golf kusů:59392 prům.stáří:12,92roku, průměrný rok výroby: 1990,58
12. Opel Astra kusů:51225 prům.stáří:6,77roku, průměrný rok výroby: 1996,73
...
Z toho vyplývá, že Golf na tom v Česku rozhodně není slavně a Astra tak špatně. 

Z
6. října • 18:40

Ale h...o ,"revolucni" koncepce Golfu I je uplne stejna jako koncepce Miniho, ktery poprve vyjel z fabriky r. 1959 a neustale se vyrabel az do r. 1999.

Revolucni bylo design s sikmou zadi a koncepci "vse vpredu" a nezavisle zaveseni zadku u auta teto velikosti.

Opel Opa
31. října • 13:10

Nojo, a co v te dobe delal Opel, muzes mi to rict ?

:rotuA
24. září • 13:57

pOPELnice - na coorado nemá, ani kdyby se rozkrájela... Kadet a jeho spolehlivost rovnající se korejcům. Astra nebyla špatná, ale jen výjimečně. Zezačátku měla problémy s kvalitou a na konci se dělala (classic) v polsku - a není co dodat.

hough

:rotuA
24. září • 13:57

pOPELnice - na coorado nemá, ani kdyby se rozkrájela... Kadet a jeho spolehlivost rovnající se korejcům. Astra nebyla špatná, ale jen výjimečně. Zezačátku měla problémy s kvalitou a na konci se dělala (classic) v polsku - a není co dodat.

hough

Funcarver
23. září • 20:31

Astra nikdy Golfa neporazila, a troufam si tvrdit, ze to nedokaze ani ted. Jedinym kladem Astry je jeji cena, ale vse ostatni hovori o Golfu (a rozdil porizovacich cen se srovna pri prodeji). BTW. Astra II byla horsi nez Golf III

Logos
17. května • 15:55

Presne... pral bych vsem, co o tom pochybujou, zkusit jezdit s Astrou po 50.000 a s Golfem po 50k, to je pak teprv videt rozdil. Astra je shit, tedy alespon ta stara, novou neznam.

siegfried
26. ledna • 13:39

Astra G porazila Golf IV v teste na okruhu... podvozok, brzdy. Jazdil ju chlapcisko co jazdil DTM takze asi len tak nekecal. Jazdil som Golfa IV 1.6 16V a je pravda, ze ma mohutny nabeh krutiaceho momentu v spodnych otackach. To sa Astra este len rozohrieva. Ale vo vysokych otackach Golf konci a Astra sa zobudza. Myslim, ze Astra nie je nic vynimocne, ale je to rozumne auto za rozumnu cenu. Kto trosku Golfom rozumie tak vravi, ze II a III boli fajn. Jazdil som vsetky Ople a vsetky VW vcetne VR6ky a skoncil som nakoniec s Astrou kvoli nizkym nakladom. A kto chce porovnavat sportove vykony nech sa obrati na koncern VW nech postavia supera Calibre Turbo :) Hi Hi Hi

Opel Opa
16. října • 23:08

Presne, Opel a hlavne Astra, se s VW nemuze vubec srovnavat, Opel je proste strasny auto za strasne moc penez, a navic ho ridi jenom strasne hloupi lide, kteri si svuj Opel porad musi chvalit, protoze to za ne nikdo neudela

tofi
23. září • 19:47

Lituji vsechny "OPELFAHRERY" Opel bych si nekoupil ani zadarmo, to se rozpada pod rukama, a navic ten image "Opelfahrer" je dost strasna. Kdo videl nemecky film "Manta MAnta" vi o cem mluvim.

Pierre
24. září • 14:58

Máte nějakou konkrétní negativní zkušenost s Oplem nebo jste jen blbeček bez argumentů?

Generation Golf
2. října • 21:13

Opel je proste shit, proste se snazi dohanet VW, ale proste VW Golf je legenda a nejakej Opel se mu nemuze rovnat. To uz je lepsi vzit Mazdu 323 nez posranou Astru.

Vix
14. října • 10:11

Vím přesně, jakou image mají řidiči Golfu: prázdná hlava a na ní kšiltovka kšiltem dozadu, přesně jako tenhle tydýt, co tu píše pod třema přezdívkama ale stejným e-mailem - asi sparťanskej fanoušek, nebo ne tifoso, tifoso ... ???

Mike
20. října • 21:17

Souhlasim. Tady ty reakce majitelu Golfu to chce brat s rezevou....

Povetsinou to jsou uhrovati frajeri co si po ucnaku koupi Golfa II, polepi ho cernyma foliama, misto vyfuku navari poradnou trubku at je to slyset a pak krytizuji vse ostatni. Jsou to chudaci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Opel Opa
31. října • 12:22

S tim teda nemuzu souhlasit !
Ja jsem velky fanda Golfu, vystudoval jsem stredni skolu v Rakousku, a dal vysokou (informatiku).
Takze nevim kam chodis na ty uhrovyty lidi z ucnaku, jo asi vim, mas na mysli Opelfahrery, tak to pak jo.

Logos
17. května • 15:52

Ja myslel, ze cerny okna, trubka-vyfuk, a duta hlava patri hlavne k BMW, ne? Sice jsem trochu zaujatej, mam uz 5. golfa, pravda, ale moc cvoku v nich jezdit nevidim. Mimochodem, jeder Trotl fährt ein Opel!

Opel Opa
16. října • 23:04

jses zakomplexovanej chudak, vadi vsechno co neni Opel, mas to tezky.

Golf strory
2. října • 21:13

Opel je proste shit, proste se snazi dohanet VW, ale proste VW Golf je legenda a nejakej Opel se mu nemuze rovnat. To uz je lepsi vzit Mazdu 323 nez posranou Astru.

tom
23. září • 19:52

Naprosto souhlasím.Neni co dodat.

keks
24. září • 9:53

Tohoto kecálka už jsem někde viděl. Sice neví proč, ale je zásadně pro .

smet
23. září • 18:21

máme nové astry ve firmě jako služební, a to jak vypadaj po padesáti tisících je hrozný. Jsou tam i Focusy a při stejné vytíženosti (+/-) jsou na tom daleko lépe. Vevnitř hlomozí snad úplně všechno, šaltpáka má chod jak moje stodváca, jen to zachraňuje výborný motor 1,8l :o)

Bodik
24. září • 13:28

No jo! Ale záleží jak se k těm autům chováte! Jelikož jsou služební, tak jako prasata.

Mik
25. září • 6:47

Pán srovnával Fokus a Astru řekněme při podobném zacházení, tudíž nevím proč tvrdit, že se k nim chovají jako prasata. Pokud je to taková super kvalita, musí vydržet i prasata. Já osobně mám vzhledem k četnosti návštěv servisu jen negativní zkušenosti a docela slušné balíky peněz za opravy. Opel považuju za hybrid všeho, co se v GM a jejich přidružených a spolčených fabrikách vyrobí. Někdy bych chtěl vědět, z jakých aut se to vlastně skládá. Čtu moto tisk dost hodně a ... nová astra bude používat podvozek od Fiatu......GM přerušilo vývoj Diesel motorů ve filiálce Opel pro špatné výsledky a přenechala je Isuzu........Opel bude nakupovat některé motory od Fiatu ...... Saab používá pro své vozy komponenty Opel, ovšem po téměř kompletním přepracování, aby vyhověly nárokům kvality Saab(to už neplatí, američan zasáhl).......  V tomto směru bych řekl, že i u škodovky mají jasněji, protože stejné komponenty používá i Audi a to není žádná plečka

MHPlus
25. září • 8:59

No nevím, v dnešním "vyspělém" světě asi nenajdete automobilku, o které by se dalo říci, že používá zcela autentické díly. Prvořadým hlediskem je cena, která je odvislá od množství, použitého materiálu, složitosti výroby  a samozřejmě nákladů na vývoj. Fandové jednotlivých značek pak musí "překousnout", že se jejich oblíbená automobilka v rámci nějakého vyššího celku (GM, VW Group, PSA,...) začne specializovat - osobně nevidím nic špatného na tom, že třeba Škodovka nebo Opel nevyvíjí vlastní dieselové motory. Pro zákazníka to má jednoznačnou výhodu - nižší cenu a větší pravděpodobnost, že při výběru "nepromáchne".
Naštěstí není zatím automobilový průmysl ovládán jedním gigantem (viz Microsoft), takže konkurenční prostředí výrobcům nedovolí usnout na vavřínech. V posledním období je velký tlak vyvíjen na kvalitu a "oblíbené" poučky o kvalitních a nekvalitních automobilkách přestávají platit - koneckonců se stačí podívat k některému výrobci komponent - třeba tam vedle sebe naleznete díly, které se klepou v motoru Mercedes, Audi či Opel (když už je to diskuze o Astře...). 

Jinak by mne zajímalo, jak v tom Saabu přepracovávali komponenty Opel - to třeba provedli rozborku a sborku motoru, aby ho vyčistili od špon, které tam nechal zákeřný Opel aby zkazil pověst Saabu? Saab staví svojí image na exkluzivitě, takže je těžké zákazníkům přiznat, že se identický díl klepe "v nějakém Oplu", 3x odplivnout.

Peter L
25. září • 10:57

No ono je to naozaj blbé priznávať zákazníkom kultovej značky SAAB, že tie isté komponenty sú aj v OPELu, ktorého povesť skutočne nie je bohvieaká.

Čo sa týka toho prepracovania komponentov - napríklad podvozok z Vectry, ktorý používa aj SAAB sa ladí na úplne iné charakteristiky (aj keď niektorí majitelia SAABOV hovoria, že to už nie je to, čo bývalo).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
skdd
29. září • 0:06

nooo zase original diely saab nie su nic moc, napr. stresne okna v opeloch su od saabu a mozem zodpovedne povedat, ze nepoznam po roku pouzivania stresneho okna v omegach jedno co by neblblo (tym nemyslim, jedno stresne okno v jednej omege, ktoru by som mal iba rok). A to mam saab velmi rad a som mu ochotny odpustit aj take kraviny ako ich trojliter diesel.

Mik
25. září • 14:05

Ovšem myslím, že v případě Saabu je to krok zpět. Chápu, že se horší přiživí na lepším, jenže tady už to vypadá jako poslední šance pro Saab. GM je sice největší autokoncern, ale (taky z tisku) automobilová divize celého GM vydělala řádově stovky milionů $, což asi na největší koncern není až tak moc. Další krok je sloušení prodejců Opel-wauxhal-saab v teměř celé unii, za nedlouho přibyde i Daewoo .... atd. Mají toho hodně. Přesto ta unifikace není až tak příjemná. Suzuki vyrobí R+, vedení určí, přelepit loga a je z toho Opel. Renault Trafik nebo další hybrid Opel Movano nebo Boxer ...Vzhledem k "vynikajícímu" servisu Opel dávám přednost raději něčemu řekněme méně komplikovanému a více jednoznačnému. Pokud se mám pohybovat v mírných vodách, raději dávám přednost koncernu WV  nebo PSA, i Ford je pro mě přijatelná značka vzhledem k firemní politice.

MHPlus
26. září • 9:05

Dovolím si nesouhlasit:

1.Vysoká ziskovost nemusí nic říkat o prosperitě firmy, zejména pokud jsou peníze "utopeny" v akvizicích nebo ve vývoji - konkrétně GM hodně "vráží" do vývoje palivových článků. Přiznaný zisk a jeho následné vyplacení ve formě divident patří u kapitálově i akcionářsky stabilizovaných firem mezi nejhůře použité peníze.

2.Co vím, tak Suzuki R+ se montuje v Maďarsku, kdežto Opel v Polsku - alespoň v tom je drobný rozdíl.
Tu jednoznačnost VW, PSA či Fordu bych také moc nepřeceňoval - viz Alhambra/Galaxy/Sharan, P807/Fiat Ulysse/Lancia Phedra/C8 či kolínská spolupráce Toyota/PSA.
V těchto případech, stejně jako u Movana/... se jedná o sňatky z rozumu, protože vysoké sériovosti u MPV/užitkových aut nebo nízké ceny miniaut se nedá jinak dosáhnout.
Vznikají tak celkem zajímavé propletence jinak si konkurujících koncernů (Ford+VW, PSA+Fiat, Fiat+GM, VW+Mercedes, BMW+GM, atd.)

3.Kvalita servisu je kolísavá u každé značky, není to problém jenom Opla. Znám spoustu lidí, kteří raději jezdí se svými škodovkami/renaulty/citroeny/fordy atd. do jiného zn.servisu, než do toho, který mají za rohem.

4.Nevím, co si představujete pod pojmem firemní politika, ale stejně jako GM se chovají všechny významné automobilky.

Tom
30. září • 16:23

Ja kuprikladu jezdim s Oplikem do servisu z Prahy az do Tabora a jsem nadmiru spokojen!

Tom
30. září • 16:22

Ja kuprikladu jezdim s Oplikem do servisu z Prahy az do Tabora a jsme nadmiru spokojen!

mates
23. září • 9:03

mam spoustu znamych kteri maji oply od starsi astry a vectry az po omegu i novejsi typy, a temer vsechni na ne nadavaji, a vim, ze by uz nikdy tuhle chybu neudelali. mozna tahle nova uz bude o necem jinem, dneska uz prakticky nekoupite spatny auto, ale to uz skutecne spis tu mazdu 3 (VW ani nahodou, at si ho za tyhle prachy strcej nekam),k ni mam vetsi duveru, myslel jsem ze opel uz to davno zabalil a jak je vidno, snazi se dal....

ds
22. dubna • 12:00

To bude asi tim, ze si ho sam nikdy nevlastnil. Kup si renault nebo cigo, a prestan zvanit kraviny. Na provoz je opel super vyhodne auto a na rizeni celkem taky. Uz mam treti

Generation Golf
2. října • 21:18

Souhlasim, kazdy kdo ma Opel tak je bud vadnej typek, nebo ma auto ktery ma vadny soucastky. Jedno s toho vzdycky sedi.

Jirka
30. září • 13:20

Mam 4rkovýho Golfa na nedam na něj dopustim, je pravda že je sice dražší. Ale to auto je prostě úplně jinde, super podvozek, to auto sedí jako svině, prostorný a hlavně hodně funkční. Opel na něj ani náhodou nemá. A ta Mazda vypadá fakt šíleně!

Lib
29. září • 17:55

Ja mam astru 2roky, bracha ma astru rok (obe kufrovy ty prvni, 1,6ky ), otec ma vectru A 2.0 6let a jsou to absolutne bezproblemove vozy, prestoze maj dost nalitano, tak jedina vada je koroze, podle techniku z emisi jsou ty motory pres sve km uplne vpoho (nad 150k). Ze jsou motory liny je fakt, ale zase to ma docela nadprumerny podvozek a vykon tam sice neni, ale zase to prekvapive malo zere (s bezmala 1.1tuny tezkou 1.6kou sedanem za rocni prumer 6.1 je myslim vymluvna hodnota) Takze reci typu 'jeden znamy povidal, ze je opel shit' neberu ...

Petr1
26. září • 9:27

Osobně jsem odjezdil dvě Vectry a jednu Astru. Ani na jeden vůz nedám dopustit. Myslím si, že je to lepší argument než v Čechách obvyklý - mám známého a te má známého atd. atd. Osobní zkušenost je nade vše.

MF
23. září • 12:54

Mam Astru a funguje to bez problemov.... Kludne by som si kupil aj tuto novsiu verziu. Pockam si ale kym sa zabehne vyroba a kym sa zacne vyrabat kombik. Nechapem tiez znizenie vykonu 1.4 16V

Pierre
23. září • 14:49

Jaké snížení? Podle mě měla vždy 90 koní, nová má navíc Twinport, což znamená výrazné snížení spotřeby.

Moje zkušenosti s Oply jsou velmi pozitivní, jak Vectra A, Calibra i Corsa B vždy přes problémů.

Generation Golf
2. října • 21:15

Aha to je ten co me rika blbecku, tak toho bych rad poznal zive, to je fakt Opelfahrer, jses chudak Pierre, ktery si musi porad neco dokazovat, ze ma nejlepsiho Opla, tak te necham u toho.

Pierre
8. října • 19:38

Myslím že jste blbeček, protože nemáte žádný konkrétní argument, jen tak plácáte. Nejsem slepý zastánce Oplů, ostatně máme v rodině ještě VW. Nejlepšího Opla opravdu nemám, naopak mám toho nejobyčejnějšího. Ale vůbec mi to nevadí, chtěl sem levné auto s malými náklady na provoz a to mi moje Corsa (zatím) plní stoprocentně. Spíš se usmívám nad Vaší ubohostí

MF
23. září • 16:21

Ospravedlnujem sa. Pozrel som si omylom zly udaj. Je to teda OK. Aj ta moja ma 90k.

xX
23. září • 13:11

Asi emise ...

Petr
23. září • 9:53

Ja mam znameho, ktery ma Astru a je s ni spokojeny na 100%. Pred 8 mesici si koupil novou Vectru a spokojenost trva. Asi se fakt zlepsili. A i ja bych si radeji koupil Opela nez ty prisery z VW.

Petr
23. září • 9:20

Říká se, že s novou Astrou, Signem a Vectrou se kvalita zvýšila hodně nahoru; ostatně čas ukáže.

Bodik
24. září • 13:33

Mám 7,5 let Corsu B, od novoty, 1.4, šíbr, ABS, vlastně krom klimy vše, co tehdy bylo, teď najeto 159 tisíc a krom jedné výměny kotoučů a bubnů - což se dá čekat, asi čtyřech těsnění, nové baterii (loni) mám vše původní a všechno šlape jako hodinky. Asi vyrobené ve středu.

pepa
23. září • 8:20

Na prvni pohled mi to pripada jako soucasna Almera po faceliftu. Ale na opel je to slusny, jsem zvedav na ceny.

Doporučujeme

Články odjinud