Nový Opel Astra: válka s Golfem pokračuje (podrobné informace)

Na pátou generaci Volkswagenu Golf odpověděl Opel třetí generací modelu Astra. Astra je náležitě vyzbrojena. Budoucím majitelům nabídne atraktivní vzhled, nejnovější technologie a moderní motory. Čeká nás tvrdý konkurenční boj, do kterého promluví i nová Mazda3.
Nový Opel Astra: válka s Golfem pokračuje (podrobné informace)
Seznam kapitol
  1. Třináct let života, vzhled, boj na ostří nože
  2. Interiér, vnitřní prostor, motory, podvozek
  3. Inteligentní systémy, připraveni k souboji

Mezi naleštěnými exponáty, novinkami a koncepty vyčnívaly na 60.ročníku frankfurtského autosalonu dva, respektive tři vozy (co se zájmu diváků týče). Volkswagen Golf V, Opel Astra III a Mazda3 svedou boj na ostří nože. V minulém čísle jsme si představili Volkswagen Golf V a Mazdu3, nyní následuje Opel Astra III.

Třináct let života

V roce 1991 vyklidil zastaralý Opel Kadett pozice, na jeho místo nastoupil Opel Astra. Čerstvá posila Opel týmu nabídla atraktivní vzhled, praktický interiér a vysokou užitnou hodnotu. S odstupem času se projevily také negativní povahové rysy jako nepřesné řízení a líné motory. I po 13 letech života Astra první generace brázdí silnice (české nevyjímaje), oslovuje zákazníky prostorným interiérem a úctyhodným zavazadlovým prostorem.

Sedm let sjížděla Astra číslo jedna z výrobních pásů, sedm let se čekalo na novou generaci. Ta přišla v roce 1998 a dlužno podotknout, nezklamala. Opel daroval nové Astře přesnější řízení, prostorný interiér a živé motory. Celkově se Astra druhé generace posunula (jak se na novou generaci sluší a patří) o notný kus výše než předchůdce. Není bez zajímavosti, že prezentace nové Astry proběhla téměř současně s prezentací čtvrté generace Volkswagenu Golf.

VW Golf vs. Opel Astra

V průběhu pětiletého života byla Astra II s Golfem IV velmi často porovnávána. Také prodejní výsledky jednotlivých modelů napovídaly, že proti sobě stojí nesmiřitelní rivalové. Pro ilustraci nahlédněme do tabulky nejprodávanějších modelů na českém trhu v roce 2000, 2001 a 2002. Pomineme pro tuto chvíli hegemonii škodovek (ať už Felicie v roce 2000 či Fabie v letech následujících).

V roce 2000 se Opel Astra usadil na šesté příčce (2951 prodaných kusů), Volkswagen Golf následoval na příčce sedmé s 2428 prodanými kusy). O rok později skončil Opel Astra pátý s 3791 prodanými kusy, VW Golf sestoupil na sedmou příčku s 2627 prodanými kusy. V roce 2002 se Opel Astra z desítky nejprodávanějších vozů vytratil, Golf zůstal na 9. příčce s 2120 prodanými kusy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové generaci Opelu Astra nelze upřít sportovní šmrnc

Souboj Astra versus Golf okořenily zprávy o chystaných nástupcích. Volkswagen Golf páté generace měl Astře třetí generace konečně ukázat, kdo je v daném segmentu pánem. Z dalekého Japonska přicházely k „německým uším“ znepokojující zprávy. Reálné kontury dostávala Mazda3. Spekulace o Astře III ukončila automobilka z Rüsselheimu v průběhu letních měsíců. Světovou premiéru si Nový Opel Astra odbyl společně s novým pětkovým Golfem i trojkovou Mazdou ve Frankfurtu. 

Sportovní nádech

Druhá generace Opelu Astra i přes nesporné prodejní úspěchy nepadla všem do oka. Vzhled vozu byl nezřídka označován za nudný, příliš konzervativní, nezáživný... Není pochyb, že ani nejnovější počin se podobným komentářům nevyhne, má k tomu ale méně předpokladů. Opel Astra III navazuje na designový styl, jenž nastartovaly modely Speedster a Signum.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Zadní i přední světlomety upoutají pozornost. -- Mřížka chladiče a znak Opelu

Nové Astře nelze upřít sportovní švih. Karoserie kombinuje ostré hrany s jemným zaoblením, což působí efektně. Je jisté, že se Opel s novou Astrou nevydal cestou revoluce, nýbrž evoluce, navázal na stávající designovou linii, kterou přizpůsobil potřebám nové Astry. Výsledek můžeme bez ostychu označit za zdařilý.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pár zajímavých detailů

Bavíme-li se o vzhledu vozu, nesmíme opomenout některé výrazné prvky. Jedná se především o dvojité přední světlomety s čirou optikou, zajímavě tvarované zadní svítilny, vytažené lemy blatníků a mohutný zadní nárazník. Budoucí majitele příliš nepotěší zúžené páté dveře, které znesnadní přístup do zavazadlového prostoru. Ten se chlubí objemem 350 litrů. Dojem sportovního vozu dotváří chromované lišty.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Třináct let života, vzhled, boj na ostří nože
  2. Interiér, vnitřní prostor, motory, podvozek
  3. Inteligentní systémy, připraveni k souboji
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků