Nový Opel Astra už je za dveřmi

Nový Opel Astra už je za dveřmi

Opel se chystá představit pátou generaci kompaktního hatchbacku Astra. Stane se tak na mezinárodním frankfurtském autosalonu v září. Svůj debut si Astra odbude s pětidveřovou karoserií, třídveřový hatchback a kombi přijdou na trh později.

Tip: o chystané Astře jsme psali na AutoRevue s předstihem už několikrát, pokud vás toto téma zajímá, přečtěte si tento článek, další informace naleznete i zde.

Připravovanou Astru jsme už viděli v nejrůznějších podobách, největší očekávání nastalo po ženevském autosalonu, kde byla prezentována sportovní studie vozu GTC (psali jsme zde), z něhož měla výsledná Astra vyjít. Po stránce designu samozřejmě byla zcivilizována, v současné době nám nejvíce připomíná Signum. Sportovní nádech ji však chybět určitě nebude, pro vrcholné verze jsou připravena až 18palcová kola.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové Astře to moc sluší, byť není tak sportovní jako studie GTC

Rozměrově vůz zase o něco povyrostl. Na délku zhruba o čtrnáct centimetrů, na šířku o dva a na výšku o jeden a půl. Abyste si mohli představit konkrétní hodnoty, celková délka vozu Astry je 4250 mm, rozvor pak 2610 mm. Pohonných jednotek bude na začátku osm - z toho pět benzínových a tři dieselové. Motory budou obsahu 1.4 - 2.0 litru. Na vrcholu bude stát přeplňovaný dvoulitr o výkonu 125 kW/170 k, který však bude později nahrazen dvousetkoňovou verzí.

Mezi vznětovými agregáty bude kralovat 1.9 CDTI o výkonu 110 kW/150 k. Pod kapotou se možná objeví i malý turbodiesel 1.3 Multijet od Fiatu, který se montuje do nového Punta. Převodovky budou manuální šestistupňové a pětistupňové. Na přání se bude dodávat automatická převodovka Easytronic.

Mezi pikantní záležitosti bude bezesporu patřit adaptivní odpružení, které v kombinaci s dalšími elektronickými systémy automaticky reguluje tuhost tlumičů v závislosti na stylu jízdy. Další finesou jsou adaptivní světlomety s automatickou regulací světel včetně jejich aktivace.

Určitě se máme na co těšit, podzim bude ve znamení souboje Golfu, Astry a Mazdy3. Uvidíme, kdo bude mít ve hře lepší karty.

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 153 019 km
Cena: 220 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 181 063 km
Cena: 170 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 139 229 km
Cena: 252 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 38 291 km
Cena: 246 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků