Jak funguje japonské SUV v hybridní verzi e-Power při nouzových manévrech? Vypadá to divoce, ale ne zpoza volantu.
Španělští kolegové z webu km77.com nám servírují další ze svých zajímavých losích testů a slalomů. Tentokrát se podívali na zub novému Nissanu Qashqai e-Power, poháněnému 140kW elektromotorem, jemuž dodává energii přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru se 116 kW. Motor je mimochodem zajímavý variabilním zdvihem pístů, díky čemuž umí měnit kompresní poměr. Ale teď zpátky k losímu testu.
Záběry vypadají poněkud hrozivě, při změnách směru jsou patrné velké náklony a po odlehčení zádě se vnitřní zadní kolo ocitá pravidelně ve vzduchu. Zpoza volantu prý situace není tak dramatická, po pár zkušebních jízdách auto poslouchá a překážkám se vyhnulo nejen ve stanovené referenční rychlosti 77 km/h, ale test zvládlo i v 79 km/h.
Ovladatelnost je tedy na vysoké úrovni, ale španělští novináři konstatují, že přesuny hmoty by mohly být zvládnuty lépe a Qashqai by si zasloužil tvrdší odpružení, aby nedocházelo ke ztrátě kontaktu kola s vozovkou. V testu měl vůz obuty letní pneumatiky Michelin Primacy 4 v rozměru 235/45 na 20“ kolech.