Nový Opel Astra: další snímky, včetně interiéru

Opel nyní zveřejnil další sadu fotografií svého klíčového modelu Astra šesté generace. A přidal i pár nových informací.

Konečně si tak můžeme udělat přesnější představu o tom, jak bude v Astře koncipován interiér. Pro porovnání v připojené galerii uvádíme také první skicy, aby naši čtenáři mohli porovnat, co a jak je v sériovém provedení jinak.

Příchod nového Opelu Astra pro modelový rok 2010 je ostře sledován, neboť vozy předchozích generací patřily k neochvějným lídrům řady evropských trhů v nižší střední třídě. My jsme o něm psali třeba na tomto místě. Měl by se stát hrází strádajícího Opelu předevšímu vůči Fordově etablovanému Focusu, ale také Fiestě, které lámou prodejní rekordy. Zda bude nová Astra podobně zdařilá jako Insignia, to je zatím ve hvězdách, stejně jako předpoklad, jestli podpoří i prodeje koncernu General Motors v USA, nejspíš tradičně pod značkou Saturn.

Novinka se světu v plné parádě představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a do prodejen by se měla dostat ještě před koncem roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Právě odhalený Interiér vozu odráží ladné linie karosérie. Konstruktéři a designéři se uvnitř šesté generace Astry snažili o vzbuzení dojmu jisté exkluzivity. Díky tomu jsou jednolité plochy redukovány na minimum, místo nich najdeme kombinaci různých materiálů a zaoblenin. Není překvapením, že řada prvků připomíná větší Insignii, jež byla publikem přijata velmi dobře.

Důraz byl pochopitelně kladen na použití kvalitních materiálů, ačkoli se zde z hlediska ergonomie ovládacích a kontrolních prvků žádná revoluce nekoná, několik specifických odlišností zde najdeme. Patří sem zejména decentní osvětlení dveřních kapes či spodního okraje kulisy řadicí páky. Zvláště pro Astru byly vyvinuty dvě barevné kombinace interiéru, Spice Red a Ocean Blue.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Astra 2010
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Původní skicy interiéru pro Astru VI. 

Šestá generace Astry přichází takřka tři dekády po prezentaci té první a pod její vzhled se, podobně jako v případě Insignie, podepsal designérský tým Marka Adamse. A podobně jako Insignia, i nová Astra strávila na 600 hodin v aerodynamickém tunelu s jasným cílem: minimalizovat odpor vzduchu a snížit spotřebu a emise.

Nová Astra bude dlouhá 4 400 mm a spočine na modernizovaném podvozku GM Delta s předním pohonem a s rozvorem prodlouženým o plných 71 mm. Také rozchod kol na obou nápravách byl navýšen a zadní náprava byla překonstruována pro zlepšení jízdních vlastností i komfortu. Do výbavy nové Astry se dostanou též adaptivní bi-xenonové světlomety či tlumiče pérování FlexRide s proměnným účinkem, jež řidiči umožňují elektronicky je přednastavit v režimech Standard, Sport a Tour.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro úspěch každého nového modelu na evropském trhu je zásadní nabídka pohonných jednotek. Ty musí být především hospodárné, pod tiskovou reklamou musí figurovat co nejnižší hodnota emisí CO2 a měly by být i přiměřeně dynamické. Z tohoto pohledu je nejdůležitější novinkou pod kapotou Astry šesté generace přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 1,4 l a výkonem 138 koní (103 kW), což jen svědčí o tom, že se „downsizing“ stává v Evropě normou.

K dostání bude škála celkem čtyř zážehových jednotek s výkonem od 98 do 178 koní (74 až 132 kW) a čtyř „nafťáků“ s výkony 94 až 158 koní (70 – 118 kW). Všechny budou plnit emisní normu Euro V. Opel zároveň oznámil, že Astra bude alternativně vyjíždět i s hybridní pohonnou jednotkou, ale ta se na trhu objeví nejdříve koncem příštího roku. Navíc je možné, že současné ekonomické problémy značky vývoj dále zpomalí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel Astra se bude opět dodávat jako tří a pětidvéřový hatchback, kupé, kombi a na některých trzích i jako sedan, kabriolet zatím v plánu není. Platformu Delta využívá i Chevrolet Cruze, jenž se vyrábí v továrně Lordstown v Ohiu, takže je pravděpodobné, že se na místních linkách dříve či později objeví i Astra. A třeba pod značkou Buick...

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 432 km
Cena: 73 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 70 000 Kč
Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 154 726 km
Cena: 168 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 296 000 Kč
Opel Astra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 195 855 km
Cena: 90 000 Kč
Opel Zafira 1,8
Rok výroby: 2001
Stav: 193 983 km
Cena: 45 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků