Nový Opel Astra teď už oficiálně: Mínus 200 kg a výbava z luxusních aut

Opel Astra je o dva metráky lehčí a dorazil s novou generací motorů. Dostal také bohatou bezpečnostní a funkční výbavu.
Seznam kapitol
  1. Opel Astra
  2. Fotogalerie: Opel Astra

Opel reaguje na dopolední únik fotografií a vypouští kompletní sadu fotek a informací k nové generaci Opelu Astra. Nový model je od základu úplně nový a s minulou generací nemá prakticky nic společného.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Astra je sice o trochu menší, ale uvnitř by mělo být více místa. Důležité ale bude, jak se projeví výrazné snížení hmotnosti. Doufejme, že se na ovladatelnosti podepíše pozitivně

Zásadní rozdíl je v použité platformě. Opel Astra stojí na modulární platformě D2XX, kterou používá koncern General Motors. Nejen díky tomu je nová Astra výrazně lehčí. Opel uvádí, že minimální mezigenerační rozdíl hmotnosti je 120 kg. Celkem ale může být Astra lehčí až o 200 kg v závislosti na motoru a výbavě.

Nový Opel Astra zhubne až 200 kg. Přijede už do Frankfurtu

Nový Opel Astra zhubne až 200 kg. Přijede už do Frankfurtu

Například karoserie je lehčí o 20 % a místo původních 357 kg váží jen 280 kg. Na podvozku a šasi bylo ušetřeno dalších 50 kg, přitom Astra používá osvědčený systém se vzpěrami MacPherson vpředu a Wattovým přímovodem vzadu. Podle Opelu spojuje tento typ nápravy výhody kompaktní stavby vlečené nápravy s funkcí nezávislého, ale prostorově náročného zavěšení.

Nová Astra je dlouhá 4,37 metru a je o 5 cm kratší než minulá generace. Je i o 2,6 cm nižší, takže je vysoká 1,46 m. Opel uvádí, že se podařilo dosáhnout součinitele odporu vzduchu cd=0,30, což sice není zázračná hodnota, ale na hatchback to není špatné. I přes menší vnější rozměry má být Astra větší uvnitř a třeba na zadních sedadlech může být o 35 mm více místa v podélném směru pro nohy. Interiér je i širší v oblasti ramen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Astra dostane spoustu bezpečnostních a asistenčních systémů (například sám zaparkuje) a také nově řešený interiér s centrálním dotykovým displejem. Samozřejmostí bude kompatibilita s chytrými telefony

Nižší hmotnost snad bude znát na ovladatelnosti a spotřebě paliva. Té mají pomoci i downsizované motory nové generace. Benzínový základ tvoří přeplňovaný tříválec 1.0 SIDI o výkonu 77 kW (105 k), nad ním je úplně nový motor 1.4 Turbo. Je celohliníkový a jen jeho blok je o 10 kg lehčí než tomu bylo u minulé generace motoru 1.4 Turbo. Novinka debutuje s výkonem 107 kW (145 k) a točivým momentem 250 Nm, který je k dispozici v rozsahu 1800 až 4000 ot./min.

Na vrcholu je pak motor 1.6 SIDI s výkonem 147 kW (200 k) a samozřejmě by to nešlo bez dieselů. Jednotka 1.6 CDTI bude dostupná v několika verzích o výkonech od 70 kW (95 k). Přesné specifikace motorů a jejich spotřeby paliva oznámí Opel později před zářiovým autosalonem ve Frankufrtu, kde se novinka ukáže veřejnosti.

Test: Opel Astra ST 2.0 CDTI – naftový premiant?  

Test: Opel Astra ST 2.0 CDTI – naftový premiant?  

Jak už jste si mohli všimnout na prvních uniklých fotkách, Opel přepracoval interiér s cílem zjednodušit ergonomii a ovládání. Uprostřed palubní desky je teď multifunčkní dotykový displej a celkově je tu mnohem méně tlačítek. Systém IntelliLink R 4.0 je kompatibilní se zařízeními Apple a Android, Astra má i asistenční systém On Star.

Velkou novinkou mají být plně automatická inteligentní LED světla, která upravují paprsek tak, aby nebyl oslněn protijedoucí řidič. Ta fungují s kamerou Opel Eye a Astra může mít i rozpoznávání dopravních značek, systém pro udržení v jízdním pruhu, protikolizní systém, automatické parkování, couvací kameru a spoustu dalšího.

Z příplatků pak jmenujme třeba ortopedická sedadla, která dostala dokonce lékařský certifikát. Stejný prý mají jen příplatkové sedačky v Mercedesu třídy S. Za příplatek mohou mít sedadla vedle vyhřívání i aktivní ventilaci. Automobilka uvádí, že chce do segmentu C s novou Astrou přinést výbavu, která je obvyklá jen u luxusních prémiových vozů. Bude se za ni ale připlácet.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Opel Astra
  2. Fotogalerie: Opel Astra

bazar

Opel Vectra 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 97 711 km
Cena: 93 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 88 705 km
Cena: 63 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 157 957 km
Cena: 207 000 Kč
Opel Zafira 2
Rok výroby: 2001
Stav: 217 905 km
Cena: 53 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2004
Stav: 173 693 km
Cena: 51 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 136 500 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků