Kapitoly článku:
Spousta zákazníků si kupuje kombi především kvůli velkému zavazadelníku. Podle oficiálních údajů udělal nový Opel Astra i v tomto směru menší posun, protože v základních tabulkách najdete objem větší o čtyřicet litrů. I tak ale nová Astra patří vzhledem ke konkurentům spíše k průměru. Opel ovšem na rozdíl od dřívější doby udává objem včetně schránky pro rezervu, což u staré Astry nedělal.
Testovaný vůz
|
Udávaný objem
|
Udávaný maximální objem
|
Objem se sadou na lepení
|
Max. objem se sadou na lepení
|
Ford Focus |
476 l |
1 502 l |
490 l |
1 516 l |
Honda Civic |
573 l |
1 617 l |
624 l |
1 668 l |
Hyundai i30 |
528 l |
1 642 l |
(1) |
(1) |
Kia Cee'd |
528 l |
1 642 l |
(1) |
(1) |
Opel Astra |
500 l |
1 550 l |
(2) |
(2) |
Peugeot 308 |
563 l |
1 613 l |
610 l |
1 660 l |
Nový Opel Astra |
- |
- |
540 l |
1 630 l |
Seat Leon |
587 l |
1 470 l |
(1) |
(1) |
Škoda Octavia |
588 l |
1 718 l |
610 l |
1 740 l |
Toyota Auris |
530 l |
1 658 l |
(2) |
(2) |
VW Golf |
605 l |
1 620 l |
(1) |
(1)
|
(1) Dodává se vždy s náhradním kolem
(2) Dodává se ve variantách s náhradním kolem i bez něj, prostor pro náhradní kolo však není v udávaném objemu zavazadlového prostoru započítán
Stěhovavé zájemce nová Astra nepotěší ani co do přesně naměřených rozměrů zavazadelníku. Jeden metr dlouhou ložnou plochou se novinka řadí do druhé poloviny „startovního pole“, ačkoliv se zavazadelník oproti předchozí generaci protáhl o tři centimetry. Pokud jde o šířku, tam Astra doplácí na pravidelné tvary, kdy vlastně v prostoru pro náklad nemáte vůbec žádné podběhy, protože jsou boky po obou stranách pěkně zarovnané. Krycí roletka je ale posazena ze všech soupeřů nejníže.
Testovaný vůz
|
Max. délka
|
Max šířka
|
Max výška
|
Výška pod roletku
|
Ford Focus |
101 cm |
116 cm |
87 cm |
46 cm |
Honda Civic |
99 cm |
144 cm |
86 cm |
51 cm |
Hyundai i30 |
97 cm |
137 cm |
79 cm |
45 cm |
Kia Cee'd |
96 cm |
137 cm |
78 cm |
47 cm |
Opel Astra |
97 cm |
114 cm |
83 cm |
47 cm |
Peugeot 308 |
106 cm |
125 cm |
81 cm |
48 cm |
Nový Opel Astra |
100 cm |
105 cm |
- |
45 cm |
Seat Leon |
101 cm |
123 cm |
87 cm |
54 cm |
Škoda Octavia |
106 cm |
153 cm |
91 cm |
57 cm |
Toyota Auris |
103 cm |
143 cm |
76 cm |
47 cm |
VW Golf |
102 cm |
127 cm |
79 cm |
47 cm |
A na závěr ještě velikost teoreticky největšího kvádru, který lze umístit do zavazadelníku pod roletku. Tuto disciplínu překvapivě vyhrál Focus, Astra si mezigeneračně pohoršila.
Testovaný vůz
|
Objem kvádru
|
Délka
|
Výška
|
Šířka
|
Ford Focus |
367 l |
70 cm |
46 cm |
114 cm |
Škoda Octavia |
366 l |
63 cm |
57 cm |
102 cm |
Nový Opel Astra |
297 l |
63 cm |
45 cm |
105 cm |
Peugeot 308 |
334 l |
67 cm |
48 cm |
104 cm |
Opel Astra |
334 l |
69 cm |
47 cm |
103 cm |
Honda Civic |
321 l |
60 cm |
51 cm |
105 cm |
VW Golf |
313 l |
66 cm |
47 cm |
101 cm |
Seat Leon |
300 l |
55 cm |
54 cm |
101 cm |
Kia Cee'd |
290 l |
60 cm |
47 cm |
103 cm |
Hyundai I30 |
267 l |
57 cm |
45 cm |
104 cm |
Toyota Auris |
252 l |
59 cm |
47 cm |
91 cm |
Uvidíme, jaký bude nový Opel Astra Sports Tourer v silniční praxi. Jak je vidět podle naměřených hodnot, pokud se budeme bavit o nabídce vnitřního prostoru a velikosti zavazadelníku, tam tahle novinka patří spíše k průměru třídy.