Nový Nissan X-Trail na českém trhu

Od svého nástupu do prodeje v roce 2001 se Nissan X-TRAIL úspěšně zavedl jako nejvýkonnější vůz svého tržního segmentu v Evropě a současně jako jeden z absolutně nejprodávanějších. Díky vyvážené kombinaci atraktivního vzhledu, bohaté výbavy a výborných jízdních výkonů si drží velmi dobré postavení také na českém trhu. A nyní nastupuje s mírně modifikovanou tváří, změněným interiérem a silnějším turbodieselem:

  • Nový turbodiesel 100 kW (136 k)
  • Stylistické úpravy interiéru i exteriéru 
  • Zvýšená kvalita a využitelnost vnitřku
  • Luxusnější výbava ve třech stupních Comfort, Sport a Elegance
  • Tři nové barvy

Mezi hlavní změny X-Trailu patří přepracování zevnějšku, vnitřku i motoru. Nový turbodiesel 100 kW (136 k) se vstřikováním paliva commonrail má k dispozici větší sílu i točivý moment pro celkové zlepšení výkonů X-TRAILu.

Navíc se přidávají nové prvky výbavy – z volantu ovládané integrované audio s kazetovým přehrávačem a měničem na 6 CD (Sport a Elegance), praktická síť do zavazadlového prostoru, přepracovaná schránka před spolujezdcem, vyhřívaná nebo chlazená schránka ve středové konzole, velkoplošné, elektricky ovládané střešní okno pro verzi Elegance (na přání pro Sport) aj.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nástup stokilowattového turbodieselu Nissan 2.2dCi je významným krokem k upevnění předního postavení  X-TRAILu ve své třídě. Začleněním poslední generace přímého vstřikování paliva commonrail s turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek a větším mezichladičem stlačeného vzduchu se výkon z 84 kW (114 k) a 270 Nm předchozí generace motoru podstatně zvýšil na současných 100 kW (136 k) a 314 Nm točivého momentu. Maximální rychlost vozu tak dosahuje 180 km/h a zrychlení je lepší o  2,2 sekundy – z 0 na 100 km/h to X-Trail nyní zvládne za 11,5 s. Kombinovaná spotřeba paliva přitom zůstala na velmi příznivé úrovni 7,2 l nafty na 100 km.

Nový X-TRAIL z vnějšku snadno rozeznáte podle decentních stylistických změn, zahrnujících novou masku, nové nárazníky vpředu i vzadu, chromované dveřní kliky a nová zadní světla. Nárazníky jsou o něco kompaktnější než dříve, takže celková délka vozu klesla z 4510 mm na 4455mm. Tím se mimo jiné zvýšily nájezdové úhly a znatelně se tak zlepšila i průchodnost vozu v terénu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

X-TRAIL, zacílený na aktivní trávení volného času, se vypracoval na samotný vrchol své třídy díky záviděníhodné směsi atraktivního image a výjimečných schopností. Klíčem ke špičkovým výkonům X-TRAILu je přitom elektronicky řízený systém ALL-Mode 4x4, který v reálném čase automaticky přepíná mezi pohonem přední nápravy a všech kol v závislosti na okamžitém stavu povrchu vozovky a chování vozu.

Ve výbavě nového X-TRAILu najdete také ESP+, nejnovější protiprokluzový a stabilizační systém, automaticky monitorující trakci kol. Kombinací aktivace brzd a tahu motoru pak podle potřeby jednotlivá kola buď přibržďuje, nebo jim naopak přidává větší porci výkonu. ESP+ je spojen s elektronicky ovládaným plynem, elektronickým samosvorným diferenciálem LSD, nejnovější generací protiblokovacího systému ABS s přerozdělením brzdné síly EBD, mechanickým brzdovým asistentem NBA a kontrolou trakce TCS.

Nový Nissan X-Trail je samozřejmě ve všech stupních výbavy k dispozici také v plně pětimístné užitkové verzi N1 s možností odpočtu DPH. Přehled cen najdete na webu www.nissan-xtrail.cz.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků