Nový off-road Jona Olssona: Mercedes G500 4x4² jako monster truck.

Kdo by ve světě motorismu neznal lyžaře a milovníka aut Jona Olssona. Do jeho sbírky extrémních vozů nyní přibylo další. Upravený Mercedes-Benz G500 4x4².

Jon Olsson je milovník extrémů. Je profesionální lyžař, rychlou jízdu na zasněženém povrchu ale má rád i v autě. Proto už delší dobu upravuje svá vozidla do šílených podob, a tak jsme se mohli díky němu v minulosti dozvědět, jak vypadá třeba Lamborghini Huracan s boxem na lyže, nebo off-road Rolls-Royce Wraith. Jedním z jeho miláčků bylo třeba i Audi RS6 DTM, samozřejmě s boxem na lyže a bílo-šedou kamuflážní barvou. Nyní je tady "Lord Hans," tedy Mercedes Benz třídy G, který ale spíše připomíná monster truck.

Blíží se konec G500 4×4². Mercedes příjmá objednávky už jen do konce měsíce

Blíží se konec G500 4×4². Mercedes příjmá objednávky už jen do konce měsíce

Lord Hans, jak mu jeho Jon přezdívá, stojí na základech modelu Mercedes-Benz G500 4x4². Nyní má ale auto téměř 597 kW, a to díky holandské firmě Absolute Motors. Výkon je však zatím pouze odhadovaný, protože vůz musí projít ještě závěrečným testováním. Jon Olsson však slibuje, že brzy na svém blogu uvede finální čísla.

Mimo extrémně upravený motor dostala už tak velmi extravagantní třída G modifikované odpružení, nové terénní pneumatiky, kamuflážní černou barvu karoserie a mnoho uhlíku na kapotě. Dále přidal úpravce i spoustu nových světel a masivní ochranné prvky vpředu. Další zvláštností je šnorchl výfuku od Brabusu, takže pokud se lyžaři bude chtít projíždět hlubokou vodou, není žádný problém.

Interiér na druhou: Tento G500 4x4² v úpravě Brabus zaujme nejen zvenčí

Interiér na druhou: Tento G500 4x4² v úpravě Brabus zaujme nejen zvenčí

Celkově nám příjde "Lord Hans", tedy Mercedes-Benz G500 4x4², jako asi nejracionálnější a nejužitečnější auto, které prozatím Olsson v garáži má, protože RS6 i Huracan mají sice obrovský výkon a náhon na všechna čtyři kola, ale mimo silnici to s nimi bohužel moc nejde.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků