Japonský  Nissan  si v nabídce drží sportovní automobil z rodiny Z již od roku 1969. V této tradici hodlá pokračovat i nadále, což potvrdil loňský podzim prototypem Z Proto. Na sociální sítě už začínají prosakovat první fotografie a videa produkční verze. První várka pochází zřejmě z transportu vozu. Zdroj: instagram.com/carbnplug

Japonský Nissan si v nabídce drží sportovní automobil z rodiny Z již od roku 1969. V této tradici hodlá pokračovat i nadále, což potvrdil loňský podzim prototypem Z Proto. Na sociální sítě už začínají prosakovat první fotografie a videa produkční verze. První várka pochází zřejmě z transportu vozu. | Zdroj: instagram.com/carbnplug

Produkční verze si zachovala kontury prototypu, což ostatně potvrdily i fotografie z australského patentového úřadu, které se na internetu  objevily v polovině letošního ledna . Zdroj: instagram.com/carbnplug

Produkční verze si zachovala kontury prototypu, což ostatně potvrdily i fotografie z australského patentového úřadu, které se na internetu objevily v polovině letošního ledna. | Zdroj: instagram.com/carbnplug

Oficiální odhalení má však ještě čas. Hotové auto bysme měli vidět koncem tohoto roku, jiné zdroje pak uvádí až rok 2023. Zdroj: instagram.com/carbnplug

Oficiální odhalení má však ještě čas. Hotové auto bysme měli vidět koncem tohoto roku, jiné zdroje pak uvádí až rok 2023. | Zdroj: instagram.com/carbnplug

Nissan odmítal označovat vůz Z Proto jako koncept - prý šlo o skutečné auto, i když nedokončené. Foto: CarAdvice

Nissan odmítal označovat vůz Z Proto jako koncept - prý šlo o skutečné auto, i když nedokončené. | Foto: CarAdvice

Záď budoucího Nissanu Z se inspiruje modelem 300Z. Foto: CarAdvice

Záď budoucího Nissanu Z se inspiruje modelem 300Z. | Foto: CarAdvice

Pohled zpředu ukazuje finální podobu čelní masky s modulem senzorů. Foto: CarAdvice

Pohled zpředu ukazuje finální podobu čelní masky s modulem senzorů. | Foto: CarAdvice

Pohon má zajistit šestiválec twin turbo, novinka by měla dostat manuální i automatickou převodovku. Foto: CarAdvice

Pohon má zajistit šestiválec twin turbo, novinka by měla dostat manuální i automatickou převodovku. | Foto: CarAdvice

Boční silueta ukazuje designové odkazy na starší i moderní "zetka". Foto: CarAdvice

Boční silueta ukazuje designové odkazy na starší i moderní "zetka". | Foto: CarAdvice

Boční silueta ukazuje designové odkazy na starší i moderní "zetka". Foto: CarAdvice

Boční silueta ukazuje designové odkazy na starší i moderní "zetka". | Foto: CarAdvice

Finální podoba nového sporťáku Nissan Z. Foto: CarAdvice

Finální podoba nového sporťáku Nissan Z. | Foto: CarAdvice

S ohlédnutím na uvedení Nissanu 370Z v roce 2009 je zřejmé, že rodina sporťáků Z od japonské značky už zoufale potřebovala nového člena. A tady ho máme!

S ohlédnutím na uvedení Nissanu 370Z v roce 2009 je zřejmé, že rodina sporťáků Z od japonské značky už zoufale potřebovala nového člena. A tady ho máme!

Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z).

Tedy alespoň částečně, jelikož dlouho očekávaný Nissan Z Proto je zatím pouhým konceptem, respektive prototypem, který nám teprve naznačuje, jakým směrem se bude ubírat produkční model (možná označený jako 400Z).

Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků...

Zásadních klíčových prvků by se ovšem Nissan neměl v sériové podobě zbavit. Po stránce designu tak automobilka vytasila zásobu retro prvků...

...které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu.  

...které odkazují na starší modely jako 240Z, třeba po stránce grafiky LED světlometů a celkového výrazu přední masky, nebo modernější 300ZX ve stylu zadních svítilen umístěných v černém panelu.  

Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech.

Tradičně se pak Nissan drží siluety s dlouhou kapotou a kompaktní kabinou s razantně se snižující linií střechy. Retro styl doplňují karbonové doplňky a auto stojí na lehkých 19palcových kolech.

S délkou 4382 mm je pak Z Proto o 117 mm delší než 370Z, zatímco na šířku má 1850 mm a vysoké je 1310 mm. Vize nového kupé je tedy rovněž o chlup širší a nižší.

S délkou 4382 mm je pak Z Proto o 117 mm delší než 370Z, zatímco na šířku má 1850 mm a vysoké je 1310 mm. Vize nového kupé je tedy rovněž o chlup širší a nižší.

Interiér je pochopitelně zaměřený na řidiče a Nissan se nesnaží vymýšlet něco převratného. V době kdovíjak tvarovaných volantů potěší normálně kulatý věnec.

Interiér je pochopitelně zaměřený na řidiče a Nissan se nesnaží vymýšlet něco převratného. V době kdovíjak tvarovaných volantů potěší normálně kulatý věnec.

Architektura palubní deska je poté vcelku jednoduchá, na druhou stranu Nissanu drží s dobou po stránce velkého digitálního přístrojového štítu a dotykového infotainmentu.

Architektura palubní deska je poté vcelku jednoduchá, na druhou stranu Nissanu drží s dobou po stránce velkého digitálního přístrojového štítu a dotykového infotainmentu.

Dodatečnou trojicí analogových budíků nad výdechy klimatizace se však značka zase vrací do minulosti.

Dodatečnou trojicí analogových budíků nad výdechy klimatizace se však značka zase vrací do minulosti.

Řeči o nasazení dvakrát přeplňovaného V6 pod kapotu Z Proto se potvrzují. V této prototypové fázi ovšem Nissan neupřesňuje další podrobnosti o pohonné jednotce.

Řeči o nasazení dvakrát přeplňovaného V6 pod kapotu Z Proto se potvrzují. V této prototypové fázi ovšem Nissan neupřesňuje další podrobnosti o pohonné jednotce.

I britský Autocar nicméně dodává, že půjde s velkou pravděpodobností o třílitrový motor, který dnes najdete v Infinity Q60 Coupe, a naladěním by se mohl držet 400 koní (294 kW).

I britský Autocar nicméně dodává, že půjde s velkou pravděpodobností o třílitrový motor, který dnes najdete v Infinity Q60 Coupe, a naladěním by se mohl držet 400 koní (294 kW).

Pohon zadních kol a manuální šestistupňová převodovka je potvrzenou cestou, možnosti automatické převodovky bychom se nicméně měli dočkat také.  

Pohon zadních kol a manuální šestistupňová převodovka je potvrzenou cestou, možnosti automatické převodovky bychom se nicméně měli dočkat také.  

Design produkční verze se nejspíš v určitých ohledech trochu změní, základní myšlenka řidičského sportovního kupé s klasickou technikou ale určitě zůstane.

Design produkční verze se nejspíš v určitých ohledech trochu změní, základní myšlenka řidičského sportovního kupé s klasickou technikou ale určitě zůstane.

Představení sériové varianty bychom se měli dočkat někdy během příštího roku. Do té doby se Nissan určitě ještě ozve, jak to s vývojem nového „Zetka“ jde.

Představení sériové varianty bychom se měli dočkat někdy během příštího roku. Do té doby se Nissan určitě ještě ozve, jak to s vývojem nového „Zetka“ jde.

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

 Zdroj: Nissan

| Zdroj: Nissan

Produkční verze si zachovala kontury prototypu, což ostatně potvrdily i fotografie z australského patentového úřadu, které se na internetu  objevily v polovině letošního ledna . Zdroj: instagram.com/carbnplug
Oficiální odhalení má však ještě čas. Hotové auto bysme měli vidět koncem tohoto roku, jiné zdroje pak uvádí až rok 2023. Zdroj: instagram.com/carbnplug
Nissan odmítal označovat vůz Z Proto jako koncept - prý šlo o skutečné auto, i když nedokončené. Foto: CarAdvice
Záď budoucího Nissanu Z se inspiruje modelem 300Z. Foto: CarAdvice
35
Fotogalerie

Nový Nissan Z odhalen v produkční formě. Od prototypu se moc neliší

Nový sportovní model japonského Nissanu je velmi ostře sledovaný. Není tak divu, že je těžké ho uhlídat.

Japonský Nissan si v nabídce drží sportovní automobil z rodiny Z již od roku 1969. V této tradici hodlá pokračovat i nadále, což potvrdil loňský podzim prototypem Z Proto. Na sociální sítě už začínají prosakovat první fotografie a videa produkční verze. První várka pochází zřejmě z transportu vozu.

Produkční verze si zachovala kontury prototypu, což ostatně potvrdily i fotografie z australského patentového úřadu, které se na internetu objevily v polovině letošního ledna. Oficiální odhalení má však ještě čas. Hotové auto bysme měli vidět koncem tohoto roku, jiné zdroje pak uvádí až rok 2023.

Každopádně nás čeká sportovní kupé s dvakrát přeplňovaným vidlicovým šestiválcem, který bude možné spárovat s manuální převodovkou. Na fotografiích produkční verze se nicméně potvrzuje i přítomnost automatu. Čísla si automobilka prozatím nechává pro sebe, logickým krokem by ale bylo použít agregát z Infiniti Q60 o výkonu 406 koní.

Motor by měl pohánět pouze zadní nápravu. Na další informace si ale budeme muset ještě počkat. Kvůli emisním limitům zatím ani není jasný příchod do Evropy. Nissan by se na našich trzích musel pořádně opřít do elektromobility. Uvidíme tedy, jak si povede elektrickému SUV Ariya.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud