Nový Nissan Sunny: jen pro rozvojové země

Slavné jméno Sunny se vrací do nabídky Nissanu. Zrovna jeho návratu se zřejmě nedočkáme, samotného vozu ale ano.

Magnetem expozice značky Nissan na osmém mezinárodním autosalonu v Šanghaji se stal zcela nový kompaktní sedan se staronovým označením Sunny. Měl by se stát silným hráčem v nižší střední třídě na trzích rozvojových zemí, kde se na rozdíl od Evropy malé vozy s klasickou tříprostorovou karoserií těší mimořádné popularitě. Podle Nissanu se novinka začne prodávat nejprve v Číně (již od ledna roku 2011) a následovat má dalších 170 trhů po celém světě, nicméně je jasné, že na většině z nich ponese jiné jméno.

Vyobrazený vůz je podle automobilky zcela novým, „globálním“ sedanem, setkat bychom se s ním tedy měli i v Evropě. Pod jakým jménem, to zatím nevíem. Tisková zpráva se přímo nezmiňuje o názvu Versa, ale zdá se být pravdě podobným, že právě Versa bude jednou z inkarnací nového Sunny.

Pod jeho celkem hodnotně působící karoserií se skrývají mechanické skupiny minivozu Micra, což naznačuje již pohled do interiéru s takřka identickou palubní deskou. Ačkoli se má Sunny začít prodávat již za několik týdnů, detailů známe zatím jen málo. Pod kapotou bude usazen zážehový čtyřválec HR15DE s objemem 1,5 l doplněný bezstupňovou převodovkou Xtronic CVT, na přední nápravě najdeme konvenční vzpěry McPherson, vzadu pak jednoduchá vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Pro čínský trh se bude Sunny vyrábět v místní továrně Huadu Plant, ceny mají začínat v přepočtu okolo 220 tisíc Kč.

Jméno Sunny se v nabídce Nissanu objevuje již bezmála půl století a svého času byly tyto vozy dobře známým jevem i našich silnic. Svoji kariéru zahájilo v roce 1966 s představením modelu Datsun 1000, v Evropě a Japonsku název Sunny zanikl, ale dále pokračuje třeba v Africe. Až do generace B11 vozy Sunny patřily do nižší třídy, pozdější řady již mířily o třídu výše. Od roku 1982 byly všechny tyto stroje osazovány novou generací motorů Nissan A. V současnosti je jméno Sunny obvykle používáno pro exportní verze modelu Nissan Pulsar.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový Nissan Sunny
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků