Nissan X-Trail se nebude vyrábět v Británii. Prsty v tom má zase Brexit

Již před dvěma lety oznámil Nissan výrobu nové generace SUV X-Trail také ve Velké Británii. Nyní však automobilka otáčí a oznamuje, že k produkci raději upřednostní domácí Japonsko.

Přestože Nissan v současnosti zastává ve Velké Británii asi 30% podíl na produkci aut, plány výroby nové generace modelu X-Trail v tamní továrně v Sunderlandu nyní ruší. S podporou vlády bylo rozšíření produkce v Británii oznámeno již v roce 2016. Jak ovšem nyní tvrdí automobilka, dodnes se toho v Evropě mnoho změnilo.

Zrušení plánované produkce X-Trailu tak má mít částečně na svědomí i neustále probíraný odchod Velké Britániie z EU. Přesněji pak jde o nejisté podmínky takzvaného Brexitu a jeho dopadu na zahraniční firmy operující v Británii. Také domácí společnosti jako Jaguar Land Rover nebo Rolls-Royce však daly najevo obavy v rámci narušení dodávek dílů z kontinentální Evropy.

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

„Prostředí automobilového průmyslu se za poslední roky v Evropě dramaticky změnilo. Ačkoliv jsme toto rozhodnutí učinili z podnikatelských důvodů, pokračující nejistota kolem budoucích vztahů Británie s EU nepomáhá firmám, jako je ta naše, při plánování budoucnosti,“ zaznělo nyní z automobilky. Informace přinesla ČTK.

Namísto dodatečné výroby v továrně Sunderlandu, která zaměstnává přibližně 7000 lidí, tak Nissan nechá produkci nového X-Trailu raději doma v Japonsku. Automobilka nicméně oznamuje, že tímto rozhodnutím nedojde ke zrušení dosavadních pracovních míst v továrně. Na druhou stranu, start výroby nového X-Trailu měl další místa vytvořit.

Rolls-Royce vs. Brexit: Luxusní automobilce hrozí zastavení výroby

Rolls-Royce vs. Brexit: Luxusní automobilce hrozí zastavení výroby

V Sunderlandu Nissan současně vyrábí modely Qashqai, Leaf a Juke, přičemž na místě se má od roku 2020 produkovat i nadcházející nová generace Qashqaie. Se zamítnutím produkce X-Trailu však zatím není nic stoprocentní.

V galerii současná generace Nissanu X-Trail.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků