Po zveřejnění  fotek maskovaného prototypu  a  hrstky snímků interiéru  se Nissan pouští do technických detailů a přináší nám informace o motorizacích nové generace Qashqaie. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Po zveřejnění fotek maskovaného prototypu a hrstky snímků interiéru se Nissan pouští do technických detailů a přináší nám informace o motorizacích nové generace Qashqaie. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Elektrifikaci se zájemci o SUV nevyhnou, v nabídce čekejte mild-hybrid ve dvou naladěních, kdežto z Japonska zamíří do Evropy poprvé i elektrický pohon e-POWER. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Elektrifikaci se zájemci o SUV nevyhnou, v nabídce čekejte mild-hybrid ve dvou naladěních, kdežto z Japonska zamíří do Evropy poprvé i elektrický pohon e-POWER. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Základní a nepochybně dostupnější technikou nového Qashqaie bude již známý přeplňovaný čtyřválec 1.3 DIG-T, který ovšem Nissan osadil z 50 % novými díly a především 12V mild-hybridním systémem ALiS. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Základní a nepochybně dostupnější technikou nového Qashqaie bude již známý přeplňovaný čtyřválec 1.3 DIG-T, který ovšem Nissan osadil z 50 % novými díly a především 12V mild-hybridním systémem ALiS. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Rekuperovanou energii v malé lithium-iontové baterii bude systém používat v režimech Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze u verze s převodovkou CVT) a také pro navýšení točivého momentu ústrojí. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Rekuperovanou energii v malé lithium-iontové baterii bude systém používat v režimech Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze u verze s převodovkou CVT) a také pro navýšení točivého momentu ústrojí. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Mild-hybridní třináctistovka bude dostupná s výkonem 103 kW (140 koní) či 118 kW (160 koní). Mimo šestistupňovou manuální převodovku bude pro silnější verzi dostupný právě i automat CVT. Pohon všech kol pak Nissan ponechá výhradně silnější motorizaci v kombinaci s CVT. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Mild-hybridní třináctistovka bude dostupná s výkonem 103 kW (140 koní) či 118 kW (160 koní). Mimo šestistupňovou manuální převodovku bude pro silnější verzi dostupný právě i automat CVT. Pohon všech kol pak Nissan ponechá výhradně silnější motorizaci v kombinaci s CVT. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Druhou cestou bude pro nový Qashqai systém elektrického pohonu e-POWER, jehož podobu už Nissan dříve uvedl ve svých modelech pro japonský trh  Note  a Serena. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Druhou cestou bude pro nový Qashqai systém elektrického pohonu e-POWER, jehož podobu už Nissan dříve uvedl ve svých modelech pro japonský trh Note a Serena. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Mluvíme zde o elektromobilu, který využívá pomocný benzinový motor  čistě jako generátor elektrické energie  pro baterii vozu. Kola jsou tedy poháněna elektromotorem. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Mluvíme zde o elektromobilu, který využívá pomocný benzinový motor čistě jako generátor elektrické energie pro baterii vozu. Kola jsou tedy poháněna elektromotorem. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Elektromotor pohánějící přední kola zajistí výkon 140 kW (190 koní), zatímco baterii bude dle nutnosti dobíjet benzinová patnáctistovka o síle 115 kW (157 koní). | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Elektromotor pohánějící přední kola zajistí výkon 140 kW (190 koní), zatímco baterii bude dle nutnosti dobíjet benzinová patnáctistovka o síle 115 kW (157 koní). | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Kapacitu bateriového modulu ani předpokládané hodnoty dojezdu na jedno nabití či v kombinovaném režimu však zatím Nissan nezveřejňuje. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Kapacitu bateriového modulu ani předpokládané hodnoty dojezdu na jedno nabití či v kombinovaném režimu však zatím Nissan nezveřejňuje. | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Nakonec automobilka dodává, že Qashqai s pohonem e-POWER pracuje velmi tiše, podobně jako stoprocentní elektromobil, a je vyladěn pro co nejnižší míru hluku v kabině. Více v článku... | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan

Nakonec automobilka dodává, že Qashqai s pohonem e-POWER pracuje velmi tiše, podobně jako stoprocentní elektromobil, a je vyladěn pro co nejnižší míru hluku v kabině. Více v článku... | Nissan Qashqai | Zdroj: Nissan

Elektrifikaci se zájemci o SUV nevyhnou, v nabídce čekejte mild-hybrid ve dvou naladěních, kdežto z Japonska zamíří do Evropy poprvé i elektrický pohon e-POWER. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan
Základní a nepochybně dostupnější technikou nového Qashqaie bude již známý přeplňovaný čtyřválec 1.3 DIG-T, který ovšem Nissan osadil z 50 % novými díly a především 12V mild-hybridním systémem ALiS. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan
Rekuperovanou energii v malé lithium-iontové baterii bude systém používat v režimech Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze u verze s převodovkou CVT) a také pro navýšení točivého momentu ústrojí. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan
Mild-hybridní třináctistovka bude dostupná s výkonem 103 kW (140 koní) či 118 kW (160 koní). Mimo šestistupňovou manuální převodovku bude pro silnější verzi dostupný právě i automat CVT. Pohon všech kol pak Nissan ponechá výhradně silnější motorizaci v kombinaci s CVT. | Nissan Qashqai Zdroj: Nissan
10
Fotogalerie

Nový Nissan Qashqai odhaluje motory. K mild-hybridu přidá také elektrický pohon

Nissan pokračuje v odhalování nové generace Qashqaie, která přijede rovněž jako elektromobil s pomocným spalovacím motorem.

Po zveřejnění fotek maskovaného prototypu a hrstky snímků interiéru se Nissan pouští do technických detailů a přináší nám informace o motorizacích nové generace Qashqaie. Elektrifikaci se zájemci o SUV nevyhnou, v nabídce čekejte mild-hybrid ve dvou naladěních, kdežto z Japonska zamíří do Evropy poprvé i elektrický pohon e-POWER.

Základní a nepochybně dostupnější technikou nového Qashqaie bude již známý přeplňovaný čtyřválec 1.3 DIG-T, který ovšem Nissan osadil z 50 % novými díly a především 12V mild-hybridním systémem ALiS. Rekuperovanou energii v malé lithium-iontové baterii bude systém používat v režimech Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze u verze s převodovkou CVT) a také pro navýšení točivého momentu ústrojí.

Mild-hybridní třináctistovka bude dostupná s výkonem 103 kW (140 koní) či 118 kW (160 koní). Mimo šestistupňovou manuální převodovku bude pro silnější verzi dostupný právě i automat CVT. Pohon všech kol pak Nissan ponechá výhradně silnější motorizaci v kombinaci s CVT.

Druhou cestou bude pro nový Qashqai systém elektrického pohonu e-POWER, jehož podobu už Nissan dříve uvedl ve svých modelech pro japonský trh Note a Serena. Mluvíme zde o elektromobilu, který využívá pomocný benzinový motor čistě jako generátor elektrické energie pro baterii vozu. Kola jsou tedy poháněna elektromotorem.

Elektromotor pohánějící přední kola zajistí výkon 140 kW (190 koní), zatímco baterii bude dle nutnosti dobíjet benzinová patnáctistovka o síle 115 kW (157 koní). Kapacitu bateriového modulu ani předpokládané hodnoty dojezdu na jedno nabití či v kombinovaném režimu však zatím Nissan nezveřejňuje.

Nakonec automobilka dodává, že Qashqai s pohonem e-POWER pracuje velmi tiše, podobně jako stoprocentní elektromobil, a je vyladěn pro co nejnižší míru hluku v kabině. Spalovací motor pracuje v nižším pásmu otáček, na rozdíl od klasických hybridů, čím také produkuje nižší hodnoty emisí CO2.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud