Nissan Qashqai je mezi evropskými crossovery pojem. Třetí generaci jsme si dnes mohli poprvé prohlédnout naživo přímo na pražské náplavce. | Nissan Qashqai 3. generace Foto: Autorevue.cz

Nissan Qashqai je mezi evropskými crossovery pojem. Třetí generaci jsme si dnes mohli poprvé prohlédnout naživo přímo na pražské náplavce. | Nissan Qashqai 3. generace | Foto: Autorevue.cz

Třetí vydání veleúspěšného crossoveru vsadilo na hodně výrazný design, přepracovaný interiér, zajímavou pohonnou techniku i atraktivní cenu. | Nissan Qashqai 3. generace Foto: Autorevue.cz

Třetí vydání veleúspěšného crossoveru vsadilo na hodně výrazný design, přepracovaný interiér, zajímavou pohonnou techniku i atraktivní cenu. | Nissan Qashqai 3. generace | Foto: Autorevue.cz

Kompletní ceník zatím nemáme, základní cena však byla stanovena na 539.900 Kč, což je vzhledem k mild-hybridní čtyřválcové třináctistovce s výkonem 103 kW fakt slušné. | Nissan Qashqai 3. generace Foto: Autorevue.cz

Kompletní ceník zatím nemáme, základní cena však byla stanovena na 539.900 Kč, což je vzhledem k mild-hybridní čtyřválcové třináctistovce s výkonem 103 kW fakt slušné. | Nissan Qashqai 3. generace | Foto: Autorevue.cz

Qashqai stojí na nové platformě CMF-C, jeho rozměry se mezigeneračně změnily jen minimálně a má hodně sebevědomý výraz | Nissan Qashqai 3. generace Foto: Autorevue.cz

Qashqai stojí na nové platformě CMF-C, jeho rozměry se mezigeneračně změnily jen minimálně a má hodně sebevědomý výraz | Nissan Qashqai 3. generace | Foto: Autorevue.cz

Zážehová jedna-trojka bude dostupná ve verzích s výkonem 103 kW a 116 kW, přičemž tu silnější bude možné kombinovat s pohonem všech kol a novou převodovkou Xtronic (CVT) | Nissan Qashqai 3. generace Foto: Autorevue.cz

Zážehová jedna-trojka bude dostupná ve verzích s výkonem 103 kW a 116 kW, přičemž tu silnější bude možné kombinovat s pohonem všech kol a novou převodovkou Xtronic (CVT) | Nissan Qashqai 3. generace | Foto: Autorevue.cz

Naše pozornost se bude ubírat hlavně k pohonu e-Power, který kombinuje benzinovou patnáctistovku s elektromotorem | Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

Naše pozornost se bude ubírat hlavně k pohonu e-Power, který kombinuje benzinovou patnáctistovku s elektromotorem | Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

Spalovací motor ale funguje v roli generátoru. Kombinovaný výkon motoru e-Power činí 140 kW a spotřeba by se mohla pohybovat okolo 3 l/100 km | Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

Spalovací motor ale funguje v roli generátoru. Kombinovaný výkon motoru e-Power činí 140 kW a spotřeba by se mohla pohybovat okolo 3 l/100 km | Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

...audiosystém Bose s 10 reproduktory a subwooferem v kufru, možnost čalounění kůží Nappa nebo přední sedačky s masážní funkcí. Foto: Nissan

...audiosystém Bose s 10 reproduktory a subwooferem v kufru, možnost čalounění kůží Nappa nebo přední sedačky s masážní funkcí. | Foto: Nissan

Do výbavy nového Qashqaie přihazuje Nissan i bezdrátové dobíjení telefonu, USB-C porty vpředu a vzadu, ambientní osvětlení nebo příplatkově 10,8palcový head-up displej... Foto: Nissan

Do výbavy nového Qashqaie přihazuje Nissan i bezdrátové dobíjení telefonu, USB-C porty vpředu a vzadu, ambientní osvětlení nebo příplatkově 10,8palcový head-up displej... | Foto: Nissan

...k dispozici je rovněž integrace asistenta Amazon Alexa, přičemž k palubní Wi-Fi může být připojeno až sedm zařízení. Foto: Nissan

...k dispozici je rovněž integrace asistenta Amazon Alexa, přičemž k palubní Wi-Fi může být připojeno až sedm zařízení. | Foto: Nissan

Architektura palubní desky je zcela nová, dominuje jí 12,3palcový digitální přístrojový štít a až 9palcová obrazovka infotainmentu uprostřed. Podpora rozhraní Android Auto a Apple CarPlay (pro Apple i bezdrátově) je dnes samozřejmostí... Foto: Nissan

Architektura palubní desky je zcela nová, dominuje jí 12,3palcový digitální přístrojový štít a až 9palcová obrazovka infotainmentu uprostřed. Podpora rozhraní Android Auto a Apple CarPlay (pro Apple i bezdrátově) je dnes samozřejmostí... | Foto: Nissan

Zvětšil se tak i objem kufru o „více než 50 litrů“, čekejme tedy standardní objem přes 460 litrů. Do úložných prostorů dveří se zase vejdou až 1,5litrové lahve (dříve jen půllitrové). Foto: Nissan

Zvětšil se tak i objem kufru o „více než 50 litrů“, čekejme tedy standardní objem přes 460 litrů. Do úložných prostorů dveří se zase vejdou až 1,5litrové lahve (dříve jen půllitrové). | Foto: Nissan

Také zvýšením výšky o 35 mm (1625 mm) a rozšířením o 29 mm (1835 mm) pak mluví Nissan o prostornějším interiéru. Foto: Nissan

Také zvýšením výšky o 35 mm (1625 mm) a rozšířením o 29 mm (1835 mm) pak mluví Nissan o prostornějším interiéru. | Foto: Nissan

Základem je platforma CMF-C aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, která značce dovoluje SUV plně elektrifikovat. Oproti předešlé generaci se rozvor vozu zvětšil o 20 mm (2666 mm) a celková délka o 31 mm (4425 mm). Foto: Nissan

Základem je platforma CMF-C aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, která značce dovoluje SUV plně elektrifikovat. Oproti předešlé generaci se rozvor vozu zvětšil o 20 mm (2666 mm) a celková délka o 31 mm (4425 mm). | Foto: Nissan

Designové oddělení Nissanu v Londýně přichází s moderním, ostře řezaným exteriérem, který se drží stylu posledních modelů značky. Qashqai poprvé stojí na 20palcových kolech, zatímco jeho příď vyplňují full-LED Matrix světlomety. Foto: Nissan

Designové oddělení Nissanu v Londýně přichází s moderním, ostře řezaným exteriérem, který se drží stylu posledních modelů značky. Qashqai poprvé stojí na 20palcových kolech, zatímco jeho příď vyplňují full-LED Matrix světlomety. | Foto: Nissan

Od uvedení v roce 2007 již překročily prodeje Nissanu Qashqai v Evropě hranici tří milionů kusů. Na tento úspěch bude chtít japonská značka navázat i se svou novou, v pořadí třetí generací. Foto: Nissan

Od uvedení v roce 2007 již překročily prodeje Nissanu Qashqai v Evropě hranici tří milionů kusů. Na tento úspěch bude chtít japonská značka navázat i se svou novou, v pořadí třetí generací. | Foto: Nissan

Na záběrech pak lze vidět i černě lakovanou střechu. Foto: Nissan

Na záběrech pak lze vidět i černě lakovanou střechu. | Foto: Nissan

Pokračuje přes boční linku až k novým a poněkud netradičním předním světlometům. Foto: Nissan

Pokračuje přes boční linku až k novým a poněkud netradičním předním světlometům. | Foto: Nissan

Nissan na novou generaci láká formou videa na kanále Youtube. To má jen patnáct sekund a začíná zadní svítilnou, která se od té předchozí nijak výrazně neliší. Foto: Nissan

Nissan na novou generaci láká formou videa na kanále Youtube. To má jen patnáct sekund a začíná zadní svítilnou, která se od té předchozí nijak výrazně neliší. | Foto: Nissan

Nakonec automobilka dodává, že Qashqai s pohonem e-POWER pracuje velmi tiše, podobně jako stoprocentní elektromobil, a je vyladěn pro co nejnižší míru hluku v kabině. Více v článku... Foto: Nissan

Nakonec automobilka dodává, že Qashqai s pohonem e-POWER pracuje velmi tiše, podobně jako stoprocentní elektromobil, a je vyladěn pro co nejnižší míru hluku v kabině. Více v článku... | Foto: Nissan

Kapacitu bateriového modulu ani předpokládané hodnoty dojezdu na jedno nabití či v kombinovaném režimu však zatím Nissan nezveřejňuje. Foto: Nissan

Kapacitu bateriového modulu ani předpokládané hodnoty dojezdu na jedno nabití či v kombinovaném režimu však zatím Nissan nezveřejňuje. | Foto: Nissan

Elektromotor pohánějící přední kola zajistí výkon 140 kW (190 koní), zatímco baterii bude dle nutnosti dobíjet benzinová patnáctistovka o síle 115 kW (157 koní). Foto: Nissan

Elektromotor pohánějící přední kola zajistí výkon 140 kW (190 koní), zatímco baterii bude dle nutnosti dobíjet benzinová patnáctistovka o síle 115 kW (157 koní). | Foto: Nissan

Mluvíme zde o elektromobilu, který využívá pomocný benzinový motor  čistě jako generátor elektrické energie  pro baterii vozu. Kola jsou tedy poháněna elektromotorem. Foto: Nissan

Mluvíme zde o elektromobilu, který využívá pomocný benzinový motor čistě jako generátor elektrické energie pro baterii vozu. Kola jsou tedy poháněna elektromotorem. | Foto: Nissan

Druhou cestou bude pro nový Qashqai systém elektrického pohonu e-POWER, jehož podobu už Nissan dříve uvedl ve svých modelech pro japonský trh  Note  a Serena. Foto: Nissan

Druhou cestou bude pro nový Qashqai systém elektrického pohonu e-POWER, jehož podobu už Nissan dříve uvedl ve svých modelech pro japonský trh Note a Serena. | Foto: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace Zdroj: Nissan

| Nissan Qashqai 3. generace | Zdroj: Nissan

Třetí vydání veleúspěšného crossoveru vsadilo na hodně výrazný design, přepracovaný interiér, zajímavou pohonnou techniku i atraktivní cenu. | Nissan Qashqai 3. generace Foto: Autorevue.cz
Kompletní ceník zatím nemáme, základní cena však byla stanovena na 539.900 Kč, což je vzhledem k mild-hybridní čtyřválcové třináctistovce s výkonem 103 kW fakt slušné. | Nissan Qashqai 3. generace Foto: Autorevue.cz
Qashqai stojí na nové platformě CMF-C, jeho rozměry se mezigeneračně změnily jen minimálně a má hodně sebevědomý výraz | Nissan Qashqai 3. generace Foto: Autorevue.cz
Zážehová jedna-trojka bude dostupná ve verzích s výkonem 103 kW a 116 kW, přičemž tu silnější bude možné kombinovat s pohonem všech kol a novou převodovkou Xtronic (CVT) | Nissan Qashqai 3. generace Foto: Autorevue.cz
42
Fotogalerie

Nový Nissan Qashqai konečně dorazil do ČR. Postaví český Nissan zase na nohy?

Nissan Qashqai je mezi evropskými crossovery pojem. Třetí generaci jsme si dnes mohli poprvé prohlédnout naživo přímo na pražské náplavce.

O českém zastoupení automobilky Nissan nebylo v poslední době skoro vůbec slyšet. Vozy této značky se u nás samozřejmě prodávat nepřestaly, když ale uvážím, že nová generace crossoveru Juke dorazila na český trh už v prosinci 2019 a dodnes není na českých silnicích či v redakčních testech prakticky vidět, je něco špatně.

Situace by se měla postupně zlepšovat. Český import vozů Nissan má nové složení a své první oficiální uvedení spojil s představením nové generace modelu Qashqai. Třetí vydání veleúspěšného crossoveru vsadilo na hodně výrazný design, přepracovaný interiér, zajímavou pohonnou techniku i atraktivní cenu. Kompletní ceník zatím nemáme, základní cena však byla stanovena na 539.900 Kč, což je vzhledem k mild-hybridní čtyřválcové třináctistovce s výkonem 103 kW fakt slušné.

První vozy se objeví u dealerů na přelomu srpna a září, jeden kousek jsme si však mohli už dnes prohlédnout na pražské náplavce. Qashqai stojí na nové platformě CMF-C, jeho rozměry se mezigeneračně změnily jen minimálně a má hodně sebevědomý výraz, který koresponduje se zmíněným jukem, ryze elektrickým modelem Ariya (na trhu už začátkem příštího roku) a novou generací modelu X-Trail (na trhu v polovině roku 2022).

Zvenku qashqai určitě přitáhne pozornost, on se ale povedl také uvnitř. Může mít digitální přístrojový štít, head-up displej, velkou středovou dotykovou obrazovku a všimli jsme si i paměti poloh elektricky nastavitelného sedadla spolujezdce, což není v daném segmentu obvykle. Vystavený vůz nešetřil koženkou na sedadlech, přístrojové desce či výplních dveří, dříve moderní klavírní „lak“ se už téměř vytratil a místo něj uvnitř dominují matné dekory se zajímavou povrchovou úpravou.

Místa je uvnitř dost i pro čtveřici vzrostlých cestujících a mezigeneračně narostl zavazadlový prostor. Teď má 461 litrů (+31 litrů), respektive 504 litrů, ukotvíte-li mezipodlahu do spodní polohy. Navíc už konečně nemusíte zavírat kufr ručně, protože se výbava rozrostla o elektrické ovládání pátých dveří. Ty jsou mimochodem vyrobeny z lehčího kompozitu.

Stran pohonných jednotek je situace poměrně jednoduchá. Zážehová jedna-trojka bude dostupná ve verzích s výkonem 103 kW a 116 kW, přičemž tu silnější bude možné kombinovat s pohonem všech kol a novou převodovkou Xtronic (CVT). Slabší verze bude výhradně předokolka s manuálem.

Naše pozornost se bude ubírat hlavně k pohonu e-Power, který kombinuje benzinovou patnáctistovku s elektromotorem. Spalovací motor ale funguje v roli generátoru. Kombinovaný výkon motoru e-Power činí 140 kW a spotřeba by se mohla pohybovat okolo 3 l/100 km. Naftový motor tím pádem ztrácí smysl a v nabídce vůbec nefiguruje.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud