Opel Astra je proti minulé generaci výrazně lehčí.

Opel Astra je proti minulé generaci výrazně lehčí.

Jen na karoserii se podařilo ušetřit dvacet procent hmotnosti.

Jen na karoserii se podařilo ušetřit dvacet procent hmotnosti.

Celkově může být Astra až o 200 kg lehčí než minulá generace.

Celkově může být Astra až o 200 kg lehčí než minulá generace.

Design nechť si každý zhodnotí sám. Líbí?

Design nechť si každý zhodnotí sám. Líbí?

Interiér se nese v duchu zjednodušování.

Interiér se nese v duchu zjednodušování.

Nemůže chybět propojitelnost s chytrými telefony.

Nemůže chybět propojitelnost s chytrými telefony.

I když je nová Astra trochu menší, uvnitř má být více místa.

I když je nová Astra trochu menší, uvnitř má být více místa.

Pětidveřový hatchback bude prozatím jedinou karosářskou variantou.

Pětidveřový hatchback bude prozatím jedinou karosářskou variantou.

Lehčí Astra by mohla dobře jezdit, ale na verdikt si zatím počkejme.

Lehčí Astra by mohla dobře jezdit, ale na verdikt si zatím počkejme.

Astra sama zaparkuje a umí také sama zabrzdit, když nedáváte pozor.

Astra sama zaparkuje a umí také sama zabrzdit, když nedáváte pozor.

Základním motorem je benzínový tříválec 1.0 SIDI o výkonu 105 koní.

Základním motorem je benzínový tříválec 1.0 SIDI o výkonu 105 koní.

Milovníci nafty dostanou několik verzí motoru 1.6 CDTI, nejslabší má 95 koní.

Milovníci nafty dostanou několik verzí motoru 1.6 CDTI, nejslabší má 95 koní.

Čas teprve ukáže, jestli se budou zákazníci (a konkurenční modely) na Astru dívat spatra.

Čas teprve ukáže, jestli se budou zákazníci (a konkurenční modely) na Astru dívat spatra.

Z přístrojové desky zmizela změť tlačítek. Teď je tu dotykový displej.

Z přístrojové desky zmizela změť tlačítek. Teď je tu dotykový displej.

Inteligentní LED světla budou za příplatek. Prý neoslňují protijedoucí řidiče.

Inteligentní LED světla budou za příplatek. Prý neoslňují protijedoucí řidiče.

Jen na karoserii se podařilo ušetřit dvacet procent hmotnosti.
Celkově může být Astra až o 200 kg lehčí než minulá generace.
Design nechť si každý zhodnotí sám. Líbí?
Interiér se nese v duchu zjednodušování.
22
Fotogalerie

Nový Opel Astra teď už oficiálně: Mínus 200 kg a výbava z luxusních aut

Opel Astra je o dva metráky lehčí a dorazil s novou generací motorů. Dostal také bohatou bezpečnostní a funkční výbavu.

Kapitoly článku:


Opel reaguje na dopolední únik fotografií a vypouští kompletní sadu fotek a informací k nové generaci Opelu Astra. Nový model je od základu úplně nový a s minulou generací nemá prakticky nic společného.

opel astra (13).jpgopel astra (17).jpgopel astra (5).jpg
Nová Astra je sice o trochu menší, ale uvnitř by mělo být více místa. Důležité ale bude, jak se projeví výrazné snížení hmotnosti. Doufejme, že se na ovladatelnosti podepíše pozitivně

Zásadní rozdíl je v použité platformě. Opel Astra stojí na modulární platformě D2XX, kterou používá koncern General Motors. Nejen díky tomu je nová Astra výrazně lehčí. Opel uvádí, že minimální mezigenerační rozdíl hmotnosti je 120 kg. Celkem ale může být Astra lehčí až o 200 kg v závislosti na motoru a výbavě.

Například karoserie je lehčí o 20 % a místo původních 357 kg váží jen 280 kg. Na podvozku a šasi bylo ušetřeno dalších 50 kg, přitom Astra používá osvědčený systém se vzpěrami MacPherson vpředu a Wattovým přímovodem vzadu. Podle Opelu spojuje tento typ nápravy výhody kompaktní stavby vlečené nápravy s funkcí nezávislého, ale prostorově náročného zavěšení.

Nová Astra je dlouhá 4,37 metru a je o 5 cm kratší než minulá generace. Je i o 2,6 cm nižší, takže je vysoká 1,46 m. Opel uvádí, že se podařilo dosáhnout součinitele odporu vzduchu cd=0,30, což sice není zázračná hodnota, ale na hatchback to není špatné. I přes menší vnější rozměry má být Astra větší uvnitř a třeba na zadních sedadlech může být o 35 mm více místa v podélném směru pro nohy. Interiér je i širší v oblasti ramen.

opel astra (2).jpgopel astra (20).jpgopel astra (21).jpg
Opel Astra dostane spoustu bezpečnostních a asistenčních systémů (například sám zaparkuje) a také nově řešený interiér s centrálním dotykovým displejem. Samozřejmostí bude kompatibilita s chytrými telefony

Nižší hmotnost snad bude znát na ovladatelnosti a spotřebě paliva. Té mají pomoci i downsizované motory nové generace. Benzínový základ tvoří přeplňovaný tříválec 1.0 SIDI o výkonu 77 kW (105 k), nad ním je úplně nový motor 1.4 Turbo. Je celohliníkový a jen jeho blok je o 10 kg lehčí než tomu bylo u minulé generace motoru 1.4 Turbo. Novinka debutuje s výkonem 107 kW (145 k) a točivým momentem 250 Nm, který je k dispozici v rozsahu 1800 až 4000 ot./min.

Na vrcholu je pak motor 1.6 SIDI s výkonem 147 kW (200 k) a samozřejmě by to nešlo bez dieselů. Jednotka 1.6 CDTI bude dostupná v několika verzích o výkonech od 70 kW (95 k). Přesné specifikace motorů a jejich spotřeby paliva oznámí Opel později před zářiovým autosalonem ve Frankufrtu, kde se novinka ukáže veřejnosti.

Jak už jste si mohli všimnout na prvních uniklých fotkách, Opel přepracoval interiér s cílem zjednodušit ergonomii a ovládání. Uprostřed palubní desky je teď multifunčkní dotykový displej a celkově je tu mnohem méně tlačítek. Systém IntelliLink R 4.0 je kompatibilní se zařízeními Apple a Android, Astra má i asistenční systém On Star.

Velkou novinkou mají být plně automatická inteligentní LED světla, která upravují paprsek tak, aby nebyl oslněn protijedoucí řidič. Ta fungují s kamerou Opel Eye a Astra může mít i rozpoznávání dopravních značek, systém pro udržení v jízdním pruhu, protikolizní systém, automatické parkování, couvací kameru a spoustu dalšího.

Z příplatků pak jmenujme třeba ortopedická sedadla, která dostala dokonce lékařský certifikát. Stejný prý mají jen příplatkové sedačky v Mercedesu třídy S. Za příplatek mohou mít sedadla vedle vyhřívání i aktivní ventilaci. Automobilka uvádí, že chce do segmentu C s novou Astrou přinést výbavu, která je obvyklá jen u luxusních prémiových vozů. Bude se za ni ale připlácet.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud