Přestože je nová astra postavena na francouzské technice, Opel nezapomíná zmínit, kde je její pravý domov. Na českém trhu už nyní můžete objednávat hatchback s kompletní náloží motorů, kombi dorazí ještě letos.
Opelu se pod křídly koncernu Stellantis daří. Pořád dělá skvělá auta, přičemž SUV Grandland, malý model Corsa či stylová Mokka jsou toho jasnými důkazy. Technika je sice francouzská, nicméně Opel již poněkolikáté zdůrazňuje, je výsledný produkt byl navržen, vyvinut a vyroben v Německu, což poznáte zejména po usednutí za volant, kde je víceméně vše podle „starých“ pořádků: tedy s pořádným volantem a řidičskou pozicí, která není kompromisem.
Včera večer Opel uvedl na český trh už šestou generaci astry. Minulá generace byla skvělá, nicméně v rámci faceliftu už to s motory nebylo takové, jako při uvedení na trh v roce 2015. Teď je všechno jinak. Nová astra stojí na platformě EMP2 (stejně jako nový Peugeot 308), je připravena pro benzinové, naftové a plug-in hybridní motory, jakožto i ryze elektrický pohon, který dorazí příští rok. Co od něj očekávat, jsme již včera nastínili na příkladu nového Peugeotu e-308.
Opel si techniku naladil dle vlastních pravidel. Slibuje specifické nastavení tlumičů, upravené zavěšení i stabilizátor zadní nápravy, tuhé pružiny či jiné nastavení řízení. Díky tomu je astra „Autobahn proof“, což znamená stabilitu ve vysokých rychlostech a při ostrém brzdění, okamžitou odezvu na zásahy řidiče, vysokou maximální rychlost či předvídavé reakce v kombinaci s příjemnou úrovní vnitřního hluku ve všech rychlostech, jízdou bez rušivých vibrací a logickým fungováním auta jako celku. Opel v minulosti dokázal, že sliby plní, než ale novou astru projedeme a řekneme si, zda a na kolik se naše pocity liší, pojďme si říci něco o cenách pro český trh. Ty jsou totiž už jasně dané a vypadají lákavě.
Povedený základ
Základ nabídky představuje linie Edition, která v akci vychází na 479.990 Kč (po slevě 50.000 Kč). Pod kapotou je tříválec 1.2 Turbo s výkonem 81 kW a šestistupňovým manuálem a výbava je opravdu bohatá. Ve standardu dostanete třeba litá 16palcová kola (17palcová pro PHEV), přední a zadní parkovací senzory, mlhovky, bezklíčové startování, 10palcový přístrojový štít a displej infotainmentu (Pure Panel), automatickou klimatizaci, bezdrátovou konektivitu, elektronickou parkovací brzdu, multifunkční volant, LED přední světlomety a zadní svítilny, tempomat a omezovačem rychlosti, elektrické ovládání předních a zadních oken, výškově nastavitelná přední sedadla a balík bezpečnostních a asistenčních systémů.
Linie Elegance se základním motorem 1.2 Turbo vychází na 539.990 Kč (po slevě 60.000 Kč) a k prvkům verze Edition přidává pořádnou nálož výbavy. Zmínit můžeme třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, ergonomické sedadlo řidiče (AGR), čalounění kombinující látku a koženku, zadní parkovací kameru, adaptivní tempomat, bezklíčové odemykání a startování, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, zadní loketní opěrku s průvlakem na lyže, středovou konzolu s USB portem a dvěma USB nabíječkami, zatmavená okna či litá 17palcová kola. Za cenu lehce přes 600.000 Kč už máte silnější 130koňovou verzi motoru 1.2 Turbo a osmistupňový automat, za stejné peníze dostanete i stejně výkonnou čtyřválcovou naftovou jedna-pětku CDTi s manuálem. A ta bude opravdu úsporná.
Ani nové astře nebude chybět sportovněji střižená linie GS-Line. Základem je motor 1.2 Turbo s výkonem 96 kW (130 koní) a manuálem, základní cena činí 579.990 Kč (po slevě 70.000 Kč). Výbava vychází z verze Elegance a navrch dostala 360° parkovací kameru, vyhřívání předních sedadel a volantu, sportovní sedadla a volant, hliníkové pedály, leskle černé orámování masky Opel Vizor, černou střechu či lesklá černá litá 17palcová kola Kadet. Naftová verze 1.5 CDTi (96 kW) stojí nejméně 629.990 Kč, tedy na to samé co turbobenzin s automatem. Nejvýkonnější verzí nabídky je plug-in hybrid 1.6 Turbo s kombinovaným výkonem 133 kW, který v kombinaci s linií GS-Line vychází na 879.990 Kč. Opel však nedělá rozdíly a nabízí jej u všech dostupných výbav.
Vrchol stále pod milion
Vrchol nabídky představuje linie Ultimate, pro niž jsou dostupné motory 1.2 Turbo (96 kW) a 1.5 CDTi (96 kW) výhradně v kombinaci s automatem a již zmíněný plug-in hybrid. I nejlépe vybavený tříválec se vejde pod 700 tisíc (689.990 Kč). Výbava Ultimate vychází z úrovně Elegance a přidává třeba litá 18palcová kola, chromované prvky exteriéru, světlomety Pixel Matrix LED s 84 segmenty v každém světle a dynamickým odstíněním ostatních účastníků provozu v dálkovém režimu, panoramatické střešní okno, head-up displej, čalounění Alcantarou či přední sedadla s certifikátem AGR. Na vrcholnou výbavu dává Opel i nejvyšší slevu (80.000 Kč), proto nejvýkonnější plug-in hybridní verze vychází „jen“ na 939.990 Kč. Bez slevy by se přehoupl přes milion.
Nový Opel Astra hatchback je už možné na českém trhu objednávat. První vozy se u nás objeví už v dubnu, o dva měsíce později dorazí praktičtější kombi označené ST. Astra s ryze elektrickým pohonem dorazí příští rok jako hatchback i kombi.
Opel Astra šesté generace: Motory a ceny pro český trh |
Motor |
1.2 Turbo |
1.2 Turbo |
1.2 Turbo |
1.5 CDTi |
1.5 CDTi |
1.6 T PHEV |
Výkon [kW] |
81 |
96 |
96 |
96 |
96 |
133 |
Převodovka |
6M |
6M |
8A |
6M |
8A |
8A |
Edition [Kč] |
479.990 |
499.990 |
549.990 |
549.990 |
599.990 |
799.990 |
Elegance [Kč] |
539.990 |
559.990 |
609.990 |
609.990 |
659.990 |
859.990 |
GS Line [Kč] |
- |
579.990 |
629.990 |
629.990 |
679.990 |
879.990 |
Ultimate [Kč] |
- |
- |
689.990 |
- |
739.990 |
939.990 |