Nový Opel Astra: válka s Golfem pokračuje (podrobné informace)

Na pátou generaci Volkswagenu Golf odpověděl Opel třetí generací modelu Astra. Astra je náležitě vyzbrojena. Budoucím majitelům nabídne atraktivní vzhled, nejnovější technologie a moderní motory. Čeká nás tvrdý konkurenční boj, do kterého promluví i nová Mazda3.
Nový Opel Astra: válka s Golfem pokračuje (podrobné informace)
Seznam kapitol
  1. Třináct let života, vzhled, boj na ostří nože
  2. Interiér, vnitřní prostor, motory, podvozek
  3. Inteligentní systémy, připraveni k souboji

Mezi naleštěnými exponáty, novinkami a koncepty vyčnívaly na 60.ročníku frankfurtského autosalonu dva, respektive tři vozy (co se zájmu diváků týče). Volkswagen Golf V, Opel Astra III a Mazda3 svedou boj na ostří nože. V minulém čísle jsme si představili Volkswagen Golf V a Mazdu3, nyní následuje Opel Astra III.

Třináct let života

V roce 1991 vyklidil zastaralý Opel Kadett pozice, na jeho místo nastoupil Opel Astra. Čerstvá posila Opel týmu nabídla atraktivní vzhled, praktický interiér a vysokou užitnou hodnotu. S odstupem času se projevily také negativní povahové rysy jako nepřesné řízení a líné motory. I po 13 letech života Astra první generace brázdí silnice (české nevyjímaje), oslovuje zákazníky prostorným interiérem a úctyhodným zavazadlovým prostorem.

Sedm let sjížděla Astra číslo jedna z výrobních pásů, sedm let se čekalo na novou generaci. Ta přišla v roce 1998 a dlužno podotknout, nezklamala. Opel daroval nové Astře přesnější řízení, prostorný interiér a živé motory. Celkově se Astra druhé generace posunula (jak se na novou generaci sluší a patří) o notný kus výše než předchůdce. Není bez zajímavosti, že prezentace nové Astry proběhla téměř současně s prezentací čtvrté generace Volkswagenu Golf.

VW Golf vs. Opel Astra

V průběhu pětiletého života byla Astra II s Golfem IV velmi často porovnávána. Také prodejní výsledky jednotlivých modelů napovídaly, že proti sobě stojí nesmiřitelní rivalové. Pro ilustraci nahlédněme do tabulky nejprodávanějších modelů na českém trhu v roce 2000, 2001 a 2002. Pomineme pro tuto chvíli hegemonii škodovek (ať už Felicie v roce 2000 či Fabie v letech následujících).

V roce 2000 se Opel Astra usadil na šesté příčce (2951 prodaných kusů), Volkswagen Golf následoval na příčce sedmé s 2428 prodanými kusy). O rok později skončil Opel Astra pátý s 3791 prodanými kusy, VW Golf sestoupil na sedmou příčku s 2627 prodanými kusy. V roce 2002 se Opel Astra z desítky nejprodávanějších vozů vytratil, Golf zůstal na 9. příčce s 2120 prodanými kusy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové generaci Opelu Astra nelze upřít sportovní šmrnc

Souboj Astra versus Golf okořenily zprávy o chystaných nástupcích. Volkswagen Golf páté generace měl Astře třetí generace konečně ukázat, kdo je v daném segmentu pánem. Z dalekého Japonska přicházely k „německým uším“ znepokojující zprávy. Reálné kontury dostávala Mazda3. Spekulace o Astře III ukončila automobilka z Rüsselheimu v průběhu letních měsíců. Světovou premiéru si Nový Opel Astra odbyl společně s novým pětkovým Golfem i trojkovou Mazdou ve Frankfurtu. 

Sportovní nádech

Druhá generace Opelu Astra i přes nesporné prodejní úspěchy nepadla všem do oka. Vzhled vozu byl nezřídka označován za nudný, příliš konzervativní, nezáživný... Není pochyb, že ani nejnovější počin se podobným komentářům nevyhne, má k tomu ale méně předpokladů. Opel Astra III navazuje na designový styl, jenž nastartovaly modely Speedster a Signum.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Zadní i přední světlomety upoutají pozornost. -- Mřížka chladiče a znak Opelu

Nové Astře nelze upřít sportovní švih. Karoserie kombinuje ostré hrany s jemným zaoblením, což působí efektně. Je jisté, že se Opel s novou Astrou nevydal cestou revoluce, nýbrž evoluce, navázal na stávající designovou linii, kterou přizpůsobil potřebám nové Astry. Výsledek můžeme bez ostychu označit za zdařilý.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pár zajímavých detailů

Bavíme-li se o vzhledu vozu, nesmíme opomenout některé výrazné prvky. Jedná se především o dvojité přední světlomety s čirou optikou, zajímavě tvarované zadní svítilny, vytažené lemy blatníků a mohutný zadní nárazník. Budoucí majitele příliš nepotěší zúžené páté dveře, které znesnadní přístup do zavazadlového prostoru. Ten se chlubí objemem 350 litrů. Dojem sportovního vozu dotváří chromované lišty.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Třináct let života, vzhled, boj na ostří nože
  2. Interiér, vnitřní prostor, motory, podvozek
  3. Inteligentní systémy, připraveni k souboji

bazar

Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 194 589 km
Cena: 70 000 Kč
Opel Antara 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 76 462 km
Cena: 343 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 97 659 km
Cena: 236 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 19 247 km
Cena: 260 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 11 800 km
Cena: 300 000 Kč
Opel Antara 2,2
Rok výroby: 2015
Stav: 26 951 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků