Nový Opel Astra bude i jako kombík, kabrio a OPC

Pozornost fanoušků značky Opel se v posledních týdnech soustředí na pětidvéřové provedení stěžejního modelu Astra, o němž jsme vás podrobně informovali na tomto místě. Tím ale všechno teprve začíná, neboť další karosářské varianty na sebe zřejmě nenechají dlouho čekat

Ačkoli kombík a kabriolet se zdají být hotovou věcí, těšit se podle nových informací můžeme i na třídveřvý hatchback, jenž však bude navržen v podstatně agresivnějším duchu než stávající „pětidvířko“. Tento třídveřový kompakt bude jako stvořený pro očekávanou výkonnou modifikaci OPC (Opel Performance Center), na kterou si však počkáme až do roku 2011. Inženýři od Opelu mají v plánu strávit nějakých 600 hodin v aerodynamickém tunelu, aby vozu zajistili optimální přítlak při zachování nízkých odporů. Přední nárazník bude například zaoblen a tvarován tak, aby směroval proud vzduchu přímo k předním brzdám a skrze kola nerušeně do stran z útrob vozu ven. Zvláštní tvarování zadních světlometů má navíc usnadnit stékání vzduchu z boků vozu a střechy k zajištění jeho laminárního proudění. 

U Opelu se opravdu snaží, neboť je jasné, že Astra je pro její další budoucnost klíčová. Prostředkem k efektivím výpadům proti renomované konkurenci Golfu, Focusu, ale i Fiesty, bude totiž jistě i rozsah nabízených verzí včetně těch karosářských.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Opel Astra
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků