Nový Nissanu Qashqai dostal unikátní hybridní pohon. Spalovací motor se kol ani nedotkne

15 komentářů

setr
8. března • 18:42

Chevrolet Volt to měl jinak?

HLJ
8. března • 22:20
setr
9. března • 16:11

Jo, to je zajímavý, díky za osvětu.

viper
8. března • 17:32

https://www.youtube.com/watch... přijde mi to lepší řešení než ty plugin hybridy

kiskovce
8. března • 15:17

Vidim ze sa tu zisli sami odbornici "hele ved to ma Honda taky", nie nema.
Hodna ma fyzicky spojeny splovaci motor s kolesami, vstrede toho spojenia je elektromotor ,ktory sa cez spojku pripaja k spalovaciemu, ak sa to vyzaduje.
Nissan to ma uplne mechanicky oddelene, spalovaci motor funguje iba a jedine na dodavanie elektrickej enerigie, neprenasa ziadnu hnaciu silu na kolesa.

HLJ
8. března • 17:10

Ne nemá. Já vím že občas lidi myslí, ale ... . Mezi motorem a kolama je olejová rozpojovací spojka s jediným převodovým poměrem (proto technicky je možné aby motor poháněl kola jen v rozmezí rychlostí cca 70 - 140 km/hod a jen za určitých velmi omezených podmínek). Motor je na pevno připojen k elektromotoru tedy spíš generátoru, který vyrábí elektriku (a startuje motor). Kola jsou na pevno spojená s druhým elektromotorem. Většinu provozních režimů je v pořadí spalovací motor vyrábí na generátoru elektriku ta přes měnič jde do druhého elektromotoru a pohání kola (abstrahuji od baterky a tak). A jen výjimečně motor se přes olejovou spojku připne na hřídel druhého elektromotor a výstup na kola. Ano ještě nikdo asi veřejně neviděl rozborku translace u Nissanu, a je možné že vypustí olejovou spojku (ikdyž při honbě za setinami ve spotřebě bych se i divil), ale to nic nemění na tom že Honda primárně přenos výkonu řeší elektricky.

kiskovce
9. března • 11:38

no staci si pozriet ako to vyrobca prezentuje, obrazky by stacili aj jednoduchsim.
The e-POWER system offers full electric motor drive, meaning that the wheels are completely driven by the electric motor, only.
cize je jasne ze to Honda ani zdaleka nie je.https://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/e_... ...

HLJ
8. března • 10:24

Tak já nevím, se přebírají tiskové zprávy bez zamyšlení? Koncepce je zavedená, odzkoušená a funkční. Honda používá principiálně stejný typ hybridu, motor pohání generátor a vyrobená elektrické energie pohání elektromotor. Honda má i jeden režim kdy se motor připojí přímo na kola přes olejovou spojku, může se tak stát v rychlostech cca mezi 70 -140 km/hod kdy je podle Hondy při určitých typech zatíženích efektivnější přímí pohon, jinak vždy je pohon řešen elektrickou cestou, ale očekával bych že i Nissan bude mít podobné řešení. A dokonce má tento typ hybridu v druhé generaci pro Jazz a HRV, dosluhující první generace je v CRV. A uživatelsky tento hybrid funguje (v Jazzu) až návykově dobře, na rozdíl od Honďáckých asistenčních systémů.

dgf
9. března • 14:45

Mistubishi Outlander PHEV to má podobně (už od r 2013). Do 80km/h funguje spalovaci motor jen jako generátor. Nad 80 km/h se umí připojit i napřímo přes spojku.
Stejně to měl Chevrolet Volt.
Rozdíl je právě v tom, že ten Nissan funguje čistě jako seriový hybrid a spalovací motor se na kola připojit neumí. A takových aut právě moc není.

HLJ
9. března • 20:52

v Eclipsu by to mělo už být jinak je to snad nová generace (a sama automobilka už to prezentuje jako elektromobil se spalovacím motorem), ale rozborku translace sem zatím na netu neviděl, to že jeden elektromotor slouží jako generátor je zachované, pak jsou tam dva elektromotory pro každou nápravu, a předpokládám jednu rozpojovací spojku s převodem na rychlost 120 - 130 km/hod a vyšší. Chevrolet Volt má tři spojky, ale netuším jak to měla předchozí generace hybridního ustrojí v Outlanderu

HLJ
8. března • 23:12

a ještě sem zapomněl, i Mitsubishi má stejnou koncepci, minimálně u Eclipse, jen ten je PHEV (hybrid s větší baterkou která se dá nabíjet).

.
8. března • 10:45

konkrétně u CR-V a HR-V s tímto druhem pohonu se lidé zmiňují, že nad 100km/h už to prakticky nezrychluje, je to hlučné a mají pak tahle auta vysokou spotřebu. takže město ok, ale dálnice?

HLJ
8. března • 16:58

Osobní zkušenost od Hondy mám jen s Jazzem hybrid, a rozhodně to není problém ani dálnici. Není problém ani předjet kamion, jen ano 10 +/- sekund je motor v otáčkách, stačí se nebát dát plyn ;o) Co je spíš horší na dálnici je odhlučnění u Hondy. A co se týká spotřeby, když se jede tempomatových 115 km/hod tak někde okolo 5,8 - 6,2 litrů na100, ve 130 pak už přes 7. Ale na dálnici hybridy malých obsahu jako 1.5 od Hondy ani od Toyoty k moc nejsou, resp. pár desítek km je v pohodě, ale na dálkové přesuny to není. U CRV je asi lepší počkat na nový model, kde bude druhá nová generace 2litru (1.5 jsou už druhé generace)

HLJ
11. března • 11:47

tak sem to orientačně změřil, ze 120 na 140 cca 7,5 sekundy, jinak i hluku je problém s aerodynamickým hlukem (a nebo za deště, izolace ve stropě bude žádná), motor při ustálených rychlostech je zvukově bez problémů.

Pepa
8. března • 9:53

Dyt to je to sami jako Honda...

Doporučujeme

Články odjinud