Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Vladimír Kadera

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Vladimír Kadera

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) | Foto: Nissan

Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan
Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan
Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan
Prezentace Nissanu Qashqai a dalších modelů (2024) Foto: Nissan
19
Fotogalerie

Nový Nissan Qashqai byste přehlížet neměli. Už jsme se svezli, uvnitř je opravdu super

Už skákal bungee jumping a lezl na komín. Tento Nissan se může přetrhnout, abyste si ho všimli. Tak jsme se svezli...

Nissan se rozhodl během faceliftu SUV Qashqai k odvážnému kroku a radikálně změnil jeho design. Přední maska se inspirovala samurajskou zbrojí, LED světlomety dávají autu úplně nový světelný podpis a dostal třeba mnohem lepší infotainment. V Česku navíc nasadil velmi hezký ceník, takže má předpoklady posílit svou pozici na trhu. S autem jsme se nyní už poprvé svezli.

Design je naživo skvělý, neokoukaný a není v něm taková snaha zaujmout na první pohled něčím křiklavým. Metalíza stojí 19.900 Kč, my jsme měli ještě takovou lepší, za 22.900 kč s odstínem červená sunset. Kola jsou podle výbavy 17 až 20palcová. Ovšem pozor, k verzi e-Power, o níž bude řeč za chvíli, jsou standardem 18palcová kola i v základní výbavě.

Kompaktní SUV se může rovnat se Škodou Karoq nebo Hyundaiem Tucson. Osvěžující pak není jen zvenku, ale i uvnitř. My seděli ve vyšší výbavě s bohatým pokrytím z alcantary, která byla na palubní desce, ale třeba také na středovém tunelu. Ovládání klimatizace je tlačítky, displej infotainmentu je přehledný a klasická tlačítka má i volant. Je velmi snadné se s autem sžít.

Volič převodovky je řešený jen takovou posuvnou packou na středovém tunelu, takže se snáze dostanete k přihrádce bezdrátového nabíjení. Schválně se podívejte do galerie, jak šikovně je interiér vyřešený. Jinak grafiku přístrojů není nijak originální nebo nápaditá, ale alespoň se v ní budete snadno orientovat.

Odpůrci tříválců budou jistě jásat, protože Qashqai má výhradně čtyřválec o objemu 1,3 litru. Má 140 až 158 koní, možnost automatu i manuálu, a dokonce i pohon všech kol. Tříválec je k mání pouze v případě, že zvolíte pohon e-Power, což je podle automobilky most mezi spalovacim a elektrickým autem.

Nefunguje jako hybrid ani jako plug-in hybrid. Do tohohle auta jenom tankujete a spalovacím motorem si vyrábí elektřinu pro elektromotor, který pohání kola. Spalovací motor je tedy generátor. Znamená to také, že se auto chová jako elektromobil, ovšem bez velkého a těžkého akumulátoru (má pouze 1,97 kWh) nebo nízkého dojezdu, protože nádrž má krásných 55 litrů a nominovaná spotřeba je 5,3 až 5,4 l/100 km.

My jsme během krátké projížďky dosáhli spotřeby 6,1 l/100 km, ale úsporná jízda nebyla prioritou. Největším překvapením u nového qashqaie je velmi jemné a příjemné řízení. Celkově je pohyb auta, natož s pohonem ePower takový nenucený a přirozený. Díky větší tloušťce čelního okna a lepšímu těsnění je také jízda tišší než předtím. Zároveň je auto v rámci kategorie velmi komfortní a velké díry otravují spíše akusticky.

Výkon 140 kW (190 koní) bych však autu ani zdaleka nehádal, ačkoliv výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Je to svižné auto, to ano, ale pod číslovkou 200 koní si možná představíte něco dravějšího. Vpředu je McPherson, vzadu torzní příčka, jen u dvacítek kol máte Multi-Link. Objem zavazadelníku se pohybuje od 455 do 504 litrů, podle zvolené výbavy.

V autě jsme byli ve dvou zhruba dvacet minut, takže jsme neměli možnost ho pořádně prozkoumat, na to bude čas až při běžném redakčním testu. Naše první dojmy také neznamenají, že vše okolo e-Power je zalité sluncem. Tato verze dle tabulek neutáhne víc než 750 kg a je o zhruba 200 kg těžší než čistě benzinové jednotky. Takže uvidíme, ale zatím se to jeví jako velmi zajímavé auto, které by se nemělo přehlížet.

Nissan Qashqai 2024: české ceny
Motorizace Výkon Acenta N-Connecta N-Design Tekna Tekna Plus
1.3 DIG-T/2WD/6MT 103 kW 599.990 Kč 689.990 Kč - 749.990 Kč -
1.3 DIG-T/2WD/6MT 116 kW 619.990 Kč 709.990 Kč - 769.990 Kč 814.990 Kč
1.3 DIG-T/2WD/CVT 116 kW 659.990 Kč 749.990 Kč 809.990 Kč 809.990 Kč 854.990 Kč
1.3 DIG-T/4WD/CVT 116 kW - 789.990 Kč 849.990 Kč 849.990 Kč 894.990 Kč
E-Power 140 kW 769.990 Kč 859.990 Kč 919.990 Kč 919.990 Kč 964.990 Kč

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud