Nová generace Astry nabídne také více místa uvnitř. A opět se dočkáme i kombíku.
Německá značka již naplno odhaluje novou, v pořadí 11. generaci hatchbacku Astra. Se zcela novým základem pod střechou skupiny Stellantis a příchodem elektrifikovaných pohonů Opel rovněž oznamuje, že koukáme na poslední Astru se spalovacími motory. Automobilka se totiž zařekla, že do roku 2028 chce v Evropě prodávat už jen výhradně elektrické modely.
Nová Astra tedy stojí na platformě EMP2, kterou sdílí s novým Peugeotem 308. Rovněž se přitom dočkáme i praktičtějšího kombi Sports Tourer. Po stránce designu přichází novinka se zavedeným jazykem, původně uvedeným na nové generaci crossoveru Mokka. Ani zde tak nechybí přední maska Vizor v kombinaci s chytrými IntelliLux LED světlomety.
Na délku vyrostla Astra o 4 mm s celkovými 4374 mm, přičemž výraznějšími změnami vůči předchozí generaci je nyní rozvor 2675 mm (+13 mm) a šířka 1860 mm (+51 mm). V kabině mají tedy cestující pocítit více prostoru, zatímco objem kufru s nastavitelnou podlahou narostl o 52 litrů na nynějších 422 litrů.
Ostře řezaný a moderně působící design exteriéru ladí rovněž s interiérem. Nová architektura palubní desky razantně zjednodušila atmosféru uvnitř Astry. Dominantou je dvojice velkých spojených displejů v jednom zahnutém panelu. Řadu fyzických tlačítek včetně těch na multifunkčním volantu si nicméně Astra udržuje pro ty nejdůležitější funkce. Bezdrátová rozhraní Apple CarPlay a Android Auto jsou standardem u všech výbavových úrovní.
Astře samozřejmě nechybí poslední asistenční a bezpečnostní systémy. Ve výbavě tak čekejte adaptivní Stop&Go tempomat, autonomní krizové brzdění, systém upozornění na provoz za vozidlem, asistent změny jízdního pruhu nebo parkovací asistent s kamerovým systémem o rozsahu 360 stupňů. Mezi příplatky se objevuje i head-up displej.
Pohonné jednotky nové generace Astry zatím Opel příliš nerozebírá. V každém případě ale potvrzuje, že nadále zůstanou v nabídce benzinové a naftové motorizace, doplněné o dvojici různě nastavených plug-in hybridů – výkonové rozmezí od 81 kW (110 koní) po 165 kW (225 koní), stejně jako u Peugeotu 308. Právě plug-in hybrid tak bude pro Astru vrcholnou motorizací. V závislosti na motoru bude k mání šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka.
Objednávky plánuje Opel spustit během podzimu s prvními dodávkami vozů k zákazníkům na začátku příštího roku.