Nový Nissan Sunny: jen pro rozvojové země

Slavné jméno Sunny se vrací do nabídky Nissanu. Zrovna jeho návratu se zřejmě nedočkáme, samotného vozu ale ano.

Magnetem expozice značky Nissan na osmém mezinárodním autosalonu v Šanghaji se stal zcela nový kompaktní sedan se staronovým označením Sunny. Měl by se stát silným hráčem v nižší střední třídě na trzích rozvojových zemí, kde se na rozdíl od Evropy malé vozy s klasickou tříprostorovou karoserií těší mimořádné popularitě. Podle Nissanu se novinka začne prodávat nejprve v Číně (již od ledna roku 2011) a následovat má dalších 170 trhů po celém světě, nicméně je jasné, že na většině z nich ponese jiné jméno.

Vyobrazený vůz je podle automobilky zcela novým, „globálním“ sedanem, setkat bychom se s ním tedy měli i v Evropě. Pod jakým jménem, to zatím nevíem. Tisková zpráva se přímo nezmiňuje o názvu Versa, ale zdá se být pravdě podobným, že právě Versa bude jednou z inkarnací nového Sunny.

Pod jeho celkem hodnotně působící karoserií se skrývají mechanické skupiny minivozu Micra, což naznačuje již pohled do interiéru s takřka identickou palubní deskou. Ačkoli se má Sunny začít prodávat již za několik týdnů, detailů známe zatím jen málo. Pod kapotou bude usazen zážehový čtyřválec HR15DE s objemem 1,5 l doplněný bezstupňovou převodovkou Xtronic CVT, na přední nápravě najdeme konvenční vzpěry McPherson, vzadu pak jednoduchá vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Pro čínský trh se bude Sunny vyrábět v místní továrně Huadu Plant, ceny mají začínat v přepočtu okolo 220 tisíc Kč.

Jméno Sunny se v nabídce Nissanu objevuje již bezmála půl století a svého času byly tyto vozy dobře známým jevem i našich silnic. Svoji kariéru zahájilo v roce 1966 s představením modelu Datsun 1000, v Evropě a Japonsku název Sunny zanikl, ale dále pokračuje třeba v Africe. Až do generace B11 vozy Sunny patřily do nižší třídy, pozdější řady již mířily o třídu výše. Od roku 1982 byly všechny tyto stroje osazovány novou generací motorů Nissan A. V současnosti je jméno Sunny obvykle používáno pro exportní verze modelu Nissan Pulsar.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový Nissan Sunny
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků