Od uvedení v roce 2007 již překročily prodeje Nissanu Qashqai v Evropě hranici tří milionů kusů. Na tento úspěch bude chtít japonská značka navázat i se svou novou, v pořadí třetí generací. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Od uvedení v roce 2007 již překročily prodeje Nissanu Qashqai v Evropě hranici tří milionů kusů. Na tento úspěch bude chtít japonská značka navázat i se svou novou, v pořadí třetí generací. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Silný ohled na místní trh potvrzuje u novinky i vývoj, který opět probíhal u evropského týmu Nissanu a na starém kontinentu se bude nový Qashqai i nadále vyrábět. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Silný ohled na místní trh potvrzuje u novinky i vývoj, který opět probíhal u evropského týmu Nissanu a na starém kontinentu se bude nový Qashqai i nadále vyrábět. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Designové oddělení Nissanu v Londýně přichází s moderním, ostře řezaným exteriérem, který se drží stylu posledních modelů značky. Qashqai poprvé stojí na 20palcových kolech, zatímco jeho příď vyplňují full-LED Matrix světlomety. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Designové oddělení Nissanu v Londýně přichází s moderním, ostře řezaným exteriérem, který se drží stylu posledních modelů značky. Qashqai poprvé stojí na 20palcových kolech, zatímco jeho příď vyplňují full-LED Matrix světlomety. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Základem je platforma CMF-C aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, která značce dovoluje SUV plně elektrifikovat. Oproti předešlé generaci se rozvor vozu zvětšil o 20 mm (2666 mm) a celková délka o 31 mm (4425 mm). | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Základem je platforma CMF-C aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, která značce dovoluje SUV plně elektrifikovat. Oproti předešlé generaci se rozvor vozu zvětšil o 20 mm (2666 mm) a celková délka o 31 mm (4425 mm). | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Také zvýšením výšky o 35 mm (1625 mm) a rozšířením o 29 mm (1835 mm) pak mluví Nissan o prostornějším interiéru. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Také zvýšením výšky o 35 mm (1625 mm) a rozšířením o 29 mm (1835 mm) pak mluví Nissan o prostornějším interiéru. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Zvětšil se tak i objem kufru o „více než 50 litrů“, čekejme tedy standardní objem přes 460 litrů. Do úložných prostorů dveří se zase vejdou až 1,5litrové lahve (dříve jen půllitrové). | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Zvětšil se tak i objem kufru o „více než 50 litrů“, čekejme tedy standardní objem přes 460 litrů. Do úložných prostorů dveří se zase vejdou až 1,5litrové lahve (dříve jen půllitrové). | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Architektura palubní desky je zcela nová, dominuje jí 12,3palcový digitální přístrojový štít a až 9palcová obrazovka infotainmentu uprostřed. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Architektura palubní desky je zcela nová, dominuje jí 12,3palcový digitální přístrojový štít a až 9palcová obrazovka infotainmentu uprostřed. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Podpora rozhraní Android Auto a Apple CarPlay (pro Apple i bezdrátově) je dnes samozřejmostí, k dispozici je rovněž integrace asistenta Amazon Alexa, přičemž k palubní Wi-Fi může být připojeno až sedm zařízení. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Podpora rozhraní Android Auto a Apple CarPlay (pro Apple i bezdrátově) je dnes samozřejmostí, k dispozici je rovněž integrace asistenta Amazon Alexa, přičemž k palubní Wi-Fi může být připojeno až sedm zařízení. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Do výbavy nového Qashqaie přihazuje Nissan i bezdrátové dobíjení telefonu, USB-C porty vpředu a vzadu, ambientní osvětlení nebo příplatkově 10,8palcový head-up displej... | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Do výbavy nového Qashqaie přihazuje Nissan i bezdrátové dobíjení telefonu, USB-C porty vpředu a vzadu, ambientní osvětlení nebo příplatkově 10,8palcový head-up displej... | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

...audiosystém Bose s 10 reproduktory a subwooferem v kufru, možnost čalounění kůží Nappa nebo přední sedačky s masážní funkcí. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

...audiosystém Bose s 10 reproduktory a subwooferem v kufru, možnost čalounění kůží Nappa nebo přední sedačky s masážní funkcí. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Na hi-tech notě pokračuje SUV novou generací asistenčního systému ProPILOT, který umí využívat data z navigace. Soubor asistentů tak zvládne zrychlit a zabrzdit vozidlo do zastavení v jednom jízdním pruhu na dálnici... | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Na hi-tech notě pokračuje SUV novou generací asistenčního systému ProPILOT, který umí využívat data z navigace. Soubor asistentů tak zvládne zrychlit a zabrzdit vozidlo do zastavení v jednom jízdním pruhu na dálnici... | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

...upravuje rychlost vozu čtením dopravních značek, monitoruje překážky po stranách vozu i za ním (s autonomním brzděním) a hlídáním mrtvého úhlu zabraňuje srážce při vyjetí z pruhu. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

...upravuje rychlost vozu čtením dopravních značek, monitoruje překážky po stranách vozu i za ním (s autonomním brzděním) a hlídáním mrtvého úhlu zabraňuje srážce při vyjetí z pruhu. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Nakonec nechybí dnes stále častější centrální airbag mezi předními sedadly. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Nakonec nechybí dnes stále častější centrální airbag mezi předními sedadly. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

SUV nabídne dvě řešení pohonného ústrojí. Základní a nepochybně dostupnější technikou bude modernizovaný přeplňovaný čtyřválec 1.3 DIG-T, který Nissan osadil 12V mild-hybridním systémem ALiS. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

SUV nabídne dvě řešení pohonného ústrojí. Základní a nepochybně dostupnější technikou bude modernizovaný přeplňovaný čtyřválec 1.3 DIG-T, který Nissan osadil 12V mild-hybridním systémem ALiS. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Rekuperovanou energii v malé lithium-iontové baterii bude systém používat v režimech Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze u verze s převodovkou CVT) a také pro navýšení točivého momentu ústrojí. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Rekuperovanou energii v malé lithium-iontové baterii bude systém používat v režimech Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze u verze s převodovkou CVT) a také pro navýšení točivého momentu ústrojí. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Mild-hybridní třináctistovka bude dostupná s výkonem 103 kW (140 koní) či 116 kW (158 koní). Mimo šestistupňovou manuální převodovku bude pro silnější verzi dostupný právě i automat CVT (Xtronic). | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Mild-hybridní třináctistovka bude dostupná s výkonem 103 kW (140 koní) či 116 kW (158 koní). Mimo šestistupňovou manuální převodovku bude pro silnější verzi dostupný právě i automat CVT (Xtronic). | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Pohon všech kol pak Nissan ponechá výhradně silnější motorizaci v kombinaci s CVT. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Pohon všech kol pak Nissan ponechá výhradně silnější motorizaci v kombinaci s CVT. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Druhou cestou bude pro nový Qashqai systém elektrického pohonu e-POWER. Mluvíme zde o elektromobilu, který využívá pomocný benzinový motor čistě jako generátor elektrické energie pro baterii vozu. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Druhou cestou bude pro nový Qashqai systém elektrického pohonu e-POWER. Mluvíme zde o elektromobilu, který využívá pomocný benzinový motor čistě jako generátor elektrické energie pro baterii vozu. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Přední kola jsou tedy poháněna elektromotorem, který zajistí výkon 140 kW (190 koní), zatímco baterii bude dle nutnosti dobíjet benzinová patnáctistovka o síle 115 kW (157 koní). | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Přední kola jsou tedy poháněna elektromotorem, který zajistí výkon 140 kW (190 koní), zatímco baterii bude dle nutnosti dobíjet benzinová patnáctistovka o síle 115 kW (157 koní). | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Elektrickou verzi Qashqaie tedy s pohonem všech kol neseženete. Kapacitu bateriového modulu ani předpokládané hodnoty dojezdu na plně nabitou baterii či v kombinovaném režimu Nissan zatím nezveřejňuje. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Elektrickou verzi Qashqaie tedy s pohonem všech kol neseženete. Kapacitu bateriového modulu ani předpokládané hodnoty dojezdu na plně nabitou baterii či v kombinovaném režimu Nissan zatím nezveřejňuje. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Stejně tak automobilka v tiskové zprávě zatím neupřesňuje, kdy nový Qashqai zavítá do prodeje a kolik bude stát. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Stejně tak automobilka v tiskové zprávě zatím neupřesňuje, kdy nový Qashqai zavítá do prodeje a kolik bude stát. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Silný ohled na místní trh potvrzuje u novinky i vývoj, který opět probíhal u evropského týmu Nissanu a na starém kontinentu se bude nový Qashqai i nadále vyrábět. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan
Designové oddělení Nissanu v Londýně přichází s moderním, ostře řezaným exteriérem, který se drží stylu posledních modelů značky. Qashqai poprvé stojí na 20palcových kolech, zatímco jeho příď vyplňují full-LED Matrix světlomety. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan
Základem je platforma CMF-C aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, která značce dovoluje SUV plně elektrifikovat. Oproti předešlé generaci se rozvor vozu zvětšil o 20 mm (2666 mm) a celková délka o 31 mm (4425 mm). | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan
Také zvýšením výšky o 35 mm (1625 mm) a rozšířením o 29 mm (1835 mm) pak mluví Nissan o prostornějším interiéru. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan
30
Fotogalerie

Nový Nissan Qashqai oficiálně: Jezdí i čistě na elektřinu, vybavený je bohatě

Populární SUV přijíždí v nové generaci vybavené až po střechu a plně sází na elektrifikaci pod kapotou.

Od uvedení v roce 2007 již překročily prodeje Nissanu Qashqai v Evropě hranici tří milionů kusů. Na tento úspěch bude chtít japonská značka navázat i se svou novou, v pořadí třetí generací. Silný ohled na místní trh potvrzuje u novinky i vývoj, který opět probíhal u evropského týmu Nissanu a na starém kontinentu se bude nový Qashqai i nadále vyrábět.

Designové oddělení Nissanu v Londýně přichází s moderním, ostře řezaným exteriérem, který se drží stylu posledních modelů značky. Qashqai poprvé stojí na 20palcových kolech, zatímco jeho příď vyplňují full-LED Matrix světlomety. Základem je platforma CMF-C aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, která značce dovoluje SUV plně elektrifikovat.

Oproti předešlé generaci se rozvor vozu zvětšil o 20 mm (2666 mm) a celková délka o 31 mm (4425 mm). Také zvýšením výšky o 35 mm (1625 mm) a rozšířením o 29 mm (1835 mm) pak mluví Nissan o prostornějším interiéru. Zvětšil se tak i objem kufru o „více než 50 litrů“, čekejme tedy standardní objem přes 460 litrů. Do úložných prostorů dveří se zase vejdou až 1,5litrové lahve (dříve jen půllitrové).

Architektura palubní desky je zcela nová, dominuje jí 12,3palcový digitální přístrojový štít a až 9palcová obrazovka infotainmentu uprostřed. Podpora rozhraní Android Auto a Apple CarPlay (pro Apple i bezdrátově) je dnes samozřejmostí, k dispozici je rovněž integrace asistenta Amazon Alexa, přičemž k palubní Wi-Fi může být připojeno až sedm zařízení.

Do výbavy nového Qashqaie přihazuje Nissan i bezdrátové dobíjení telefonu, USB-C porty vpředu a vzadu, ambientní osvětlení nebo příplatkově 10,8palcový head-up displej, audiosystém Bose s 10 reproduktory a subwooferem v kufru, možnost čalounění kůží Nappa nebo přední sedačky s masážní funkcí.

Na hi-tech notě pokračuje SUV novou generací asistenčního systému ProPILOT, který umí využívat data z navigace. Soubor asistentů tak zvládne zrychlit a zabrzdit vozidlo do zastavení v jednom jízdním pruhu na dálnici, upravuje rychlost vozu čtením dopravních značek, monitoruje překážky po stranách vozu i za ním (s autonomním brzděním) a hlídáním mrtvého úhlu zabraňuje srážce při vyjetí z pruhu. Nakonec nechybí dnes stále častější centrální airbag mezi předními sedadly.

SUV nabídne dvě řešení pohonného ústrojí. Základní a nepochybně dostupnější technikou bude modernizovaný přeplňovaný čtyřválec 1.3 DIG-T, který Nissan osadil 12V mild-hybridním systémem ALiS. Rekuperovanou energii v malé lithium-iontové baterii bude systém používat v režimech Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze u verze s převodovkou CVT) a také pro navýšení točivého momentu ústrojí.

Mild-hybridní třináctistovka bude dostupná s výkonem 103 kW (140 koní) či 116 kW (158 koní). Mimo šestistupňovou manuální převodovku bude pro silnější verzi dostupný právě i automat CVT (Xtronic). Pohon všech kol pak Nissan ponechá výhradně silnější motorizaci v kombinaci s CVT.

Druhou cestou bude pro nový Qashqai systém elektrického pohonu e-POWER. Mluvíme zde o elektromobilu, který využívá pomocný benzinový motor čistě jako generátor elektrické energie pro baterii vozu. Přední kola jsou tedy poháněna elektromotorem, který zajistí výkon 140 kW (190 koní), zatímco baterii bude dle nutnosti dobíjet benzinová patnáctistovka o síle 115 kW (157 koní).

Elektrickou verzi Qashqaie tedy s pohonem všech kol neseženete. Kapacitu bateriového modulu ani předpokládané hodnoty dojezdu na plně nabitou baterii či v kombinovaném režimu Nissan zatím nezveřejňuje.

Stejně tak automobilka v tiskové zprávě zatím neupřesňuje, kdy nový Qashqai zavítá do prodeje a kolik bude stát.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud