Nový Opel Astra už je za dveřmi

Opel se chystá představit pátou generaci kompaktního hatchbacku Astra. Stane se tak na mezinárodním frankfurtském autosalonu v září. Svůj debut si Astra odbude s pětidveřovou karoserií, třídveřový hatchback a kombi přijdou na trh později.

Tip: o chystané Astře jsme psali na AutoRevue s předstihem už několikrát, pokud vás toto téma zajímá, přečtěte si tento článek, další informace naleznete i zde.

Připravovanou Astru jsme už viděli v nejrůznějších podobách, největší očekávání nastalo po ženevském autosalonu, kde byla prezentována sportovní studie vozu GTC (psali jsme zde), z něhož měla výsledná Astra vyjít. Po stránce designu samozřejmě byla zcivilizována, v současné době nám nejvíce připomíná Signum. Sportovní nádech ji však chybět určitě nebude, pro vrcholné verze jsou připravena až 18palcová kola.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové Astře to moc sluší, byť není tak sportovní jako studie GTC

Rozměrově vůz zase o něco povyrostl. Na délku zhruba o čtrnáct centimetrů, na šířku o dva a na výšku o jeden a půl. Abyste si mohli představit konkrétní hodnoty, celková délka vozu Astry je 4250 mm, rozvor pak 2610 mm. Pohonných jednotek bude na začátku osm - z toho pět benzínových a tři dieselové. Motory budou obsahu 1.4 - 2.0 litru. Na vrcholu bude stát přeplňovaný dvoulitr o výkonu 125 kW/170 k, který však bude později nahrazen dvousetkoňovou verzí.

Mezi vznětovými agregáty bude kralovat 1.9 CDTI o výkonu 110 kW/150 k. Pod kapotou se možná objeví i malý turbodiesel 1.3 Multijet od Fiatu, který se montuje do nového Punta. Převodovky budou manuální šestistupňové a pětistupňové. Na přání se bude dodávat automatická převodovka Easytronic.

Mezi pikantní záležitosti bude bezesporu patřit adaptivní odpružení, které v kombinaci s dalšími elektronickými systémy automaticky reguluje tuhost tlumičů v závislosti na stylu jízdy. Další finesou jsou adaptivní světlomety s automatickou regulací světel včetně jejich aktivace.

Určitě se máme na co těšit, podzim bude ve znamení souboje Golfu, Astry a Mazdy3. Uvidíme, kdo bude mít ve hře lepší karty.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků