Po zveřejnění fotek maskovaného prototypu a hrstky snímků interiéru se Nissan pouští do technických detailů a přináší nám informace o motorizacích nové generace Qashqaie. Elektrifikaci se zájemci o SUV nevyhnou, v nabídce čekejte mild-hybrid ve dvou naladěních, kdežto z Japonska zamíří do Evropy poprvé i elektrický pohon e-POWER.
Základní a nepochybně dostupnější technikou nového Qashqaie bude již známý přeplňovaný čtyřválec 1.3 DIG-T, který ovšem Nissan osadil z 50 % novými díly a především 12V mild-hybridním systémem ALiS. Rekuperovanou energii v malé lithium-iontové baterii bude systém používat v režimech Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze u verze s převodovkou CVT) a také pro navýšení točivého momentu ústrojí.
Wankelův motor se vrátí příští rok. Pomůže dojezdu elektrické Mazdy MX-30
Mild-hybridní třináctistovka bude dostupná s výkonem 103 kW (140 koní) či 118 kW (160 koní). Mimo šestistupňovou manuální převodovku bude pro silnější verzi dostupný právě i automat CVT. Pohon všech kol pak Nissan ponechá výhradně silnější motorizaci v kombinaci s CVT.
Druhou cestou bude pro nový Qashqai systém elektrického pohonu e-POWER, jehož podobu už Nissan dříve uvedl ve svých modelech pro japonský trh Note a Serena. Mluvíme zde o elektromobilu, který využívá pomocný benzinový motor čistě jako generátor elektrické energie pro baterii vozu. Kola jsou tedy poháněna elektromotorem.
Nový Nissan Qashqai láká na interiér. Čekejte více místa i obří head-up displej
Elektromotor pohánějící přední kola zajistí výkon 140 kW (190 koní), zatímco baterii bude dle nutnosti dobíjet benzinová patnáctistovka o síle 115 kW (157 koní). Kapacitu bateriového modulu ani předpokládané hodnoty dojezdu na jedno nabití či v kombinovaném režimu však zatím Nissan nezveřejňuje.
Nakonec automobilka dodává, že Qashqai s pohonem e-POWER pracuje velmi tiše, podobně jako stoprocentní elektromobil, a je vyladěn pro co nejnižší míru hluku v kabině. Spalovací motor pracuje v nižším pásmu otáček, na rozdíl od klasických hybridů, čím také produkuje nižší hodnoty emisí CO2.