Jezdí na elektřinu, ale na palubě má i generátor, který je schopen energii průběžně doplňovat. Zdroj: Thor Industries

Jezdí na elektřinu, ale na palubě má i generátor, který je schopen energii průběžně doplňovat. | Zdroj: Thor Industries

Baterie má velmi solidní kapacitu 140 kWh a výhradně na elektřinu poskytuje elektrický dojezd lehce přes 240 kilometrů. Když ale do hry vstoupí spalovací jednotka v roli prodlužovače dojezdu, vůz zvládne na jedno tankování přes 800 kilometrů. Zdroj: Thor Industries

Baterie má velmi solidní kapacitu 140 kWh a výhradně na elektřinu poskytuje elektrický dojezd lehce přes 240 kilometrů. Když ale do hry vstoupí spalovací jednotka v roli prodlužovače dojezdu, vůz zvládne na jedno tankování přes 800 kilometrů. | Zdroj: Thor Industries

Nabíjení je možné stejnosměrným proudem, nechybí možnost V2L pro napájení externích zařízení nebo klidně i domu. Zdroj: Thor Industries

Nabíjení je možné stejnosměrným proudem, nechybí možnost V2L pro napájení externích zařízení nebo klidně i domu. | Zdroj: Thor Industries

Jízdní výkony neznáme, ale Thor uvádějí, že pohon má dvakrát větší točivý moment, než naftový motor – akorát neprozradili který. Zdroj: Thor Industries

Jízdní výkony neznáme, ale Thor uvádějí, že pohon má dvakrát větší točivý moment, než naftový motor – akorát neprozradili který. | Zdroj: Thor Industries

Sériovou podobu obytňáku s tímto pohonem by firma ráda uvedla na trh již v příštím roce. Zdroj: Thor Industries

Sériovou podobu obytňáku s tímto pohonem by firma ráda uvedla na trh již v příštím roce. | Zdroj: Thor Industries

Baterie má velmi solidní kapacitu 140 kWh a výhradně na elektřinu poskytuje elektrický dojezd lehce přes 240 kilometrů. Když ale do hry vstoupí spalovací jednotka v roli prodlužovače dojezdu, vůz zvládne na jedno tankování přes 800 kilometrů. Zdroj: Thor Industries
Nabíjení je možné stejnosměrným proudem, nechybí možnost V2L pro napájení externích zařízení nebo klidně i domu. Zdroj: Thor Industries
Jízdní výkony neznáme, ale Thor uvádějí, že pohon má dvakrát větší točivý moment, než naftový motor – akorát neprozradili který. Zdroj: Thor Industries
Sériovou podobu obytňáku s tímto pohonem by firma ráda uvedla na trh již v příštím roce. Zdroj: Thor Industries
5
Fotogalerie

Nový obytňák Thor s obří baterií slibuje skvělý dojezd. „Šťáva“ vám v něm jen tak nedojde

Zajímavý koncept pohonu přináší velkou zásobu energie na cestách i při kempování. Bude i sériová verze?

Americká společnost Thor Industries se zabývá výrobou obytných vozů a karavanů již od osmdesátých let. Patří pod ní například značky Airstream, Hymer, Dutchmen, Keystone a další, v současné době jde o největšího výrobce obytných vozů na světě.

Nyní firma přichází se zajímavým konceptem plug-in hybridního obytného vozu s velmi zajímavými parametry. Jde zatím o prototyp (však se také jmenuje Thor Test Vehicle), který využívá 800V architekturu pohonu od společnosti Harbinger Motors.

Jezdí na elektřinu, ale na palubě má i generátor, který je schopen energii průběžně doplňovat. Baterie má velmi solidní kapacitu 140 kWh a výhradně na elektřinu poskytuje elektrický dojezd lehce přes 240 kilometrů. Když ale do hry vstoupí spalovací jednotka v roli prodlužovače dojezdu, vůz zvládne na jedno tankování přes 800 kilometrů. Nabíjení je možné stejnosměrným proudem, nechybí možnost V2L pro napájení externích zařízení nebo klidně i domu.

Jízdní výkony neznáme, ale Thor uvádějí, že pohon má dvakrát větší točivý moment než naftový motor – akorát neprozradili který. Vozidlo má dále nezávislé zavěšení vpředu a řízení systémem steer-by-wire, tedy bez mechanického propojení volantu s koly (ale dle zveřejněných snímků se záložním spojením). Sériovou podobu obytňáku s tímto pohonem by firma ráda uvedla na trh již v příštím roce.

Doporučujeme

Články odjinud