Nový Opel Astra už je za dveřmi

Opel se chystá představit pátou generaci kompaktního hatchbacku Astra. Stane se tak na mezinárodním frankfurtském autosalonu v září. Svůj debut si Astra odbude s pětidveřovou karoserií, třídveřový hatchback a kombi přijdou na trh později.

Tip: o chystané Astře jsme psali na AutoRevue s předstihem už několikrát, pokud vás toto téma zajímá, přečtěte si tento článek, další informace naleznete i zde.

Připravovanou Astru jsme už viděli v nejrůznějších podobách, největší očekávání nastalo po ženevském autosalonu, kde byla prezentována sportovní studie vozu GTC (psali jsme zde), z něhož měla výsledná Astra vyjít. Po stránce designu samozřejmě byla zcivilizována, v současné době nám nejvíce připomíná Signum. Sportovní nádech ji však chybět určitě nebude, pro vrcholné verze jsou připravena až 18palcová kola.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové Astře to moc sluší, byť není tak sportovní jako studie GTC

Rozměrově vůz zase o něco povyrostl. Na délku zhruba o čtrnáct centimetrů, na šířku o dva a na výšku o jeden a půl. Abyste si mohli představit konkrétní hodnoty, celková délka vozu Astry je 4250 mm, rozvor pak 2610 mm. Pohonných jednotek bude na začátku osm - z toho pět benzínových a tři dieselové. Motory budou obsahu 1.4 - 2.0 litru. Na vrcholu bude stát přeplňovaný dvoulitr o výkonu 125 kW/170 k, který však bude později nahrazen dvousetkoňovou verzí.

Mezi vznětovými agregáty bude kralovat 1.9 CDTI o výkonu 110 kW/150 k. Pod kapotou se možná objeví i malý turbodiesel 1.3 Multijet od Fiatu, který se montuje do nového Punta. Převodovky budou manuální šestistupňové a pětistupňové. Na přání se bude dodávat automatická převodovka Easytronic.

Mezi pikantní záležitosti bude bezesporu patřit adaptivní odpružení, které v kombinaci s dalšími elektronickými systémy automaticky reguluje tuhost tlumičů v závislosti na stylu jízdy. Další finesou jsou adaptivní světlomety s automatickou regulací světel včetně jejich aktivace.

Určitě se máme na co těšit, podzim bude ve znamení souboje Golfu, Astry a Mazdy3. Uvidíme, kdo bude mít ve hře lepší karty.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků