Nový Nissan Z Proto oficiálně: Má krásný retro styl, twin-turbo V6 a manuální skříň

Konečně jsme se dočkali a Nissan představuje vizi nástupce sportovního kupé 370Z. Na retro hledí i po stránce techniky.

S ohlédnutím na uvedení Nissanu 370Z v roce 2009 je zřejmé, že rodina sporťáků Z od japonské značky už zoufale potřebovala nového člena. A tady ho máme! Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z).

Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků, které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu.  

Nový Top Gear se blíží! Vedle šaškáren čekejte i bouračku v Lamborghini Diablo

Nový Top Gear se blíží! Vedle šaškáren čekejte i bouračku v Lamborghini Diablo

Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech. S délkou 4382 mm je pak Z Proto o 117 mm delší než 370Z, zatímco na šířku má 1850 mm a vysoké je 1310 mm. Vize nového kupé je tedy rovněž o chlup širší a nižší.

Interiér je pochopitelně zaměřený na řidiče a Nissan se nesnaží vymýšlet něco převratného. V době kdovíjak tvarovaných volantů potěší normálně kulatý věnec. Architektura palubní deska je poté vcelku jednoduchá, na druhou stranu Nissan drží s dobou po stránce velkého digitálního přístrojového štítu a dotykového infotainmentu. Dodatečnou trojicí analogových budíků nad výdechy klimatizace se však značka zase vrací do minulosti.

Porsche uvádí automat PDK i pro Cayman GT4. Ani Spyder a GTS 4.0 nepřijdou zkrátka

Porsche uvádí automat PDK i pro Cayman GT4. Ani Spyder a GTS 4.0 nepřijdou zkrátka

Řeči o nasazení dvakrát přeplňovaného V6 pod kapotu Z Proto se potvrzují. V této prototypové fázi ovšem Nissan neupřesňuje další podrobnosti o pohonné jednotce. I britský Autocar nicméně dodává, že půjde s velkou pravděpodobností o třílitrový motor, který dnes najdete v Infiniti Q60 Coupe, a naladěním by se mohl držet 400 koní (294 kW). Pohon zadních kol a manuální šestistupňová převodovka je potvrzenou cestou, možnosti automatické převodovky bychom se nicméně měli dočkat také.  

Design produkční verze se nejspíš v určitých ohledech trochu změní, základní myšlenka řidičského sportovního kupé s klasickou technikou ale určitě zůstane. Představení sériové varianty bychom se měli dočkat někdy během příštího roku. Do té doby se Nissan určitě ještě ozve, jak to s vývojem nového „Zetka“ jde.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků