Nový Nissan Qashqai v losím testu jezdil po třech kolech. I tak ho ale zvládl se ctí

Jak funguje japonské SUV v hybridní verzi e-Power při nouzových manévrech? Vypadá to divoce, ale ne zpoza volantu.

Španělští kolegové z webu km77.com nám servírují další ze svých zajímavých losích testů a slalomů. Tentokrát se podívali na zub novému Nissanu Qashqai e-Power, poháněnému 140kW elektromotorem, jemuž dodává energii přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru se 116 kW. Motor je mimochodem zajímavý variabilním zdvihem pístů, díky čemuž umí měnit kompresní poměr. Ale teď zpátky k losímu testu.

Záběry vypadají poněkud hrozivě, při změnách směru jsou patrné velké náklony a po odlehčení zádě se vnitřní zadní kolo ocitá pravidelně ve vzduchu. Zpoza volantu prý situace není tak dramatická, po pár zkušebních jízdách auto poslouchá a překážkám se vyhnulo nejen ve stanovené referenční rychlosti 77 km/h, ale test zvládlo i v 79 km/h.

Ovladatelnost je tedy na vysoké úrovni, ale španělští novináři konstatují, že přesuny hmoty by mohly být zvládnuty lépe a Qashqai by si zasloužil tvrdší odpružení, aby nedocházelo ke ztrátě kontaktu kola s vozovkou. V testu měl vůz obuty letní pneumatiky Michelin Primacy 4 v rozměru 235/45 na 20“ kolech.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Váš názor Další článek: Značka Bentley otiskla závodního ducha do dvou speciálních modelů. Vzpomínají na vítězství a nový rekord ve vytrvalostním závodu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz